معرفی گل های خوش بو آپارتمانی بهمراه عکس

زمان مطالعه : 2 دقیقه
زمان انتشار : 20 اسفند 1401
گل خوشبو

یکی از مهمترین ملاک های انتخاب ، خرید و نگهداری گل ، بوی خوب آن است که تاثیر بسزایی در انتخاب گیاه مورد نظر دارد، اما چطور انها را تشخیص دهیم؟ به بررسی این موضوع می پردازیم تا با خوش بو ترین گل های دنیا آشنا شوید و بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

 

1-گل یاس:

گل یاس یکی از محبوب ترین و خوش بوترین گل های معطر مناطق گرمسیری محسوب می شود که در سراسر جهان بسیار پرطرفدار است ، به ویژه در بسیاری از کشور های آسیایی رواج دارد. بیش از 200 گونه مختلف از گل یاس وجود دارد؛ گرچه اسم واقعی این گل ، یاسمن بوده که به نام یاس در کشور ما شناخته شده است. شکوفه های گل یاسمن دارای رایحه ای عالی هستند و به عنوان گیاهی که بی درد سر میتوان ان را در منزل نگهداری کرد که کمترین دردسر را به همراه دارد ، پیشنهاد می شود. گل های این گیاه سفید رنگ بوده و رشد خوبی دارد ، در آبیاری یاس دقت لازم را بهمراه داشته باشید چرا که ابدهی بیش از حد به گل آسیب می رساند و گلدهی ان را می کاهد.

گل یاس در هندوستان مقدس شمرده می شود و معمولا از آن در تزئینات عروسی و مراسم های دیگر بکار برده می شود.

لطفا توجه داشته باشید که برخی از انواع نادر یاس هیبریدی ، رایحه ای ندارند.

چای یاس یک چای بسیار محبوب از چین باستان بوده که دارای رایحه ای دلنشین است و می تواند با اثر آرامش بخش خود ، به سرعت شما را آرام کند.

گل یاس

2- گل رز:

با توجه به اینکه یکی از محبوب ترین گلهای جهان است ، بیشتر گلهای رز با رایحه ای عالی همراه است.

چنانچه گل رز را پرورش دهید ، با شکوفا شدنش کل باغ شما را پر از رایحه ای با طراوت می کند و شما را به وجد می آورد.

در دنیای امروز ، یکی از بهترین انتخاب ها در خصوص خوشبو ترین گل ، گیاه رز است ، بیشتر آنها با گلهای خوشبو همراه هستند که از نظر ظاهری هم بسیار زیبا نیز به نظر می رسند!

با توجه به تنوع زیادی که گل رز دارد جالب است که بدانید برخی از انها خوشبوتر از بقیه هستند . دلیل این تفاوت در رایحه رز را محققان فرانسوی یافته اند که مربوط به یکسری آنزیم و مسیر بیوشیمیایی در سلول های گیاه است.

گل محمدی و سوری جزء خانواده رز ها هستند که بوی دلنشینی دارند. گل رز به طور گسترده در مراسم عروسی و برای تهیه عطر استفاده می شود. این گیاه به عنوان یک گل مقدس در مصر باستان یافت می شود ، که به طور گسترده برای ساختن تاج های گل مینا استفاده می شود.

گل رز

3-گل گاردنیا:

گلهای گاردنیا ، معروف به گلهای گانداراج در هندوستان ، به ویژه با رایحه ای خاص و بی نظیر شناخته شده اند . کلمه “gandharaj” را می توان به عنوان “شاه عطرها” ترجمه کرد ، که به شما می گوید گلها چقدر معطر هستند و جزء خوشبوترین گلها می باشند.

گلهای گاردنیا ، گلهایی با اندازه متوسط ، زیبا و سفید هستند که در بوته های همیشه سبز بوجود می آیند و بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری هستند . همچنین گزینه مناسبی برای باغ های زینتی میباشند که شادی و حس خوبی را به شما هدیه می دهند.

گل گاردنیا

4-اسطوخودوس:

اسطوخودوس شامل 39 گونه گیاهان زینتی است که از بین آنها بعضی از گیاهان گلهایی تولید می کنند که رایحه خوبی دارند. معطر ترین آنها انواع ترکیبی (هیبرید) است و برگ ها و گل های آنها هر دو رایحه ای بسیار زیبا دارند که می توانند باغ ها را معطر کنند. یکی از معطر ترین گونه های اسطوخودوس ، اسطوخودوس ترکیبی Lavandin است.

اسطوخودوس

5- ویستریا (پیچ گلیسین):

ویستریا جزء گیاهان گل دار بالا رونده محسوب می شود که به طور عمده در ایالات متحده ، کره ، ژاپن و چین رشد می کند. این گل خیره کننده به رنگهای بنفش ، صورتی و سفید وجود دارد و شباهت زیادی با خوشه های انگور دارد . این گل هنگام گلدهی و شکوفایی اش ، بوی خوش و دلپذیری  را ایجاد میکند.

همه گونه های ویستریا ، بو ندارند . ویستریا چینی قابل توجه ترین گیاه خوشبو از خانواده ویستریا هاست .

گل ویستوریا

6- گل لاله عباسی:

گل لاله عباسی عضو خانواده “mirabilis” بوده که در سراسر جهان رشد می کند. این گیاه در غصر شکوفا می شود که تا شب ادامه دارد و عطر دلنشینی راه برای شما به ارمغان می آورد . گل لاله عباسی در رنگ های مختلف و ترکیب های مختلف صورتی ، سفید و زرد رشد می کند. جالب است که شما میتوانید گلهای رنگی مختلف را در یک گیاه مشاهده کنید . دانه های لاله عباسی سمی بوده اما برگ های ان به عنوان ماده خوراکی استفاده می شود.

گل لاله عباسی

7- گل برف:

گل برف ، گیاهی ظریف و خوش بو بوده که عمدتا در نیمکره شمالی آسیا یافت می شود . عضو خانواده زنبق ها است و به دلیل بوی خوش و دلپذیری که دارد معروف است. گل برف شبیه زنگوله بوده و گیاهی سمی محسوب می شود . به عنوان گیاهی که بوی خوبی دارد در تولید عطر ها بکار می رود. از این گل به عنوان گیاهی برای سوزش و تب استفاده می شود. نگهداری ان بسیار راحت بوده و با خورشید و بدون خورشید رشد لازم را دارد.

گل برف

8- گل نخود شیرین:

گل نخود شیرین یک گیاه گلدار سالانه بوده که به شدت معطر است و در منطقه مدیترانه یافت می شود. به رنگ های زرد ، سفید و قرمز عمیق باز می شوند . در بهار و زمستان شکوفا می شود و بوی بسیار مطبوعی می بخشد. به آبیاری و نور فراوان نیاز دارد.

به دلیل محبوبیت بوی خوبش در هر باغی وجود دارد و در ساخت بوتیک ها هم مورد استفاده قرار میگیرد

گل نخود شیرین

9- الیسوم خوشبو:

الیسوم گلی سالانه است با شکوفه های کوچک که بومی منطقه مدیترانه می باشد و برای فصل های خنک و مرطوب گیاه مناسبی است. دارای خوشه های متراکم و گل های ریزش در رنگ سفید و زرد رایج است. همچنین درفصل بهار بوی دلپذیرو جذابی ایجاد می کند.

بذر الیسوم می تواند به طور مستقیم از روی زمین رشد کند  و با هرس کردن گل های پژمرده گیاه می توانید به گلدهی انها کمک کنید تا گلدهی و رشد بهتری داشته باشند.

گل الیسوم

10-شمعدانی عطری:

اگر چه بخاطر داشتن شکوفه های جذابش شناخته شده است ، اما برگهای شمعدانی معطر است که رایحه خوبی را به همراه دارد. نگهداری ان بسیار راحت بوده و دردسری ندارد. گل شمعدانی ، گونه ها و رنگ های مختلفی دارد که شمعدانی عطری خوشبو ترین انهاست . نیاز کمی به نور و اب دارد همچنین در سایه جزئی رشد خود را دارد اما اگر نور خیلی کم باشد گلدهی ان به مرور کم شده و فقط ساقه انها برای رشد باقی می ماند. وقتی برگ های گل را خرد کنید ، روغن آزاد می شود و رایحه ان را میتوان بیشتر استشمام کرد و برخی می گویند رایحه بسته به نوع ان بوی زرد الو ، سیب ، لیمو ، نعنا یا توت فرنگی می دهد . زمان شکوفایی این گلها از بهار شروع شده تا اخر تابستان ادامه دارد.

گل شمعدانی عطری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *