ایا گیاه گوشتخوار وجود دارد؟ + عکس گیاه گوشت خوار عجیب

زمان مطالعه : 6 دقیقه
زمان انتشار : 22 اسفند 1401
ایا گیاه گوشتخوار وجود دارد؟

همیشه فکر های عجیبی در ذهن انسان ها وجود دارد از جمله اینکه آیا گیاهان گوشت خوار وجود دارند؟ یا اینکه تمام این ها فقط در فیلم ها و افسانه هاست.

در سال 1878 دکتر کارل لیچه، جهان‌گرد و باستان‌شناس معروف، گزارش داد که دختری توسط یک درخت در جنگل‌های ماداگاسکار بلعیده شده است! بعد از تحقیقات فراوان، مشخص شد که این دختر که ساکن یکی از قبایل ساکن در اطراف جنگل بوده، چند روزی است که ناپدید شده و خبری از او نیست. البته از درخت آدم‌خواری که دکتر و مردم محلی از آن حرف می‌زدند، هم خبری نبود. در واقع درختی با آن خصوصیات در جنگل‌های ماداگاسکار پیدا نشد و از آن روز به بعد تحقیقات در مورد حقیقت داشتن گیاهان آدم‌خوار ادامه دارد و بسیاری معتقدند که پیدا نکردن این نوع گیاه، دلیلی بر وجود نداشتن آن نیست.

ایا گیاهان گوشتخوار فتوسنتز میکنند؟

همانطور که می دانید گیاهان طبق عملی به نام فتوسنتر به زندگی خود ادامه می دهند. اما گونه ای از گیاهان وجود دارند که معمولا در مرداب ها و باتلاق ها زندگی می کنند. گیاهان این مناطق تمایل دارند که مواد معدنی خود را از آب ها جمع آوری کنند؛ اما به دلیل کمبود مواد غذایی این گیاهان گوشت خوار شده اند.
چارلز داروین، زیست شناس مشهور، تحت تاثیر این گیاهان قرار گرفت و یک دهه و نیم از زندگی خود را به مطالعه آن ها اختصاص داد.

گیاه گوشت خوار چیست؟

این گیاهان، حیوانات کوچکی مانند موش و قورباغه را می خورند. سیستم عملکرد این گیاهان بسیار شگفت انگیز است. رگبرگ های این گیاهان مانند سیستم های حرکتی انسان عمل می کند و می توانند با کوچک‌ترین محرکی، با بسته شدن یا مکیدن محرک، به آن پاسخ دهند. این فرایند در کل در حدود یک ثانیه یا کمتر انجام می‌شود.

در ادامه چند تا از گیاهان گوشت خوار را معرفی می کنیم.

معرفی گیاهان گوشتخوار

– گل بد بو یا جسد:

این گیاه به طور کلی تهدیدی برای انسان ندارد؛ اما برخی مردم معتقد هستند که این گیاهان اگر بزرگ شوند می توانند انسان ها را نیز ببلعند!
نام علمی این گیاه Amorphophallus Titanum می باشد. گیاه بد بوی جسد، بوی بسیار بد و وحشتناکی دارد. هنگامی که به او نزدیک می شوید بویی را از خود ترشح می کند که مانند انسان مرده است.

حشرات مانند مگس به این بوی بد جذب می شوند و در دام این گیاه می افتند.

این گیاه می تواند تا7 متر رشد داشته باشد. برخی معتقد اند که گل بد بو در هر 1 روز 10 سانتی متر رشد می کند.

گل بد بو یا جسد

– درخت ماداگاسکار:

یک کاشف آلمانی به نام کارل لیچه (Carl Liche) در سال ۱۸۷۸ یک رویداد وحشتناک را ارائه داد. او در جزیره ماداگاسکار در کنار قبیله ای محلی به نام مکادو (Mkodo) بود. در گزارش های خود گفته بود که قربانی یک دختر نوجوان بود که بر روی ابزاری نیزه مانند قرار گرفته بود و مجبور به قرار گرفتن در این گیاه شد. این کاشف، گیاه را گوشتخوار و مانند یک غول توصیف کرد که در بالای آن پیچک های دراز و انبوهی وجود دارد. دختر مجبور بود که مایعی آبگونه که با شاخک های درخت احاطه شده بود را بنوشد.

درخت ماداگاسکار

لیچه توضیحاتش را اینگونه ادامه داد:

این درخت آدمخوار که به نظر مرده بود، به یکباره انگار به یک زندگی وحشیانه برگشت. شاخک حساس، ظریف و بلند آن که خشمی مثل مارهای گرسنه داشت، یک لحظه در بالای سر دختر لرزید و سپس با غریزه ای مانند هوش شیطانی، ناگهان دور دختر چمباته زد و دور گردن و بازوهای او را گرفت؛ دختر شروع به فریاد زدن کرد و سپس خنده ای عصبی سرد داد و دوباره صدایش به یک ناله دردناک شبیه شد. پیچک ها یکی پس از دیگری مانند مارهای سبز بزرگ، با انرژی خشمگین و سرعت عجیبی بلند شده و دورتادور دختر می پیچیدند و او را با یک ظرافت شیطانی به داخل می کشیدند.

اما در اثر تحقیقاتی که صورت گرفته است این گیاه اصلا وجود ندارد و کسی نتوانسته بعد از این حادثه گیاه را پیدا کند. همچنین امکان دارد که ساخته ذهن لیچه ( کاشف آلمانی ) باشد.

درخت ماداگاسکار گوشتخوار

– درخت یاته وئو:

شایعه ها اینگونه می گویند که آمریکای مرکزی جایگاه یک گیاه گوشتخوار ترسناک است که چیزی شبیه میخ دارد که قربانیان را سوراخ می کند! در اثر این میخ ها، هر کس یا هر چیزی می تواند تحت تاثیر قرار گیرد و درخت اصلا تبعیض قائل نمی شود. این میخ ها اغلب از دید انسان پنهان هستند تا زمانی که فشاری روی آنها بوجود آید؛ هنگامی که چیزی در چنگال درخت و خوشه های آن محاصره شود، دیگر برای فرار آن دیر است. این درخت گفته می شود تا زمانی که یک شکار دیگر را پیدا کند که خون قربانی خود را در تنه خود جذب می کند. اما هنوز هم وجود این درخت یک راز مانده است.

درخت یاته وئو

شما می توانید از بخش مناسب ترین گل برای اتاق خواب، با گل هایی که برای حفظ آرامش و داشتن خوابی آرام کمکتان میکند آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *