معرفی گل های مخصوص تراس بهمراه عکس و توضیح

زمان مطالعه : 0 دقیقه
زمان انتشار : 20 اسفند 1401
گل های بالکنی

 

گیاهان بالکنی:

آیا از بالکن خود خسته شده اید و به مکانی کسل کننده تبدیل شده؟

راهنمایی ما را در خصوص نگهداری گیاهان مناسب برای تبدیل بالکن خود به یک مکانی سرسبز را بررسی کنید.

گیاهانی که در بالکن ها استفاده می شوند ، باید دربرابر گرما مقاوم باشند ، چون نه فقط آفتاب بلکه گرمای خروجی از ساختمان ، گرمای کولر و انعکاس نور خورشید فضای زیست انها را گرم می کند.

در بالکن هایی که رو به خیابان واقع شده اند بایستی گیاهان مقاوم به گرد و غبار و آلودگی هوا انتخاب شوند.

بالکن خانه ، فضای خوبی است که با تزئین آن زیبایی و طراوت را به ساختمان تان بیاورید. برای سبز کردن بالکن می توانید از باکس های گل ، گلدان های آویزی ، گیاهان رونده و گلدان های زمینی استفاده کنید. با این حال ، برای داشتن یک انتخاب درست ، شناخت دوام گل ها و طول زمان گلدهی آن ها ضروری است.

پیچ های مقاوم و گیاهان بالارونده و همیشه سبزمی توانند سایبانی خوب برای ایجاد یک فضای خنک و با طراوت در بالکن شما باشند. بنابراین استفاده از آن ها در بالکن را به شما توصیه می کنیم. گل کاغذی ، نیلوفر ، پیچک ، عشقه ، گل انارک ، اقاقیا ، پیچ امین الدوله گزینه های خوبی برای داشتن یک بالکن سبز هستند.

گل ها و گیاهان مناسب برای انواع بالکن ها :

گل و گیاهانی که برای بالکن مناسب هستند به دو دسته تقسیم می شوند : گیاهان مناسب بالکن های شمالی و گل های مناسب بالکن های جنوبی که انهارا بررسی میکنیم.

 

گل و گیاه برای بالکن های شمالی:

1- گل وربنا (بربینه)

گل وربنا

چنانچه دنبال گیاه بالارونده ای برای بالکن خود هستید ، وربنا گزینه مناسبی می باشد. میتوانید انها را در گلدان های آویز بکارید تا فضای عمودی شما را کامل بپوشاند و یا اینکه انهارا در لبه پنجره بکارید. وربنا گیاهی مقاوم بوده که رنگ و اندازه های مختلفی دارد ؛ همچنین در زیر نور آفتاب با آب بسیار کم زنده می مانند.

 

2- گل همیشه بهار

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار گیاهی بسیار مقاوم بوده چرا که برای زنده ماندن به آب بسیار کمی نیاز دارد. به طور معمول ، انها از اوایل بهار تا اوایل پاییز شکوفا می شوند. گیاه همیشه بهار مناسب مناطق گرم است و زنده ماندن در فصل های یخبندان برایش دشوار است.

آن ها دربرابر آفت ها بسیار مقاوم هستند ، بنابراین آفات را مانند پشه ها دور نگه می دارند.

3- گل اطلسی

گل اطلسی

گل اطلسی گیاهی چند ساله است که مناسب مناطقی با دمای بین 15 تا 23 درجه سانتی گراد می باشد. این گیاهان حدود پنج یا شیش ساعت در روز به آفتاب کامل احتیاج دارند ، اما از انجا که قادر به تحمل شرایط خشکسالی هستند ، نیازی به آبیاری مداوم انها نخواهد بود.

4- گل گوشواره ای

گل گوشواره ای

با گل های آویزانش ، به صورت یک لوستر فانتزی ظاهر می شود. توجه داشته باشید با داشتن این گیاه ، شاهد افزایش پرندگان ، پروانه ها و مرغ های مگس خوار خواهید شد.

 

5- سرخس

گل سرخس

اگر بالکن سایه ای دارید ، سرخس ها انتخاب خوبی هستند. سرخس سازگار است و در ظروف آویز به خوبی رشد می کند.

اگر بالکن کوچکی دارید ، این گیاه ممکن است انتخاب خوبی نباشد. به دلیل اینکه گسترش می یابد و می تواند بسیار بزرگ شود.

 

6- گل حنا

گل حنا

اگر بالکنی سایه دار دارید ، گل حنا گیاهی مناسب محسوب می شود. آنها در آفتاب جزئی رشد خوبی دارند. گیاه حنا میتواند در هر مکانی بین 15 تا 76 سانتی متر رشد کند و هر چه بهم نزدیک تر شوند ، بلند تر خواهند شد. به طور کلی این گیاهان در تمام بهار و تابستان رشد می کنند و باید در این مدت روزانه آبیاری شوند.

 

7- بگونیا

گل بگونیا

گل های زیبایی هستند که شکوفه های درخشانی دارند و رشدشان آسان می باشد. سرما را دوست ندارند ؛ بنابراین نمی توانند وقتی هوا سرد است ، در بالکن شما بمانند. انها به نور خورشید و گرمای زیاد حساس هستند و بالکن شما باید طوری باشد که برای چند ساعت طی روز سایه ایجاد کند. گیاه بگونیا به آب زیادی احتیاج ندارند و از اواخر بهار تا اواخر پاییز شکوفا می شوند.

 

8- بنفشه

گل بنفشه

گل هایی خوشبو و ایده آل برای گلدان های شما در بالکن هستند. آنها در انواع رنگ ها از جمله صورتی ، بنفش ، آبی ، قرمز ، زرد و سفید شکوفا می شوند که ظاهری دلنشین به بالکن شما می بخشند. در بهار بهترین رشد خود را دارند ؛ انها در سایه جزئی بهتر رشد می کنند به خصوص از آنجا که با گرمای زیاد خراب می شوند.

 

9- گل داوودی

گل داوودی

گیاه داوودی در اواخر تابستان شکوفا می شود و فضای بالکن شما را رنگارنگ می کند. انها در تعدادی از رنگ های روشن مانند زرد ، قرمز ، صورتی و بنفش وجود دارند. این گلها در گلدان ها بسیار زیبا بنظر می رسند ، خصوصا که می توانند 60 تا 90 سانتی متر قد داشته باشند ؛ همچنین از آفتاب کامل و خاک خوب زهکشی شده لذت می برند و رشد و گلدهی خوبی در این نوع خاک دارند.

 

10- هوستا

گل هوستا

گیاهی چند ساله بوده که سایه دوست است. به دلیل شاخ و برگ های رنگانگ محبوبیت زیادی دارد. رنگ شاخ و برگ ها شامل سبز ، آبی ، سفید ، طلایی و بی شمار ترکیبات متنوع و منحصر به فرد ، هم از نظر رنگ و هم از نظر اشکال مختلف می باشد.

 

گل و گیاهان مناسب بالکن های جنوبی:

1- گل کاغذی

گل کاغذی

این نوع گل ها می توانند در گلدان های بالکن شما خیره کننده بنظر برسند. گرچه برخی از گونه های ان به صورت گسترده رشد می کند و با گیاهان دیگر هنگام رشد در گیر می شوند ، اما اطمینان داشته باشید که انواع جمع و جور زیادی وجود دارد که متناسب با خواسته شما باشد. رنگ های متنوعی دارند ، از سبز کم رنگ گرفته تا صورتی ، قرمز ، زرد و نارنجی های آتشین. انها حداقل به 6 ساعت نور خورشید طی روز نیاز دارند ، بنابراین برای بالکن هایی که در معرض نور قرار دارند مناسب است.

 

2- نیلوفر

گل نیلوفر

گل نیلوفر با رنگ های صورتی ، بنفش ، آبی و یا سفید بوجود می آیند که به هر بالکنی جذابیت خاصی می بخشد. روی انگور ها می توانند رشد کنند ، بنابراین می توانید انها را هر جایی از بالکان که قصد پوشش را دارید قرار دهید تا رشد کنند. برای رشد به آفتاب کامل ، آب کم و کمی سرپناه نیاز دارند.

 

3- اسطوخودوس

اسطوخودوس

اسطوخودوس انواع مختلفی دارد که می توانید از گونه های کوتوله شان برای بالکن خود بکار برید ؛ اگر به میزان مناسب از نور خورشید برخوردار شوند ، آنها بخوبی رشد می کنند و گل می دهند ، و بالکن شما را به یک مکانی جذاب در تابستان تبدیل می کند.

 

4- شمعدانی

گل شمعدانی

شمعدانی گیاهی ایده ال برای بالکن است ، به خصوص اگر بفکر پر کردن فضایتان هستید. آنها گیاهانی چند ساله هستند که در مناطق گرمسیری رشد می کنند. معمولا به رنگ های قرمز ، صورتی ، بنفش و سفید ظاهر می شوند که نمایی رنگارنگ را برایتان مهیا می کنند. زمانی که قادر به دریافت نور کامل آفتاب در طول روز باشند ، بهتر شکوفه می دهند و می توانند تا 60 سانتی متر رشد کنند.

نظرات (1)

  1. ناشناس

    ممنون از اطلاعات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *