انواع گل لیلی دره بهمراه خواص دارویی گل لیلی دره

زمان مطالعه : 0 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 18 آذر 1402
گل لی لی دره

لیلی دره در کجا یافت می شود؟

لیلی دره در جنوب و مرکز فنلاند کاملاً رایج است ، اما نسبت به شمال نادرتر می شود. مرزهای قلمرو آن در حوالی کیتیلو و سالا است ، اما حتی در اوتسوکی نیز گونه های جداگانه ای وجود دارد. پایه های منسجم لی لی دره معمولاً یک گیاه پخش کننده رویشی است. هرچه ریشه شاخه می شود و طولانی می شود سالانه پایه حدود 12 سانتی متر (4.8 اینچ) منبسط می شود ، بنابراین اندازه جایگاه راهنمای خوبی برای سن آن و همچنین سن کل جنگل است. تصور می شود بزرگترین گونه ها 200-300 ساله هستند.

فقط چند درصد شاخه های شاخه لیلی گل می کنند و در یک محیط سخت کاملاً فاقد آن هستند. گل های آن شهد ندارند اما رایحه قوی آنها گروه بزرگی از گرد آورنده های گرده را وسوسه می کند. توت قرمز رسیده ممکن است خوشمزه به نظر برسد ، اما برای همه پستانداران سمی است. با این حال پرندگان می توانند آنها را بخورند و بذرها را به زیستگاه های جدید پخش کنند.

گل لی لی دره

 

نام علمی Lily of the valley براساس آهنگی از کتاب مقدس ساخته شده است که در آن دختری خود را با یک لیلی دره مقایسه می کند. در متن اصلی گیاه مورد نظر احتمالاً لیلیوم (Lilium candidum) بود که در فنلاند به عنوان گیاه زینتی می روید ، اما در اروپا به لیلی دره Lilium convallium می گفتند تا اینکه Linné این را به نام علمی فعلی تغییر داد. لی لی دره نام های محاوره ای زیادی داشته است که به شکل زبانی برگ های آن اشاره دارد. جای تعجب است که اگر  لیلی دره به گل ملی فنلاند تبدیل می شد.

انواع گل لیلی دره

  1. انواع گل رز
  2. ‘Flore Pleno’
  3. ‘Hardwick hall’
  4. ‘Albomarginata’
  5. ‘Albostriata’

اولین دسته گلهای  رز صورتی رنگی است، Flore Pleno برای گلهای دوگانه آن ارزش دارد. سه نوع آخر که دارای برگ های مختلف هستند. ‘Hardwick Hall’ دارای حاشیه های برگ با رنگ قرمز است. در ابتدا آسان است که Albomarginata و Albostriata را ترجمه کنید (“Albo” به معنی “سفید”). اما اولی دارای حاشیه  سفید است، در حالی که دومی دارای رگه های سفید در سراسر برگ است .

گل لی لی دره

 

خواص دارویی گل لیلی دره

بیایید خواص دارویی اصلی لیلی دره رابشناسیم و از آنها در پزشکی مدرن استفاده کنیم:

  • ضد التهاب
  • تسکین دهنده
  • ضد اسپاسم؛
  • دیورتیک؛
  • وازودیلاتور؛
  • ضد انجماد

 

اختلالات و عوارض جانبی گل لیلی دره

لیلی دره مانند هر گیاه دارویی دیگر علاوه بر خواص مفید نیز منع مصرف دارد. از آنجا که به گیاهان قوی وابسته است

استفاده از لیلی دره برای چنین بیماری هایی ممنوع است:

  • میوکاردیت در طول دوره تشدید؛
  • آترواسکلروز
  • اندوکاردیت؛
  • بیماری های دستگاه گوارش
  • بیماری کبد و کلیه

 

گل لیلی دره

 

از گل لیلی دره در چه مناسبت هایی استفاده می شود؟

گلهای سفید و خالص دلربا گل لیلی دره محبوبیت آن را در گلدان های گل و دسته گل عروسی تابستانی تضمین کرده اند. این مورد در فنلاند بسیار مورد توجه است به طوری که در سال 1982 گل لی لی دره به گل ملی تبدیل شد. همچنین یک گیاه زینتی چشمگیر است که در نسلهای مختلف با اشتیاق به حیاط و باغچه منتقل شده است. لیلی دره شاید در بهترین حالت خود باشد ، با این حال ، در زیستگاه های طبیعی خود در حاشیه جنگل ها و جنگل های پهن برگ پر از نور بیشتر وجود دارد.

معنی و نشانه رنگ های گل رز

استفاده از گل لی لی دره برای چه کسانی ممنوع است؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *