گل شقایق نماد چیست و رنگهای گل شقایق نشانه چیست

زمان مطالعه : 9 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 18 آذر 1402
گل های شقایق

گل ها قسمت بزرگی از زندگی ما هستند. آنها به ما کمک می کنند تا بدون نیاز به گفتن یک کلمه ، برخی احساسات خاص را بیان کنیم و خانه های ما را دنج و زیبا می کنند ، باعث ایجاد انرژی مثبت در خانه و زندگی ما می شوند و به راحتی به ما اجازه می دهند آنها را تحسین کنیم.

وقتی نوبت به گل شقایق می رسد ، ممکن است ایده ها و نمادهای مختلفی در رابطه با آنها داشته باشیم ، اما همه آنها درست هستند. گل های شقایق نماد چیزهای مختلف هستند و هر رنگ ، معنای متفاوتی دارد.

معنای نماد گل شقایق در فرهنگ های گوناگون

نام گل شقایق  از کلمه یونانی آمده و به معنای “گل باد” است. اگرچه ریشه این نام بحث برانگیز است ؛ زیرا هیچ مدرک خاصی وجود ندارد. برخی از محققان ادعا می کنند که معنی گل شقایق به شکنندگی آن در برابر باد اشاره دارد. آنها همچنین معتقدند که  گل شقایق نماد شکنندگی در زندگی است.

اما معنی گل شقایق بسته به فرهنگ های مختلف ، بسیار متفاوت است.  گل های شقایق به دلیل رنگهای آن ، برای مصریان باستان نمادی از بیماری بودند. اتروسک ها ، گل شقایق را نماد عزاداری می دانستند. در بعضی از فرهنگ های شرقی ، شقایق به دلیل سمی بودن برخی از گونه ها ، ممکن است نمادی از بشارت باشد. در همین حال ، در اروپای قرون وسطی ، دهقانان گل شقایق را به عنوان نمادی از محافظت در برابر آفات ، بیماری ها و بدشانسی ها حمل می کردند.

 

نقاشان امپرسیونیست مانند مونه ، شقایق ها را در نقاشی های زیبا خود به تصویر می کشند. همچنین ، گل های شقایق در نقاشی های مریم مقدس در هنگام عزاداری برای مرگ مسیح به تصویر کشیده شده اند. به همین دلیل اعتقاد بر این است که شقایق قرمز نماد خون مسیح است.

یونانیان معتقد بودند که شقایق نماد نزدیک شدن بهار و عزاداری عزیز است ، ویکتوریایی ها از شقایق برای نشان دادن عشق از دست رفته استفاده می کنند ، چینی ها گل های شقایق را نماد بیماری می دانند.

شقایق ها شب بسته می شوند و صبح باز می شوند ، به همین دلیل بسیاری از فرهنگ های شرقی آنها را نشانه بدشانسی می دانند ، اما فرهنگ های غربی معتقدند که از انرژی بد محافظت می کنند.

 

گل شقایق قرمز

 

 

گل شقایق نشانه چیست؟

گل شقایق نشانه عشق فراموش شده ، شریکی است که دیگر در قلب کسی وجود ندارد و از دست دادن احساساتی است که به دلیل عدم وجود ایجاد می شود. یک دسته گل شقایق در مراسم تشییع جنازه ، به عنوان نشانه ای از مرگ یک عزیز ، همچنین به معنای عزاداری یک شخص ، استفاده می شد.

این گل فقط برای شرایط غم انگیز استفاده نمی شود ، و همچنین به دلیل رنگهای زنده  آن نمادی از هیجان و احساس “نمی توانم صبر کنم” است. برخی از فرهنگ ها همچنین بر این باورند که گل شقایق می تواند نزدیک شدن باران را پیش بینی کند و یک داستان همسران پیر می گوید وقتی گلبرگ های شقایق نزدیک می شود ، طوفانی در پیش است. این به افراد کمک می کرد تا به موقع وسایل خود را جمع کرده و آنها را قبل از باران پنهان کنند.

همچنین گفته می شود شقایق ها ارواح شیطانی را دور نگه می دارند. برخی از افراد به قدرت های جادویی گل های شقایق اعتقاد دارند و برای جلوگیری از شر و تضمین حفاظت ، گل های شقایق را در جیب خود می گذاشتند. دیگران گل های شقایق را نگه میداشتند تا در شرایط مختلف زندگی موفق باشند.

 

گل های زیبای شقایق در بهار شکوفا می شوند ، بنابراین گل های شقایق همچنین نشانه ورود روزهای آفتاب تر و زیبا هستند. شقایق نمادی از خوشبختی و شادی  است که هوای گرمتر می تواند به همراه داشته باشد. گل های شقایق همچنین به عنوان محافظت در برابر بیماری دیده می شدند ، و مردم برای جلوگیری از بیماری از آنها استفاده می کردند. از گل شقایق در معجون و دارو نیز استفاده می شد.

دشت گل های شقایق

رنگهای گل شقایق به چه معناست؟

هر رنگ شقایق معنای متفاوتی دارد. به همین دلیل است که ما باید توجه کنیم که چه رنگی را انتخاب می کنیم.

– شقایق های سفید

گل شقایق سفید نشانه برائت ، پاکیزگی و پاکی است. شقایق سفید معمولاً در مراسم خاکسپاری مورد استفاده قرار می گیرند ، زیرا مردم به شقایق های سفید احترام می گذارند تا آخرین کسانی را که رفته اند احترام کنند، سفید در واقع یک رنگ خنثی است که می تواند به هرکسی ارائه شود ، اما خوب است که ایده پشت آن را بخاطر بسپارید.

