گل ارکیده نماد چه چیزی است-معنی هر رنگ گل ارکیده| شرمیلا

زمان مطالعه : 6 دقیقه
زمان انتشار : 21 اسفند 1401
گل ارکیده

انواع مختلفی از ارکیده وجود دارد که بیش از 20 هزار گونه در جهان وجود دارد. ارکیده ها به دلیل همنام بودنشان با باروری ، دوشی و جنسیت ارتباط دارند. این ارتباطات ، همراه با ظاهر عجیب و غریب آنها ، سابقه طولانی در ارتباط با عشق ، باروری و ظرافت را در طول فرهنگ ها و دوره های زمانی مختلف به آنها داده است.

در یونان باستان اعتقاد بر این بود که والدین می توانند با خوردن غده های ارکیده جنسیت فرزند خود را انتخاب کنند. اگر پدر غده های ضخیم و گوشتی می خورد ، معلوم می شود که کودک یک پسر است. اگر مادر غده های ریز و باریکتر می خورد ، معلوم می شود که کودک یک زن است.
آزتک ها معمولاً وانیل ، نوعی ارکیده را با شکلات مخلوط می کنند و اکسیری ایجاد می کنند که قدرت و قدرت را ایجاد می کند.

در کل میتوان اشاره کرد که گل ارکیده نماد عشق ، زیبایی و باروری است.

آیا هر رنگ ارکیده معنای خاصی دارد؟

در حقیقت با اینکه گل ارکیده نماد عشق و باروری است اما هر رنگ آن نشانه متفاوتی دارد.

 

ارکیده ها در رنگهای متنوع و چشم نوازی از ارکیده سفید کم رنگ گرفته تا الماس آبی کمیاب وجود دارند. دوستداران ارکیده به دلیل انتخاب رنگ های مورد علاقه خود بر اساس فرهنگ عامیانه معنای رنگ ارکیده و نمادگرایی اینگونه شناخته می شوند.

معنی ارکیده سفید:

ارکیده سفید به سادگی زرق و برق دار است. آنها ساده ترین و کمترین انواع ارکیده هستند و اغلب مورد علاقه علاقه مندان به گل هستند.

طبق گفته های فولکلور چین ، کنفوسیوس  به ارکیده سفید نگاه می کرد تا نمادی از انسانهای با فضیلت باشد ، زیرا او معتقد بود که این گل نمونه ای  از فرهنگ است ، ترکیبی از پالایش و تواضع ، نمادگرایی رنگ ارکیده سفید با ظرافت ، بی گناهی و زیبایی آغاز می شود – واقعاً هدیه ای مناسب برای یک مادر عروس یا مادر آینده.

گل ارکیده سفید

نمادگرایی ارکیده صورتی:

برای قرن ها ، ارکیده صورتی زیبا ،نشان دهنده فضل ، زنانگی ، خوشبختی و شادی است. به طور سنتی ، این گل برای سالگرد ازدواج و انتقال محبت عمیق داده می شود.

ارکیده های صورتی اغلب به عنوان نمادی از بهبود ، لطافت و دوستی مورد توجه قرار گرفته اند و اغلب هدیه ای “خوب” می شوند.

ارکیده صورتی

 

 

معنی ارکیده بنفش:

نمادگرایی ارکیده بنفش نمایانگر سلطنت و وقار است. ارکیده بنفش که نشان دهنده تحسین و احترام است ، هدیه ای مناسب برای هدیه دادن به یک رئیس یا مدیر است. ارکیده بنفش نیز راهی عالی برای نشان دادن قدردانی از نزدیکان یا همراهان بزرگتر است.

ارکیده بنفش

 

نمادگرایی ارکیده قرمز:

مانند هر چیز قرمز ، ارکیده قرمز نشان دهنده آتش عاشقانه ، میل و اشتیاق است. یک ارکیده قرمز باید به کسی که عاشقانه دوست دارید و بسیاری اوقات هدیه مناسب روز ولنتاین را می سازد هدیه داده شود.

همچنین شناخته شده است که ارکیده های قرمز نشان دهنده قدرت و شجاعت هستند و می توانند این گل را به هر کسی که امتحان خود را عبور کرده ،چه یک آزمون بزرگ، یک مسابقه ورزشی یا …. هدیه دهند

ارکیده قرمز

معنی رنگ ارکیده سبز:

رنگ سبز همیشه نماد طبیعت ، سلامتی ، خوش شانسی و طول عمر بوده است و همین امر در مورد ارکیده های سبز نیز صدق می کند. ارکیده های سبز هدیه ای مناسب “خوب شدن” یا “آرزوهای خوب” را ایجاد می کنند.

ارکیده به زنگ سبز

معنی ارکیده های زرد:

ارکیده زرد بهترین راه برای افزودن روشنایی به یک فضا است. آنها همچنین با نشاط خود نمادی از شادی و شروع جدید را به ارمغان می آورند. این گل های زیبا هدیه ای برای تازه عروس ، پدر و مادر، تازه متولد شده ، وقایع مربوط به خانه داری یا هر کسی است که اتفاق خوبی برایش رخ داده است.

ارکیده های زرد معمولاً با دوستی در ارتباط هستند و هنگام جشن گرفتن  اغلب از یک دوست به دوست دیگر منتقل می شوند.

ارکیده به زنگ زرد

نمادگرایی ارکیده نارنجی:

ارکیده نارنجی نماد غرور است. اشتیاق و جسارت را در صاحب یا گیرنده آن تشویق می کند. ارکیده نارنجی به طور سنتی به شخصی داده می شود که قصد دارد با یک چالش بزرگ روبرو شود. اگر کسی در زندگی شما برای یک آزمون ، مصاحبه شغلی ، یک مسابقه ورزشی یا یک نمایش بزرگ آماده می شود ، ارکیده نارنجی ممکن است فقط نوعی آرامش اعصاب و ایجاد اعتماد به نفس باشد.

ارکیده به زنگ نارنجی

ارکیده الماس آبی نادر:

بدون شک نادرترین ارکیده ، ارکیده آبی  نمایشی از تجمل و نادر است و می تواند به عنوان نمادی از مراقبه و معنویت اهدا شود.

گل ارکیده به رنگ آبی

 

گل ارکیده واقعاً یکی از ظریف ترین و تصفیه شده ترین گل هاست که به شخصی خاص در زندگی شما هدیه داده می شود. مملو از معنا و زیبایی ، این شکوفه های بوی شیرین لذت و رمز و راز را برای هر کس که آنها را دریافت کند به ارمغان می آورد.

 

نظرات (2)

  1. پرویز وکیل فرجی

    بادرود فراوان بشما که یکی ازبهترین حرفه ها ویا سرگرمی ها را انتخاب کرده اید . دریک سفری به تایلند وبازدزدید از یک مزرعه پرورش گل روباز وسالنی علا وه بر گلهای متنوع وکاکتوسها ، تنوع زیادی از ارکیده های رنگارنگ توجه مرا جلب کرد واین آرزو را همچنان دارم که روشها وفنون پرورش ارکیده را یادبگیرم ودراین دوران بازنشستگی با این گل سرگرم باشم وبه دوستان واقوام ازاین گل هدیه بدهم. فقط نمیدانم ازکجا شروع کنم . باغچه منزل در یزد درحدود صدمتری هست ولی حتما باید خاک مناسبی تهیه کنم .چه نوع خاکی برای بستر این گل مناسب است. میتوانم برای فصل سرما روی باغچه را باپوششهای مهندسی گلخانه ای بپوشانم . همینطور بذر یا نهالهای کوچک اولیه گل را ازکجا تهیه کنم؟
    لطفا در این مورد مرا راهنمائی بفرمائید بسیارسپاسگزار ومدیون شما خواهم بود . باتشکرفراوان 1400/1/5

    • admin

      سلام
      جهت راهنمایی بیشتر همکاران ما با شما تماس تلفنی خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *