معرفی 23 تا از زیبا ترین گل های جهان که علاقمندان زیادی دارند

زمان مطالعه : 12 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 8 آذر 1402
معرفی زیبا ترین گل های جهان

به نظر شما زیباترین گل جهان کدام است؟ طبیعت اغلب ما را با شگفتی های واقعی غافلگیر می کند. گلهایی هستند که می توانند هرکسی را شگفت زده کنند.در لیست زیر برخی از زیباترین گل های جهان را نشان خواهیم داد: گل رز ، گلهای گلدان ، قلب خونریزی ، شکوفه های گیلاس ، گل ارکیده ، لاله ها ، گل صد تومانی ، سوسن ، فریزیا ، گل نیلوفر آبی ، توبروز ، گل کوکب ، گل داوودی ، گل میخک و جلال صبحگاهی. در ادامه بیشتر راجع به آنها توضیح خواهیم داد.

 

گل رز به عنوان زیباترین گل جهان در نظر گرفته می شود ، به همین دلیل آن را “ملکه باغ” می نامند. این یکی از محبوب ترین گل ها در سراسر جهان است ، و در اندازه ها و رنگ های مختلف وجود دارد. همچنین ، آنها در سراسر جهان بسیار رایج هستند. این گل ها برای تزیین رویدادها ، ساخت عطر… و موارد دیگر به خوبی کار می کنند!

گل رز

 

  • گل هورتانسیا

این گل اصل از جنوب آسیا است و همچنین در سراسر جهان بسیار محبوب است. زیبایی انکار ناپذیری دارد و معمولاً در دکوراسیون استفاده می شود. همچنین ، هیدرانیا یک گل ایده آل برای ایجاد دسته گل است ، زیرا حجم و بافت زیادی را ایجاد می کند.

گل هورتانسیا

  • گل قلب خونریزی شده

قلب خونریزی یکی از چشمگیرترین گلها در جهان است. علی رغم بی نظیر و شگفت آور بودن ، نسبتاً ناشناخته است. این گل ، مانند گل های گلی ، اصل از آسیا است و به طور طبیعی در چند رنگ قرمز ، فوچسی ، صورتی روشن و غیره یافت می شود.

گل قلب خونریزی شده

  • گل شکوفه گیلاس

شکوفه گیلاس ، اگرچه گل رسمی نیست ، اما یکی از مهمترین گلها در فرهنگ ژاپن است. درختانی که این گل را تولید می کنند به ساکورا معروف هستند. مانند گل های قبلی ، شکوفه گیلاس را می توان به طور طبیعی در رنگ های مختلف یافت ، اگرچه رایج ترین رنگ آن صورتی و سفید است.

گل های زیبای شکوفه گیلاس

  • گل ارکیده:

ارکیده یک گل دوست داشتنی است که اغلب در تزئینات و همچنین هدیه استفاده می شود. این یک گل غیر معمول است که به راحتی از طریق شکل برگ های آن مشخص می شود. تقریباً 25000 گونه مختلف وجود دارد و به غیر از مناطق صحرایی و قطبی در سراسر جهان یافت می شوند.

گل ارکیده

  • گل لاله:

لاله یکی از اصلی ترین نمادهای هلند است. علاوه بر این ، هلند به عنوان “کشور لاله ها” شناخته می شود. این یک گل تقریباً تقارن کامل است. این گلها همچنین نمادی از شادی ، عشق و ورود بهار است ، اگرچه تنوع زیاد رنگ آنها اهمیت دامنه گل را به طور گسترده ای نشان می دهد.

گل زیبای لاله

  • گل صد تومانی:

گل صد تومانی در اروپا ، چین و آمریکای شمالی گل بسیار رایجی است. تقریباً 40 گونه مختلف از گل صد تومانی وجود دارد. آنها آنقدر زیبا هستند که معمولاً در دسته گلها به تنهایی استفاده می شوند. مانند سایر گلهایی که نام بردیم ، گل صد تومانی در رنگهای مختلفی قرار دارد: صورتی ، سفید ، فوشیا و …

گل صد تومانی

 

  • گل زنبق:

زنبق یک گل زیبا است که در سراسر جهان ، از اروپا گرفته تا ژاپن ، کانادا ، فیلیپین و ایالات متحده ، و سایر مناطق یافت می شود. در مورد رنگ ها ، این رنگ را می توان در بسیاری از رنگ ها یافت ، اگرچه سفید متداول ترین رنگ است.

گل زنبق

  • گل فرزیا:

فریزیا یک گل دوست داشتنی بومی آفریقا ، به ویژه در آفریقای جنوبی است . گونه های کمی از این گل محبوب آفریقایی وجود دارد ، حدود 14گونه . یکی از اصلی ترین ویژگی های فریزیا ، زنده بودن و قدرت رنگ های آن مانند قرمز و زرد است.

گل های فرزیا

  • گل نیلوفر آبی:

گل نیلوفر آبی به عنوان “گل نیل” نیز شناخته می شود. این یک گل فوق العاده است که در سراسر جهان مشهور است ، عمدتا به این دلیل که یک گل آبزی است. جالب ترین جزئیات در مورد این گل دوست داشتنی ، طول عمر بذر آن است که می تواند بعد از قرن ها جوانه بزند.

گل زیبای نیلوفر آبی

  • گل سنبلچه:

زیبایی آن ، آن را به گزینه ای ایده آل برای ایجاد هنرهای گلدار تبدیل می کند: از وسایل مهمانی تا دسته گل ، در میان موارد دیگر. این یک گل معمولی در عروسی ها و در تزئینات کلیسا ، به ویژه سنباده ها

گل سنبلچه

  • گل کوکب:

گل کوکب یکی دیگر از زیباترین گل های جهان است. حدود 30 گونه مختلف و تا 20000 نوع مختلف دارد. برجسته ترین جنبه این گل ، علاوه بر زیبایی خارق العاده آن ، گل ملی مکزیک است.

گل زیبای کوکب

  • گل داوودی:

گل داوودی بومی آسیا است و بسیار  خاص هستند است. گل های داوودی بسیار متنوعی هستند و شما می توانید آنها را در رنگ های مختلفی پیدا کنید: یاس بنفش ، سفید ، صورتی و غیره. این یکی از رایج ترین گل ها در دکوراسیون به سبک شیک است.

گل داوودی

  • گل میخک:

گل میخک نه تنها یکی از زیباترین گل های جهان است ، بلکه یکی از محبوب ترین گل ها است. تقریباً در هر قاره رشد کرده است: آمریکا ، اروپا ، آسیا و آفریقا. در حال حاضر ، پنج نوع میخک شناخته شده وجود دارد. این گل  به طور معمول به عنوان تزئین استفاده می شود.

گل میخک

  • گل شکوه صبح

شکوه  صبحگاهی به طور طبیعی در آب و هوای تا 15 درجه سانتیگراد یافت می شود ، اما در آب و هوای قاره ای بیشتر دیده می شود. یکی از خاص ترین ویژگی های جلال های صبحگاهی سایه های ملایم و پاستلی آنها مانند سفید و صورتی است. با این حال ، رایج ترین رنگ جلال صبحگاهی ، یاسی است.

گل شکوه صبح

  • گل آفتاب گردان:

گل آفتابگردان در سراسر جهان بسیار شناخته شده است. رنگ زرد روشن آنها ویژگی تعیین کننده آنهاست و آنها را بسیار چشمگیر می کند. اگرچه آنها اصالتاً اهل آمریکای شمالی هستند ، امروزه می توانید آنها را در کشورهای مختلف جهان پیدا کنید.

گل زیبای آفتاب گردان

  • گل نرگس:

گل نرگس نام رایج گل نرگس است. این یک گل بسیار زیبا است که نمونه آن مدیترانه است اما یافتن گونه های دیگر گل نرگس در آسیای میانه نیز امکان پذیر است.

گل های نرگس

  • گل مروارید:

مروارید یکی دیگر از زیباترین گل های جهان است. انواع مختلفی از گل مرواریدها در سراسر جهان وجود دارد. مشخصه این خانواده از گلها مرکز زردی است که توسط گلبرگهای ظریف احاطه شده است.

گل مروارید

  • گل شاه پسند:

شاه پسند گل های معمولی آمریکای شمالی و جنوبی است. با این حال ، این گلها را می توان در برخی از مناطق اروپا نیز یافت. گونه های زیادی از لانتانا وجود دارد و همه آنها در رنگ ها و اندازه های مختلف وجود دارند.

گل های شاه پسند

 

  • گل همیشه بهار:

گل همیشه بهار گل های معمولی مکزیک است ، جایی که از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ آن از زرد تا نارنجی است و به دلیل خصوصیات زیبایی که دارد در باغبانی و تزئینات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

گل های همیشه بهار

  • گل خشخاش:

خشخاش گیاهی است که در بسیاری از قاره ها به ویژه اروپا یافت می شود. شما می توانید این گل را در رنگ های مختلف تهیه کنید ، اگرچه در اصل قرمز است. همراه با گل رز ، این گل نشان دهنده عشق و علاقه است.

گل خشخاش

  • گل مگنولیا:

مگنولیا به دلیل رنگ های ملایم و گلبرگ های بزرگ و دوست داشتنی چشم نواز است. این یکی از معروف ترین گلهای جهان به دلیل زیبایی آن است. معمولاً در دکوراسیون ، دسته گل ، هدایا و غیره استفاده می شود

گل ماگنولیا

  • گل کلرادو آبی:

کلمبین آبی کلرادو علی رغم اینکه یک گل وحشی است ، در تزئینات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این یک گل بسیار معمولی از آمریکای شمالی است و ظاهر آن زیبا و پیچیده است. رایج ترین رنگ آن سفید ، زرد و صورتی است.

گل کلرادو آبی

  • گل زینیا:

این گیاه نه تنها به عنوان یکی از زیباترین گلهای جهان شناخته شده است. علاوه بر این ، به دلیل اینکه اولین گل در فضا رشد می کند ، مشهور است. بیش از 70 گونه مختلف وجود دارد و همچنین می توان آنها را در انواع رنگ ها یافت.

گل زینیا

نظرات (11)

  1. ‌sami

    از این گلا خوشگلترم داریم سیکلامن، حنا، اژدر، بگونیا، لیلیوم، مریم، آنتوریم

  2. یارا

    فقط گل زیپسوفیلیا(:
    خیلی قشنگه

  3. یارا

    +زیپسوفیلیا

  4. ماریا

    به نظر من تمام گلهای جهان قشنگ هستن ….زیباتربن گل رز ارغوانی

  5. صاحب

    تنها گل معطری که رامهرمز کشت میشد و بسیار خوشبو می بود و زیباگل (گل محمدی)

  6. ناشناس

    گل خوشگل فقط گل رز قرمز.ولی از گل میخک خیلی خوشم نیومد و البته گل خشخاش

  7. محبوبه یگانه

    خداوند زیباست وزیبایی ها را دوست می‌دارد
    زیبا خلق می‌کند
    وهرگونه از گل ها منحصر به فرد وزیبا هستند
    واقعا عالی ودل انگیز🙏

  8. ناشناس

    خداوند زیباست وزیبایی ها را دوست می‌دارد
    زیبا خلق می‌کند
    وهرگونه از گل ها منحصر به فرد وزیبا هستند
    واقعا عالی ودل انگیز🙏

  9. سلام

    گل محبوبه

  10. Mohammady

    همه خلقت خدا قشنگه،

  11. ناشناس

    خشاش و ميخك زيبا نبودند
    ولي خلقت خدااست😜😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *