گل رز سفید نشانه ی چیست؟

زمان مطالعه : 3 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 7 آذر 1402
گل رز سفید

رز سفید جزو یکی از محبوب ترین رنگ های گل رز در سراسر دنیا محسوب می شود که در مناسبت های مختلف افراد آن را به یکدیگر هدیه می دهند. بیشتر برای تزئین دسته گل عروس و دیزاین ماشین عروس به کار می رود. 

گل رز سفید نشانه پاکی و خلوص میباشد و به همین دلیل هدیه مناسبی برای عرض احترام به طرف مقابل است. فصل گل دهی رز های سفید در بهار است. آنها نسبت به رنگ های دیگر خار کمتری دارند. در ادامه به طور جزئی تر با معنی گل رز سفید آشنا می شوید.

معنی رنگ سفید: پاکدامنی، معصومیت، همدردی و معنویت
سفید نماد عشق پاک است اما به مرور زمان رز سفید جایش را به رز قرمز داد و قرمز رنگ عشق شد.رز سفید که به رز عروس هم معروف است برای عروسی ها زیاد استفاده می شود چرا که نماد وحدت، تقوا و عشق پاک است. از رز سفید می توان برای تکریم و احترام در مراسم یادبود اشخاص نیز استفاده کرد. می توانید روز اول ازدواجتان برای همسرتان رز سفید بخرید.

سبد رز سفید

تعبیر خواب گل رز سفید

تعبیر خواب گل رز سفید بکارت و پاکدامنی است. این خواب به عشق پاک نیز اشاره دارد که کسی قادر نیست به آن آسیب بزند

درباره گل رز چه می دانید؟

در قرون وسطی ، اروپائیان گلهای بونه گل سرخ وحشی را شوم و نحس و شیطانی می پنداشتند، شاید این اندیشه آنها ازاین نوشته مولنتوف (Mullenthof) نشات گرفته بود (شیطان می خواست به آسمانها دست یابد برای رسیدن این مقصود ، نردبانی از ساقه های نسترن ساخت و از آن نردبان شروع به بالا رفتن کرد ، ولی خدا وند مانع گردید و نردبان پاره شده و با سر به زمین سقوط کرد و تیغهای گل بدنش را مجروح ساخت)

گل سرخ یکی از پنج پایه اصلی رز در دنیا است و منشأ اصلی آن کشورهای بالکان ، فرانسه ، ترکیه ، مراکش و ایران است. این گل زیبا مظهر محبت و زیبائی است که در آن در صنعت عطر سازی و پزشکی استفاده می شود . پیامبر اسلام نیز به عطراین گل علاقه وافر داشتند و از آن بسیار استفاده می کردند.

رز رنگ سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *