معنی رنگ گل ها و هر گل نماد چیست

زمان مطالعه : 8 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 6 آذر 1402
گل ها

معنای رنگ گل جنبه منحصر به فردی از نمادگرایی است که می توانید برای ارسال یک پیام خاص (شاید حتی مخفی) به کسی استفاده کنید.

مدتها قبل از اینکه مد روز اجتماعی در عصر ویکتوریا باشد ، از گلها و رنگ آمیزی آنها برای تقویت معانی استفاده می شد ، و حتی به عنوان اوراکل تعبیر می شد. به عنوان مثال ، یونانیان باستان معنای رنگ گل را به عنوان شاخص خلق و خوی خدایان خود تفسیر می کردند (مانند حلقه های خلق و خوی ) به همین ترتیب ، سلت های باستان از گل به عنوان نشانه های آب و هوا و پیش بینی جنسیت در هنگام زایمان مشورت می کردند.

این روزها ، ممکن است هدف ما از گلها کمی عملی تر باشد. یادگیری در مورد معنای رنگ گل به شما فرصتی می دهد تا احساس غیرمعمولی را ارسال کنید  مانند ارسال پیام پنهانی برای شخصی که او را تحسین می کنید.

رنگ های گل مانند مشت مسواک ها هستند دنیای خود را با معانی مختلف آنها رنگ آمیزی کنید و الهام بگیرید!

لیست معنی نمادین از رنگ های گل ها

1_ گل های قرمز:

دلیل خوبی وجود دارد که گلهای رز قرمز به عزیزان  اهدا می شوند. به این دلیل که رنگ قرمز نمادی از علاقه ، عشق و انرژی است. قرمز در رودخانه های خشمگین خون از بدن ما عبور می کند. وقتی احساس گرما می کنیم قرمز به سمت گونه های ما هجوم می آورد. قرمز با چاکرای ریشه طنین انداز می شود و غرایز حیوانی ما را یادآوری می کند. در واقع ، قرمز جرقه ای است که مشتعل ترین شعله های اشتیاق ما را روشن می کند. گلهای قرمز را برای کسی که نیاز به یک تکان انرژی دارد ارسال کنید  مطمئناً این شوک رنگ موتورهای او را احیا می کند!

رز قرمز

2_ گل های نارنجی:

نارنجی نزدیکترین تطابق با سایه خورشید است ، بنابراین نمادی از گسترش ، رشد و گرما است. همچنین رنگی از دوستی و اجتماع است. به دوران کودکی خود فکر کنید و پس از گذشت یک روز طولانی خاکستری ، خورشید از آسمان ریخته شد. شانس این است که همه بچه های محله شما پس از چند روز همکاری با هم به خیابان ها و پارکها سرازیر می شوند تا بازی کنند. این احساس کلی نارنجی است. این ما را صدا می کند که بیرون برویم و با دوستان خود بازی کنیم ، اوقات خوب را به یاد بیاوریم ، از همذات پنداری لذت ببریم و لبخندهای بزرگ را باهم به اشتراک بگذاریم.

گل نارنجی

3_ گل های زرد:

رنگ زرد با طلا مرتبط است و به عنوان نمادی از پاکی ، شفافیت و عقل در نظر گرفته می شود. مایاها رنگ زرد را با ذرت مرتبط می دانستند ، بنابراین نمادی از تأمین ، رزق و روزی و همه چیزهای مفید را در خود جای داده است. مطالعات علمی نشان می دهد نوشتن روی قرصهای زرد باعث افزایش حافظه می شود. این معنی رنگ گل زرد را با هوش و خرد پیوند می دهد. گلهای زرد را در دوره تحصیلات تکمیلی به دوست خود هدیه دهید تا در تحصیل کمک کند. یا ، یک دسته گل نرگس زرد به پرستار کودک خود بدهید تا نشانگر قدردانی شما از توانایی او در ارائه مراقبت های صادقانه و سالم به بچه ها باشد.

گل نرگس زرد

4_ گل های سبز (مانند برگ ، پیچک ، انگور):

هر کسی که زمستان طولانی را تحمل کرده باشد ، به شما می گوید که در اولین گل سبز در بهار چقدر مضطرب است. معنای رنگ گل سبز در مورد تجدید ، رشد ، امید ، سلامتی و جوانی است. به چمن های زمرد دلپذیر فکر کنید ، بوی غنی از خوبی آبدار. نمی توانید به این فکر لبخند بزنید. سبز همچنین رنگ چاکرای قلب است و به همین دلیل معنای سلامتی را به خود می گیرد. سبز روشن رنگ مادر طبیعت در بالاترین قله است. بخشش او را احساس کنید و مواهب برداشت و سلامتی او را در آغوش بگیرید. این احساسات را با دادن یک پیچک سرسبز به یک دوست یا یکی از عزیزان امروز ابراز کنید!

پیچک سبز

5_ گل های آبی:

نمادین بودن رنگ آبی باعث می شود که در فیلم Outlaw Josey Wales به آن خط فکر کنم وقتی شخصیت ساندرا لاک ابرها را مشاهده می کرد مانند “رویاهایی که درذهنی آسمانی شناور هستند”. این دقیقاً همان چیزی است که رنگ آبی نماد آن است وضوح موجود در رویاها ، افکار و تخیلات ما. رنگ آبی با رویاپردازان دنیای ما صحبت می کند و گل های آبی هدیه ای عالی برای فراخواندن موزه شاعر ، هنرمند یا نوازنده زندگی شما هستند. یا ، هنگامی که نیاز به تقویت الهام دارید ، یک دسته گل آبی جمع کنید. آنها همچنین رنگ مناسبی برای تقویت آرامش و اعصاب هستند.

گل آبی

6_ گل های نیلی:

معنای رنگهای گل در اعماق قلمرو نیل قرار دارد. عمق غاری در اقیانوس را در نظر بگیرید که در آن جریانات هنوز هم خودشان هستند تا اسرار رحم آبکی خود را بهتر بشنوند. سپس موج های خمیازه ابرهای نیلی را که در افق می چرخانند ، به عنوان یک طوفان چشمگیر در نظر بگیرید. نیلی درباره احساسات ، عمق و حالات رسا با ما صحبت می کند. به افرادی که بیش از حد کار می کنند گل نیلی هدیه دهید. آنهایی را که دوست دارید و هرگز ساکت نمی نشینند ، همیشه می دوند ، همیشه درحال فعالیت اند  این افراد در زندگی خود به گل نیلی نیاز دارند تا آنها را ثابت نگه دارد تا بتوانند به اسرار رحم خودشان گوش دهند.

گل نیلی

7_ گل های بنفش:

رنگ بنفش در گلها همزمان انرژی زا و معنوی است. در مقالات مقدس به عنوان یک رنگ عبادی نیز استفاده می شود. وقتی می بینیم بنفشه چشم هایمان را بیشتر باز می کند اجازه می دهیم سرزندگی آن در هاله ما جریان یابد. این واکنش طبیعی حواس معنوی ما را باز می کند و به ما یادآوری می کند که همه ما به یک سیستم بی نهایت الهی متصل هستیم. بنفش احساس کاملی است که به کسی می گوید: “شما بی نظیر ، خاص و بخشی از یک کلیت کامل هستید.” بنفش در نمادگرایی باستان نیز رنگی از سلطنت و اشراف به حساب می آید. گل بنفشه را به عنوان نمادی از ایمان در زندگی خود بگنجانید و یادآوری کنید که اشراف قلب بزرگترین آرزو است.

گل بنفشه

8_ گل های سفید:

معانی گل سفید به طور معمول نمادی از صلح و گذشت است. آنها اغلب نشانه افتخار برای از دست دادن عزیزان هستند ، و به همین دلیل است که ما اغلب در هنگام مراسم شادی گل های سفید مشاهده می کنیم.

رنگ گل سفید نمادی از:

خلوص
پاک بودن
التیام بخش
وضوح

گل سفید

حال شما می توانید با اطلاعاتی که بدست آوردید گل موردنظر خود را از بخش گل فروشی خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *