گل مریم چند گلبرگ دارد کلاس سوم | انواع گلبرگ گل مریم

زمان مطالعه : 3 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 31 مرداد 1402
تعداد گلبرگ های گل مریم

گل مریم جزو گل های بسیار خوشبو می باشد که نوع شاخه بریده آن در گل آرایی کاربرد فراوانی دارد. سوال بسیاری از دانش آموزان و افرادی که دوست دار گل و گیاه هستند این است گه گل مریم چه تعداد گلبرگ دارد؟ با گلفروشی انلاین شرمیلا همراه باشید.

گل مریم چند گلبرگ دارد؟

انواع مختلف گل مریم، تعداد گلبرگ های متفاوتی دارند. اما اکثر گونه های آن شامل ۳۰ جفت است که گلبرگ هایی شبیه به ستاره دارند. گل مریم بومی مکزیک است و از گل های آن در تولید عطر استفاده می شود. گل های مریم جذاب و ظریف بوده و با رایحه ای شیرین همراه هستند. مریم دارای برگ‌های سبز روشن و بلند است که در قاعده جمع شده‌اند و برگ‌های کوچک‌تری در امتداد ساقه قرار دارند. گل های سفید معطر به صورت خوشه ای در نوک ساقه قرار می گیرند و شب ها شکوفا می شوند. طول خوشه گل ها حدود ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر است که بر روی ساقه های سنبله ای شکلی قرار گرفته اند. به دلیل پتانسیل صادراتی بسیار زیاد، کشت گیاه مریم در کشور های مختلف روز به روز در حال افزایش است.

انواع گلبرگ های گل مریم

چهار نوع گلبرگ وجود دارد که بر اساس تعداد ردیف گلبرگهایی که دارند نامگذاری می شوند:

گل مریم تنها(Single) : آنها دارای یک ردیف گلهای سفید هستند. این گونه مریم دارای گل های بسیار معطر بوده و به طور گسترده در عطر سازی استفاده می شود.

مریم نیمه پرپر(Semi-double): آنها دارای سه ردیف گلبرگ هستند که البته گاهی بیشتر از سه ردیف میباشند. مریم نیمه پرپر به رنگ سفید و قرمز مایل به صورتی وجود دارند.

گلبرگ های جفت(Double): این گونه بیش از سه ردیف گلبرگ دارد. گل های آن معمولا به رنگ قرمز است که بر روی ساقه های محکمی قرار گرفته اند.

گلبرگ های متنوع ترکیبی(Variegated): نوع ترکیبی دارای رگه های سفید، نقره ای یا زرد طلایی است که روی برگ ها قابل مشاهده هستند.

انواع گلبرگ های گل مریمکاربرد گل مریم

گل مریم را می توان در گلدان ها، باغ و تراس کاشت و برای مصارف مختلف از آن بهره مند شد. از انواع گلهای مریم برای تاج گل، گل مراسم ترحیم، باکس گل ها و دیگر محصولات گلفروشی ها نیز استفاده می شود. همچنین به عنوان اسانس در شرکت های عطر سازی کاربرد دارد. برای تزئین میز گل شاخه بریده ی مریم انتخاب ایده آلی است؛ چرا که علاوه بر ظاهر جذاب و دوست داشتنی، عطر آرامش بخشی دارد. گل مریم نماد احساسات است و در رایحه درمانی به عنوان گل آرامش دهنده اعصاب، ایجاد شادی و افزایش تمرکز استفاده می شود. گل خوشبوی مریم از دیرباز در صنعت عطرسازی به عنوان اسانس و ترکیبات معطر استفاده می شده است. علاوه بر این، به عنوان گل های طعم دهنده در برخی نوشیدنی های سرد و گرمی که از شکلات تهیه می شوند، اضافه شده و در طب سنتی هم کاربرد فراوانی دارد و به صورت پودر تجویز میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *