گل لیلیوم نماد چیست؟ معرفی نماد های رنگ های مختلف لیلیوم

زمان مطالعه : 0 دقیقه
زمان انتشار : 19 اسفند 1401
لیلیوم زرد

گل لیلیوم (سوسن) نماد چیست؟

از گل لیلیوم در تزئینات خانگی و دکور، برای ایجاد انرژی مثبت استفاده می شود. بوی خوش لیلیوم جو فضا را تغییر داده و حس خوبی را به شما منتقل میکند. لیلیوم سفید نماد پاکی و بی گناهی است که علاوه بر زیبایی فضای مورد نظر، در تاج گل های ترحیم هم بکار می رود زیرا آنها نمادی از بی گناهی و پاکی روحی هستند که به تازگی فوت شده است.

طی سالها ،لیلیوم ها (سوسن ها) معانی متعددی پیدا کرده اند ؛ از معنای خود گل ، نام آن و افسانه های مرتبط با آن گرفته تا نشانه های پنهان بسیاری که در شکوفه های زیبای این گیاه نهفته است. به همین دلیل آنها می توانند یک ایده خاص و متفکرانه در خصوص هدیه دادن محسوب شوند.

لیلیوم ها ،رنگ های مختلفی دارند که  در فرهنگ های مختلف هر کدام معنی خاص خودشان را دارند و نشانگر پیام های مختلفی برای مخاطب مورد نظرتان هستند. در کل گل های لیلیوم نشانگر خلوص ، اشتیاق و ارزش گذاری هستند ولی با این وجود ، معانی انها براساس رنگ و مناسبت ها تغییر میکند. زیبایی دل انگیز و بی گناه و معصومانه گل سوسن ، تداعی بخش زندگی تازه و تولدی دوباره است.

با هدیه دادن باکس گل به عزیزانتان آنها را سورپرایز کنید.

نام سوسن (lily) به چه معناست ؟

معنی نام سوسن از انگلیسی قدیمی Lilie ، از لاتین lilium و از یونانی leirion گرفته شده است. در اصل واژه ی سوسن را از کلمه عبری ” Shoshannah ” که از مصریان قرض گرفته شده ، بکار میبریم که این نام تقریباً در همه فرهنگ های جهان رایج شده است.

(lily) سوسن اکنون یک نام دخترانه بسیار محبوب است و نام هایی مانند سوزانا ، سوزان و Suzette همگی هم معنی سوسن هستند!

داستان های  قدیمی نشان می دهد که جنسیت کودک متولد نشده با استفاده از گل رز و لیلیوم (سوسن) گفته می شود. تنها کاری که باید انجام شود نزدیک شدن به مادر آینده است که در یک دست لیلیوم و در دست دیگر گل رز است. اگر مادر گل رز را انتخاب کند ، آن فرزند دختر خواهد بود. اگر لیلیوم را انتخاب کند ، پسر خواهد بود .

با در نظر گرفتن یک لیست سریع از معنی نمادین لیلیوم می توانید بینشی عالی در مراقبه های شما در مورد این گل ارائه دهید. این معانی را برای لیلیوم بررسی کنید ، و بگذارید پیامدهای آنها در روان شما شکوفا شود .

– معانی گل لیلیوم :

  1. امید
  2. ایمان
  3.  تولد
  4. خلوص
  5. بازسازی
  6. وعده
  7. شور
  8. عفت
  9. بی گناهی
  10. باروری
  11. پاک بودن
  12. مادر بودن
  13. یادآوری

لیلیوم به عنوان نمادی از مریم مقدس :

برگهای گل لیلیوم نشانگر فروتنی او است.
عطر و بوی گل لیلیوم  الهی بودن مریم را نشان می دهد.
گلبرگ های لیلیوم نشان دهنده خلوص و بکر بودن اعتقاد او است.
ساقه لیلیوم نماد ذهن وفادار مریم است.

لیلیوم با سه گلبرگ خود اغلب نمادی از تثلیث در نظر گرفته می شود که نمایانگر سه فضیلت است: خیرات ، امید و ایمان.

بسیاری از ویژگی های لیلیوم وجود دارد که آن را به باغی برای یک ویژگی عالی تبدیل می کند که نشان دهنده زیبایی ، امید ، لطف و مهربانی است.

تعبیر خواب گل لیلیوم :

در خواب های نمادین ، معنی سوسن (لیلیوم) با تقدس قلب ، ظرافت و نیاز به شفافیت یا پاکسازی سروکار دارد. اگر بیننده در خواب ببیند که به لیلیوم نگاه می کند ، پیام تشویق و موفقیت در یک کار بسیار خوب به نظر می رسد. اگر کسی در رویای نگه داشتن لیلیوم است ، این نشان می دهد که وی توسط دیگران بسیار احترام دارد. اگر بیننده در خواب لیلیوم را پرت می کند  ، این پیامی است که او از قدرت خود سوء استفاده کرده است.

 

گل لیلیوم در کارت های تاروت :

ما لیلیوم را در چندین کارت تاروت ، یعنی کارت شعبده باز ، کارت اعتدال ، و کارت آس پنتاکلس (در اجرای عرشه Rider-Waite سنتی) می بینیم.

 

در زبان نمادین تاروت ،لیلیوم همچنین نمادی از پاکی ، بی گناهی و باروری را دارد. علاوه بر این ، لیلیوم نماد آسیب پذیری ، و آزادی بودن در خودمان است ، همچنین به دیگران اجازه می دهد که همانطور که هستند نیز باشند. لیلیوم یک گل نمادین از سلامتی و تأمین است. در یک مطالعه ، لیلیوم می تواند نشانه رشد ، کیفیت بی گناهی در زندگی ما باشد. بسته به کارتهای اطراف ،لیلیوم همچنین ممکن است روابط و تولدهای جدید را نشان دهد.

 نماد لیلیوم در تتو :

لیلیوم ها یکی از ظریف ترین خال کوبی ها هستند . لیلیوم ها (سوسن ها) در طبیعت گلهای زیبایی هستند و در هنر پوست نیز می توانند به همان اندازه نفس گیر باشند. آنچه حتی سردتر است ، معانی نمادین مرتبط با لیلیوم است. تعجب آور نیست که این گل به همان اندازه که زیبایی دارد ، معنای نمادین هم دارد.
کمی معنای خال کوبی لیلیوم از حضور آن در تاریخ معنوی ناشی می شود.

گل لیلیوم در تتو

لیلیوم یک ویژگی بزرگ در هنر و فلسفه مصر است. گل لیلیوم بخشی جدایی ناپذیر از افسانه خلقت مصر باستان است. هرچه افسانه می گوید ، همه زندگی از گلبرگهای درحال باز شدن لیلیوم بیرون می آید. گل لیلیوم همچنین نماد زندگی و مرگ است ، زیرا گل لیلیوم با طلوع و غروب خورشید باز و بسته می شود. لیلیوم (سوسن) در مکان های گل آلود رشد می کند ، که به آن معنی زیبایی در شرایط تاریک یا بعید می دهد. گیاه سوسن همچنین نمادی برای خدای مصر ، نفرتم است. او با افسانه خلقت فوق الذکر مرتبط است و با اولین طلوع آفتاب در ارتباط است.

– کلمات کلیدی برای معنی تتو لیلیوم :

  1. زندگی
  2. ایمان
  3. تولد
  4. صلح
  5. خلوص
  6. زیبایی
  7. استحکام – قدرت
  8. تدارک
  9. بی گناهی

لیلیوم نماد مرگ :

برخی از تحقیقات در مورد لیلیوم ، ان را نماد مرگ دانسته است. بعلاوه ، هیچ یک از این گزارش ها نمی تواند ارتباط با مرگ با هر نوع بنیاد تاریخی را تأیید کند. نزدیکترین چیزی که این موضوع را مطرح می کند ، ارتباط لیلیوم با کتاب مردگان مصر است. از دهانه لیلیوم آب به وجود می آید  که به معنای زندگی است. برعکس ، لیلیوم هر شب بسته می شود  که یک معنی ابتدایی برای مرگ است.

در بسیاری از مقاطع تاریخی و افسانه ای ، لیلیوم را نمادی برای به یاد آوردن می دانند. این می تواند به خاطر سپردن زیبایی در مواقع چالش باشد ؛ همچنین به معنای به یاد آوردن عزیزانی باشد که دیگر با ما نیستند.

نماد لیلیوم سفید:

گل لیلیوم سفید

لیلیوم (سوسن) سفید نماد خلوص ، پاکی ، بی گناهی ، نجابت و تولد دوباره می باشد ؛ گل های سوسن (لیلیوم) معمولا در مراسم ختم و ترحیم استفاده می شود و نشان دهنده میزان اهمیت شخص مورد نظر برای شماست. همچنین نمادی از تجدید و جوانسازی روح هستند. سوسن ها می توانند خلوص ، تعهد و تولد دوباره را نشان دهند ، به همین دلیل است که آنها برای ابراز علاقه و همدردی و دلسوزی برگزیده می شوند.

نماد لیلیوم نارنجی:

گل لیلیوم نارنجی

لیلیوم نارنجی ، حس افتخار ، اعتماد به نفس ، رضایت و اشتیاق در زندگی را به مخاطب می رساند که معمولا در دسته گل های تبریک استفاده می شود. همچنین اگر میخواهید از شخص خاصی ، بخاطر کار ویژه ای که انجام داده تشکرکنید لیلیوم های نارنجی همین حس را به مخاطب شما ابراز میکند. لیلیوم های نارنجی برای مراسم تشییع جنازه شخصی که همیشه هدفمند زندگی میکرد هم انتخاب مناسبی است

نماد لیلیوم زرد:

گل لیلیوم زرد

لیلیوم زرد نشان دهنده ی شادی ، لذت بردن و حس رضایت است که به همراه گل های زیبای دیگر برای یاد بودی ارزشمند بکار می رود ، چنانچه می خواهید به دوستی بگویید که چقدر برای دوستی با او ارزش قائل هستید از لیلیوم های زرد برای همین مناسبت استفاده کنید چرا که انها نماد دوستی و خوشبختی هستند.

نماد لیلیوم صورتی:

گل لیلیوم صورتی

لیلیوم  صورتی نشان گر خوشبختی، دلسوزی ، عشق و همدردی است که اغلب در مراسم های عروسی استفاده می شود  که احساسات خوشبختی را به مخاطب شما منتقل می کند. در کل وقتی میخواهید به مخاطب مورد نظرتان عشق بورزید از لیلیوم های صورتی استفاده کنید زیرا نشان دهنده تحسین و اشتیاق شما به فرد مورد نظرتان است.

می توانید مقاله کاملتری را در مورد گل لیلیوم از قسمت معرفی گل لیلیوم  گل فروشی آنلاین شرمیلا مطالعه کنید.

نظرات (1)

  1. ناشناس

    دسته گل عروسی من لیلیوم زرد با شکوفه های سفید بود .راستش خودم در انتخابش نقشی نداشتم و الان دیدم چقدر خوش یمن و پر معنی هست و انتخاب همسرم رو تحسین کردم.ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *