معرفی بیماری ها و آفات گل پیچک استرالیایی + نحوه درمان آنها

زمان مطالعه : 4 دقیقه
زمان انتشار : 1 فروردین 1402
بیماری های پیچک استرالیایی

گل پیچک استرالیایی جزو گیاهان آپارتمانی پرطرفدار است. در این مقاله به معرفی بیماری های گل پیچک استرالیایی می پردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با گیاه پیچک استرالیایی

برگ های پیچک استرالیایی ظاهری شبیه به ستاره دارند. این گیاه رونده بوده و برای دیزاین منزل و محیط دلخواه شما مناسب است. گیاه پیچک به آسانی در منزل رشد میکند و رشد بهتری نسبت به خارج از منزل و محیط دارد. فصل گلدهی و شکوفایی پیچک استرالیایی فصل تابستان است.

شکوفه ی برخی از پیچک ها در فصل پاییز میوه می دهند، البته میوه های ان خوردنی نیستند و در صورت خورده شدن، مشکلات گوارشی برای شما ایجاد میکنند.

ارتفاع پیچک میتواند تا ۴۰ الی ۵۰ سانتی متر باشد. گیاهی همیشه سبز بوده و عمر طولانی دارد. دقت فرمایید که این گیاه دوست داشتنی را در کنار وسایل گرمایشی و سرمایشی قرار ندهید. تغییر دما به گیاه شوک وارد کرده و به مرور زمان ان را از بین می برد.

رطوبت هوا با این گیاه سازگار بوده و باعث شادابی بیشتر پیچک می شود. چنانچه به خوبی از آن نگهداری کنید، تا سالیان سال برای شما باقی می ماند و به محیط شما شادابی و حس خوب می بخشد. همچنین از بخش پیچک استرالیایی می توانید بیشتر با این گیاه و نحوه نگهداری از آن آشنا شوید.

بهترین مکان برای قرار دادن پیچک، گلدان های آویز است. می توانید موانع مورد نظر را در مسیر آن قرار دهید تا مسیر رشدی داشته باشد. اگر قصد تکثیر این گیاه زیبا را دارید، از مقاله تکثیر گل پیچک کمک بگیرید.

در ادامه به معرفی بیماری های پیچک میپردازیم تا از انها جلوگیری کنید یا درمانشان کنید.

گل پیچک روی در

بیماری گل پیچک استرالیایی

شپشک آردالود، تخم عنکوبت و کنه تارعنکبوتی از رایج‌ترین آفات و بیماری های گل پیچک استرالیایی هستند. برای مقابله کردن با آنها، ترکیبات شیمیایی مخصوص و یا صابون‌های درمانی بهترین گزینه به شمار می‌روند.

خطرناک ترین بیماری هایی که گل پیچک را تهدید میکنند،  باکتری زانتوموناس و قارچ ریزوکتونیا هستند. این گیاهان به برگ ها و ریشه ها آسیب جدی میزنند. حمله بیماری زانتوموناس میتواند با قهوه ای شدن برگ ها نمایان شود.

این باکتری در موارد شدیدتر، سبب پیچ خوردگی و خم شدن ساقه هایش می‌شود که ظاهر گیاه را خراب می کند. گیاهان پیچکی که درگیر این باکتری هستند، باید سریعا از سایر گیاهان جدا شده و از بین بروند. به گیاهانی که سالم باقی ماندند، مخلوطی از آب و سرکه بزنید. کمی سرکه و بیشتر محلول بایستی آب باشد.

در مناطق گرم و مرطوب بیماری ریزوکتونیا باعث فاسد شدن ریشه ها میشود، پس در نگهداری از پیچک در چنین محیط هایی دقت فرمایید و نیاز های گیاه مانند میزان نور، آبیاری و … را تامین کنید.

قسمت هایی از گیاه که دچار بیماری شده را دور بیندازید و یا هرس کنید. فقط گیاهانی که سالم ماندند را توسط یک قارچ کش به نام تریفلومیزول درمان کنید.

سمی بودن گل پیچک استرالیایی

سوال بسیاری از افراد که قصد نگهداری پیچک را دارند این است که آیا پیچک استرالیایی سمی است؟

اصلا نگران سمی بودن گل پیچک نباشید. گیاه پیچک استرالیایی برای کودکان و حیوانات خانگی اصلا خطری ندارد، زیرا سمی نبوده و خطری ندارد.

گیاه پیچک استرالیایی

به طور کلی اگر در نگهدار از گیاه پیچک استرالیایی دقت فرمایید و به نیاز های آن ها رسیدگی کنید، چنین اتفاقاتی نمی افتد. اما اگر گیاهتان دچار بیماری شد، سریعا راهکار های گفته شده را انجام دهید تا تمامی قسمت های گیاه دچار خفگی و از بین رفتن نشوند.

ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. اگر سوالی دارید میتوانید در انتها این بخش برای ما کامنت کنید. همکاران ما پاسخگو شما هستند.

 

نظرات (1)

  1. مینا

    پیچک من افت داره با محلول اب وصابون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *