برای خواستگاری چه گلی ببریم؟ گل مناسب برای مراسم خواستگاری

زمان مطالعه : 7 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 13 آذر 1402
باکس گل ملیح

امروز میخواهیم درباره ی مهم ترین روز زندگی شما یعنی روز خواستگاریتان صحبت کنیم. قطعا انتخاب گل مناسب برای روز خواستگاری یکی از مهم ترین اتخاب های تمام عمرتان است که باعث میشود نشان دهنده ی بخشی از شخصیتتان باشد . پس با ما همراه باشید .

گل مناسب برای خواستگاری چه گلی است ؟

با شنیدن اسم خواستگاری شاید اول از همه نقش گل و شیرینی را در ذهنمان تصور کنیم و این نشان میدهد که انتخاب یک گل مناسب تا چه اندازه مهم است . همه ی ما میدانیم که وقتی بخواهیم برای اولین بار به منزل شخصی برویم باید از روی احترام هدیه ای مناسب ببریم ! چه بسا که خواستگاری هم مهم ترین مهمانی است و انتخاب گل کوچک باعث میشود که افراد میزبان حس کنند شما خصاصت کرده اید . پس تمام سعیتان را بکنید که سخاوتمندی به خرج دهید و برای اولین هدیه ای که ممکن است به شریک زندگی تان بدهید خاطره ی قشنگی به جا بگذارید تا همیشه از آن به شیرینی یاد کنند . و حتی اگر طرفین یکدیگر را نپسندیدند باید این را بدانید که یک گل زیبا برای همیشه خاطره ای خوش در ذهن دختر میگذارد و چنانچه عروس خانم برایتان غریبه بود حتی به گل و شیرینی که تهیه کرده اید توجه بسیاری نشان میدهد .

باکس گل خواستگاری

در انتخاب گل به این نکات توجه کنید

  •  اگر قبل از مراسم خواستگاری رابطه ای با عروس خانم داشته اید پس حتما باید گل زیبا و تشریفاتی را انتخاب کنید تا بتوانید دل او را برای بار چندم بدست آورید و او را از تصمیم خود یعنی انتخاب شخص شما مطمعن کنید .
  • اگر از قبل با عروس خانم در ارتباط بوده اید و خانواده ی او هم در جریان این رابطه بودند ، پس بدانید که چون شما انتخاب دخترشان بوده اید ممکن است شمارا بیشتر زیر ذره بین قرار دهند و سخت گیرانه تر شمارا بسنجند ، پس برای این که به چشم آن ها بیآیید سعی کنید دسته گل یا باکس گل بسیار زیبا و متناسب بارنگ مورد علاقه ی دخترشان تهیه کنید تا بتوانید به آن ها ثابت کنید که دخترشان برای شما با ارزش است وبه چشم آن ها بیایید.
  • بهتر این است که درکنار یک دسته گل زیبا ، شیرینی یا شکلات های زیبایی هم تهیه کنید تا نشان دهنده ی ادب شما و احترامتان به میزبان باشد.
  • سعیتان در این باشد که اگر دسته گل تهیه کرده اید ، آن را به صورت افقی در دست گرفته و به مادر عروس خانم با احترام تقدیم نمایید و لبخند ریز و مهربانی بر لب داشته باشید تا آن ها از برخورد گرم شما لذت ببرند.
  • باید این را بدانید که سبد گل ها حالتی رسمی تر و محترمانه تر دارند و اگر برای بار اول به آن خانه میروید و آشناییتی نداشتید ، انتخاب یک باکس یا سبد گل میتواند مناسب تر باشد ؛ اما اگر به خواستگاری یکی از اقوام میروید باید بدانید که دسته گل ها ، حالتی صمیمانه تر را دارا هستند و برای اینطور خواستگاری ها مناسبند.

باکس گل رز ریشه دار

 گل چه رنگی برای خواستگاری زیبا تر و شکیل تر بنظر میرسد ؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که گل چه رنگی برای خواستگاری مناسب است ؟

راستش را بخواهید ، همه ی ما میدانیم که گل هایی به رنگ های سبز ، زرد  و نارنجی طرفداران زیادی ندارد و مورد توجه واقع نمیشود و بلعکس رنگ های سرخ و قرمز هم نماد عشق را دارند و برای جلسه ی اول خواستگاری که هنوز عشق کاملی شکل نگرفته است ، کمی افراطی است .  پس بهترین انتخاب برای رنگ گل خواستگاری ، ترکیب رنگ های صورتی ، بنفش و یاسی ملیح به همراه سفید است ! البته منظورمان از گل سفید ، گلایول نیست ! گل هایی مثل گلایول و شب بو ، گل هایی هستند که بیشتر برای مراسم های ترحیم استفاده میشوند پس به یاد داشته باشید که حتی یک عدد از این گل ها هم ممکن است بنظر میزبان بی احترامی تلقی شود و تمام زحماتتان را به باد دهد .

به عنوان سخن آخر این را هم اضافه کنیم که شاید شما به خواستگاری های زیادی بروید و براین باور باشید که وقتی همه چیز قطعی شد در جلسات بعدی گل ببرید ، اما این را بدانید که دست خالی رفتن آن هم به خواستگاری برای بار اول خاطره ی خوشی از شما به جا نمیگذارد و نشان دهنده ی خصاصت شما میشود حتی اگر اینطور نباشید و همچنین باعث میشود خوانواده ی دختر حمل بر بی ارزشی و بی احترامی بدانند پس ریسک نکنید .

با ما همراه باشید تا در ادامه چند نوع گل خواستگاری ببینیم

باکس گل صورتی سفید

 

باکس گل قلبی

 

سبد گل

باکس گل ملیح

 

باکس گل آفتابگردان

 

باکس رز سرخ

گل خواستگاری

دسته گل سفید

گل رز سفید قرمز

برای مشاهده ی گل های سایت شرمیلا روی متن کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *