معرفی گیاه آپارتمانی کالانکوا و روش نگهداری گل کالانکوا

زمان مطالعه : 4 دقیقه
زمان انتشار : 21 اسفند 1401

این گل ها در مناطق گرم و بی آب علف هستند و بومی آن ماداگاسکار است،اگر میخاهید که یک گل را در آپارتمان خود نگه داری کنید این گل ها گزینه خوبی هستند ،و بسیار عالی برای آپارتمان ها هستند.کالانکوا بیش از 100 گونه دارند که فقط چند نمونه از آن ها شناخته شده هستند.

 

آنها در طیف گسترده ای از رنگها رشد کرده اند. بیشتر آنها رنگهای زنده مانند زرد ، صورتی ، سرخابی ، نارنجی و قرمز دارند. در حوالی تعطیلات می توانید آنها را به راحتی با رنگ سفید پیدا کنید. شاخ و برگ نیز بسیار زیبا هستند زیرا سبز براق است و برگ ها کاملاً بزرگ است.گل کالانکوا نور طبیعی و روشن را دوست دارند. شرایط نور متوسط ​​یا زیاد بهتر است به شرطی که در معرض آفتاب زیاد نباشند. حتماً آنها را از پنجره های گرم دور نگه دارید زیرا می سوزند.

هرچه به کالانکوا خود نور بیشتری بدهید ، به نظر می رسد بهتر است. در شرایط کم نور جوانه های گل تمایل به باز نشدن ندارند و شاخ و برگ ها دوک می شود. اگر نور کم دارید و کالانچو می خواهید ، تا می توانید آن را با شکوفه کامل بخرید.

 

 

شرایط نگهداری:

آبیاری: در تابستان که هوا گرم است باید مهلت دهید که سطح خاک پس از دو بار آبیاری خشک شود و دوباره به آن آب دهید،اما در زمستان ها که هوا سرد و مرطوب است باید پس از خشک شدن کامل سطح خاک آن را آبیاری کنید.چون زمستان خود رطوبت کافی را ایجاد می کند .

نور: این گیاه معمولا مکان های آفتابی را بیشتر مورد پسند قرار می دهد و شما باید در تابستان ها آن را جلوی آفتاب قرار دهید تا رشد کند اما در تابستان نباید جلوی آفتاب شدید باشد چون به برگ های آن آسیب می زند. در زمستان آفتاب برای او زیادی مضر نیست.

دما: این گیاه دمای گرم را ترجیح می دهد و باید آن را در معرض سرما قرار ندهید در زمستان آن را گرم نگه دارید و در تابستان نیز از جلویبا ها مانند پنکه و کولر دور کنید دمای زیر 14 درجه سانتی گراد برای گیاه کالانکوا سخت است.

گلدان: سعی کنید برای این گل گلدان هایی با زهکشی بالا تهیه کنید. تا رشد خوبی داشته باشد. دو تا سه سال یک بار باید گلدانش بزرگتر شود. همچنین تعویض خاک و گلدان در بهار هر سال میتواند گیاه را شاداب تر نگهدارد.

خاک: خاک هایی که از گل فروشی می توان تهیه کرد مناسب برای کشت است

کود دهی: در تابستان ها باید هر دو هفته این گیاه را کود دهی کرد می تواند هم کود مایع باشد و هم از گرانول‌ها و قرص‌هایی که مواد مغذی را به تدریج در خاک آزاد می‌کنند.

تکثیر کالانکوا :

قلمه زدن رایج ترین روش برای تکثیر کالانکوا است بهترین زمان قلمه زدن در بهار تابستان است که گیاه گلدهی ندارد  و هنگامی که طی 15 تا 20 روز ریشه دار می شوند میتوان قلمه زنی را شروع کرد.کالانکوا را از طریق برگ نیز میتوان قلمه زنی کرد، همچنین تکثیر کالانکوا در آب هم امکان پذیر است و می توان قلمه ها را در آب ریشه دار کرد. البته ریشه دار کردن قلمه ها در خاک روش رایج تری برای تکثیر کالانکوا می باشد

چند نکته!

برای اینکه گیاه را مجبور کنید دوباره شکوفا شود ، باید آن را گول بزنید و باور کند زمستان را تجربه کرده است. در طول ماه مهر تا دی ، طول روز به اندازه کافی کوتاه است تا به طور طبیعی جوانه های گل را مجبور کند. در دوره های دیگر ، شما باید گیاه را بیشتر روز در یک کمد یا اتاق کم نور قرار دهید. آن نور صبح بیرون بیاورید و بعد از چند ساعت کنار بگذارید. این گیاه به شش هفته تاریکی 12 تا 14 ساعته نیاز دارد تا گل های جدید و دیدنی ایجاد کند. بهترین دما برای تشکیل گل 4-7 درجه سانتیگراد در شب و 16 درجه سانتیگراد  در روز است. مراقبت کالانچو برای گیاهانی که شروع به تشکیل جوانه می کنند ، همان مراقبت از گیاهان گل دهنده است.

 دراز شدن برگ ها: اگر برگ ها دراز شدند علت کمبود نور هست و شما باید آن را به مکانی پر نور تر منتقل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *