گل رازقی نماد چیست به همراه معرفی آن

زمان مطالعه : 2 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 18 آذر 1402
گل رازقی نماد چیست

نماد گل رازقی

گل یاس رازقی یکی از گل های بیرونی و آپارتمانی است که بومی جنوب آسیا است .این گل به صورت درختچه ای با قد کوتاه با برگ هایی سبز و موج دار و بدون دمبرگ می باشد . نگهداری و تکثیر آن بسیار راحت بوده که از طریق قلمه گیری در اواسط بهار است . این گل ، گیاهی همیشه سبز است که به مکانی با نور کامل خورشید و یا نیمه سایه نیاز دارد و خاک آن نباید آهک داشته باشد چرا که نسبت به خاک های آهکی حساس است و سریعا خشک می شود و برای آبیاری ، آب آن بهتر است تصفیه شده یا آب باران باشد . گل رازقی ، گیاهی گرمسیری است  که نسبت به سرما حساس است و هنگام زمستان در اتاق یا گلخانه نگهداری می شود. یاس رازقی از کشورهند به اروپا برده شد و در زمان قدیم به عنوان ماه خوراکی از آن در چایی استفاده می شد. به علت عطر فوق العاده ی این گیاه که ارزشمند ترین عطر طبیعی است چرا که امکان تهیه عطر آن بصورت صنعتی وجود ندارد ، از آن برای تهیه عطر و چایی معطراستفاده می شود. از گل های رازقی می توان چای درست کرد!

به علاوه این گیاه گلدهی زیادی دارد و بوی خوش آن از فاصله دور هم قابل استشمام است و گیاهی فوق العاده برای هدیه دادن است چرا که بوی دلنشین آن مخاطب شما را حیرت زده خواهد کرد

گل های یاس رازقی بسیار معطر بوده و معمولا سه الی 12 عدد گل در هر قسمت خوشه وجود دارد ، این گل ها می توانند در انواع با گلبرگ زیاد ، گلبرگ متوسط و گلبرگ با تعداد کم ظاهر شوند . نماد بسیار معطر و خوشبو بودن است که به سوسن سفید نیز معروف است.

گل رازقی سفید زیبا