گل شقایق سفید

 

– شقایق های زرد

گل های شقایق زرد شادی و مثبت گرایی را به وجود می آورند. نگه داشتن آنها در داخل خانه ها و باغ های ما شگفت آور است ، زیرا شقایق های زرد به ما یادآوری می کنند که همیشه خوشحال و مثبت باشیم. شقایق های زرد همچنین یک هدیه شگفت انگیز برای ارائه به شخصی هستند که همیشه می خواهید او را خوشحال و مثبت ببینید.

شقایق زرد

– شقایق های بنفش

گا های شقایق بنفش نمادی از سلطنت ، تجمل و زیبایی هستند ، زیرا منحصر به فرد و متفاوت هستند. شقایق های بنفش مربوط به انتظار و خوشبختی هستند ، که باعث می شود شقایق بنفش هدیه ای عالی برای ارائه به کسی باشد که مدتها منتظر دیدن و صحبت با او بوده اید.

گل شقایق بنفش

– شقایق های قرمز

امروزه ، شقایق قرمز دیگر به عنوان خونریزی دیده نمی شود ، بلکه به عنوان عشق و عاشقی دیده می شود. شقایق های قرمز برای افزودن به دسته گلی که قرار است به شریک زندگی خود ارائه دهید ایده آل هستند ، زیرا کوچک و شکننده هستند و می توانند یک گل آرایی زیبا و عاشقانه را تکمیل کنند.

شقایق قرمز

– شقایق های صورتی

گل شقایق صورتی مربوط به زنانگی و لطافت است. می توان شقایق های صورتی را به عنوان نشانه ای از عشق ، قدردانی و احترام به شخصی که دوست دارید ارائه دهید. گل های شقایق صورتی همچنین برای کاشت در باغ شما بسیار عالی هستند ، زیرا مکمل باغهای سبز هستند و همچنین استفاده ازشقایق های صورتی برای عروسی بسیار شگفت آور است. همچنین می توانید دسته گل زیبایی از شقایق صورتی را در اتاق نشیمن خود قرار دهید ، زیرا باعث زیبایی خانه شما می شود.

گل شقایق صورتی

– شقایق های آبی

شقایق های آبی معمولاً برای نشان دادن محافظت در برابر شر یا پیش بینی شر قریب الوقوع ، بسته به محل زندگی شما ، استفاده می شوند.

شقایق آبی

پس از دیدن معنای شقایق و هر رنگ آن ، می توانیم بدون اینکه پیام غلطی ارسال کنیم ، با توجه به معنی آن ، در هر موقعیت زندگی خود ، چه رنگی را انتخاب کنیم. شقایق ها هدایای فوق العاده ای را برای افراد دیگر رقم می زنند ، اما وقتی می خواهیم خانه و زندگی خود را با زیبایی آنها تزئین کنیم ، آنها هدیه ای شگفت انگیز برای خود ما هستند.

 

 

معنی گل شقایق و نمادگرایی

گل شقایق که غالباً به آن گل آفتاب گفته می شود ، گل لطیف و زیبایی شکننده است. گل شقایق اغلب در آرایش های گل استفاده می شود ، با زیبایی دلپذیر که کمرنگ و در عین حال قدرتمند است.

گل شقایق با وجود ظرافت ظاهری کاملاً نمادین است. در حقیقت ، بسته به فرهنگ توصیف آن ، گل شقایق دارای چندین معنی بالقوه است بسیاری از آنها در هدف خود مخلوط هستند.

این گل چندین معنی قابل بحث دیگر نیز دارد. به عنوان مثال ، وقتی گلبرگ های این گل بسته می شوند ، نشان دهنده طوفان ، باران در راه است. همچنین می تواند نماد ورود اولین مجموعه بادها در بهار باشد.

بنابراین ، در حالی که برخی از مردم شقایق را محافظت در برابر بیماری یا سایر حوادث ناگوار می دانند ، دیگران آن را به فال روز رستاخیز می دانند.

 

چه زمانی باید به یک نفر گل شقایق هدیه بدهیم؟

شقایق معمولاً در مراسم تشییع جنازه یا مراسم یادبود عزیزانی که از دنیا رفته اند ، داده می شود. از آنجا که گل های شقایق همچنین می توانند نماد تغییر باشند ، همچنین مناسب دسته گل برای کسی است که انتظار یک رویداد بزرگ مانند تولد نوزاد یا ازدواج را دارد. اگر در فرهنگ غربی زندگی می کنید می توانید از گل شقایق برای گرفتن دسته گل نیز استفاده کنید.

نظرات (4)

  1. حسین ایزدی

    ممنون از اطلاعات جالبتون

  2. ناشناس

    حضرت عیسی مسیح علیه السلام از دنیا نرفته بلکه بخواست خدا به آسمانها بالا برده شدند

  3. شقایق

    خیلی مطالب خوبی بود ممنون ولی یه جورایی هم به اسمم توهین شد

  4. شقایق

    دوستان کجا دیدین رنگ قرمز ،رنگ عزا و غم و..‌ باشه؟ 🤔در ضمن از کوزه همان تراود که در اوست همه رنگ قرمز گل شقایق رو میبینن که نشانه عشق ، امید ، برتری، انرژی و زندگیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *