گل لاله نماد چیست به همراه عکس

زمان مطالعه : 3 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 7 آذر 1402
گل لاله

شکل لامپ‌ گونه‌ ی این گیاه سالپای آن را به نماد رستاخیز و عزم راسخ تبدیل کرده است. این گل زیبا در گروه لاله‌ها قرار می‌گیرد و ۱۰۹ نوع مختلف دارد. این گل ۶ گلبرگ دارد و این گلبرگ‌ها مشخصا از همدیگر جدا هستند. لاله‌ها در رنگ‌های مختلفی وجود دارند که عبارتند از قرمز، صورتی، زرد، نارنجی، و بنفش. گل لاله یکی از گل‌های نماد ۱۱ امین سالگرد ازدواج و نشانگر زیبایی و ظرافت است. لاله‌های زرد نماد شادمانی و لاله‌های سفید نشانگر بخشندگی هستند. لاله‌ی صورتی هم معنی وفاداری و لاله‌ی قرمز نماد عشق عمیق است. باور بر این است که مرکز مخملی سیاه رنگ گل لاله نشانه‌ی قلب یک فرد عاشق است.

گل لاله نماد چیست؟

مفهوم گل های لاله برای هر رنگ متفاوت است. لاله قرمز نماد عشق و لاله صورتی آن نماد درک متقابل است. هم چنین لاله ی بنفش پیام آور قدرت، فراوانی و خوشبختی، لاله زرد نماد شادی و عشق یک طرفه و لاله سفید نماد بخشش است. این گل همیشه پیام آور شادی بوده است.

گل لاله در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن 16 میلادی به اروپا برده شد. در قرن 17 میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت. داستان شیرین و فرهاد را همه شنیده اند٬ زمانی که خبر دروغین مرگ شیرین به فرهاد داده شد٬ او از شدت ناراحتی با تیشه بر فرق سر خود کوبید و جان سپرد. در قصه های کهن فارسی گفته می شود که از هر قطره ی خون فرهاد یک لاله ی سرخ روییده که نماد عشق بی پایان و بسیار عمیق است.

 گل لاله رنگی گل لاله قرمز رنگ گل لاله قرمز در گلدان

لاله های رنگارنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *