گل زرد نماد چیست؟ | معنی گل های زرد رنگ چیست؟

زمان مطالعه : 2 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 18 آذر 1402
گل زرد نشانه چیست؟

گل زرد نشانه چیست؟

در مورد رنگ زرد و به خصوص گل زرد عقاید و نظرات بسیار متفاوت و گاه متناقضی وجود دارد. برای مثال در گذشته اغلب افراد بر این باور بودند که گل زرد نماد از احساسات تنفر آمیز عاشق نسبت به معشوق خویش است.
با این حال از منظر روانشناسی؛ رنگ زرد که جزو رنگ‌های گرم است، یک رنگ تحریک‌کننده و شاد است. این رنگ با عقل و تفکرات انسان مربوط است و حافظه، قضاوت و توانایی تصمیم‌گیری را تقویت می‌کند و همچنین باعث فهم ایده‌های جدید می‌شود. علاوه بر این به نظر می‌رسد که رنگ زرد باعث کمک در سازمان‌یافتگی بیشتر افراد و انتخاب یک روش خوشبینانه می‌شود.
روانشناسان نیز اعتقاد دارند اگر در زندگی‌تان به دنبال شفافیت در تصمیم گیری؛ رهایی از افسردگی روانی، دلهره، حالت عصبی و خستگی؛ حافظه هوشیارتر و مهارتهای تمرکز هستید از رنگ زرد استفاده کنید.
با این تفاسیر شاید نتوان به طور قطع گفت که گل زرد نماد چیست اما به طور کلی، امروزه بر عکس گذشته رز زرد را به
معنی شادی و خوشحالی می‌دانند.
گل رز هلندی زرد

نظرات (6)

  1. مهگل

    دمتون گرم عالی بود

  2. رضوان

    سلام من گل زرد را فقط اعتقاد دادم‌نشان نفرت چون برخی ها به ملکه انگلیس گل لاله زرد هدیه دادند نشان نفرت و به طرف مقابل زردی و بیماری هدیه می دهند گل سرخ نشان عشق و… اما گل ماه تولد را اعتقاد ندارم متولد ۲۸ تیرم گفته گل ماه تولد تیر نیلوفر آبی و زبان در قفا هست در صورتی که من اینا را دوست ندارم من عاشق عطر و ظاهر گل داودی هستم و هر ستل یک شاخه برای خودم می خرم اگه پولدار بشم هر روز یک دسته بزرگ برای خودم می خرم اگه هدیه هم بدم گل داودی میدم مگه فصلش نباشه از گل های ریز و سفید خیلی خوشم میاد و درصورت نبود گل داودی گل های شبیه گل داودی دوست دارم یاسی هستند کوکب اما عطر گل داودی را نداره

  3. علیرضا

    رنگ زرد نماد دوستی و احساس هس

    نه تنفر
    این دیدگاه غربیان هس که رنگ زرد به معنی تنفر هس

  4. آرش

    سلام درود رنگ زرد نشان شادی و تقویت روح وروان وغلبه بر استرس و ناراحتی های روح وجلا دهنده روروح وروان است

  5. parvaneh

    رنگ زرد نشان شادی و خوشحالی، تلاش و موفقیت و امید به آینده روشن است.

  6. افسانه

    گل زرد نماد شادی خوشحالی و هیجان است
    +بیندیش و +فکر کن عزیزم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *