معرفی گل شفلرا و روش های مراقبت از آن-شرمیلا

زمان مطالعه : 5 دقیقه
زمان انتشار : 21 اسفند 1401

گیاه شفلرا از انواع گیاهایی است که بیشتر برای مکان های آپارتمانی استفاده می شود و علاقمندان خاص خودش را دارد . بومی این گیاه متعلق به شمال کوئینزلند استرالیا است ،همچنین این گیاه به صورت درخت های کوچک یا درختچه هست، که در ادامه در مورد روش نگهداری و دیگر نکات این گیاه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

نام های دیگر این گیاه ،درخت چتر، درخت چتر کوتوله است، این گیاه دارای ساقه های چوبی،فاقد تسلیحات مفصلی و برگهای آن کاملاً مرکب هستند. این گل همیشه سرسبز است که به ارتفاع 1-2 متر رشد میکند دارای 7–9 برگچه ، برگچه های به طول 9-20 سانتی متر و عرض 4–10 سانتی متر رشد دارند. این گیاه به دلیل تحمل بی توجهی و شرایط نامناسب رشد ، محبوب است. این گیاه همچنین به عنوان گیاه چشم انداز در آب و هوای معتدل که یخبندان شدید نیست ، رشد می کند. ارقام متعددی برای تغییر رنگ و الگوی برگ انتخاب شده اند ، که اغلب با لبه ها یا مراکز سفید کرمی تا زرد و اشکال کوتوله تنوع دارند.

 

در آب و هوای خنک ، بیشتر سالها در محیط داخلی رشد می کنند و می توان آنها را برای ماههای گرم در فضای باز برد. در داخل خانه ، آنها در کنار سایر گیاهان گرمسیری رشد خواهند کرد. با این وجود بعید است که این گیاه درون آن شکوفا شود. آنها معمولاً باید در فضای باز پرورش داده شوند.گیاهان شفلرا گیاهانی هستند که رشد سریع دارند ، به خصوص اگر در فضای خارج کاشته شوند ، جایی که می توانند 1 متر در سال اضافه کنند. گیاهان داخل سال رشد کندتری دارند ، به خصوص اگر آنها را تا حدی در گلدان کوچک نگه دارید. اگر گیاه شفلرا را در باغی با آب و هوای گرم می کارید ، بهتر است در بهار یا پاییز که هوا گرم نیست ، کاشته شود.

 

مراقبت کردن از شلفرا: 

به طور کلی مراقبت از گیاه شفلرا بسیار آسان است و میتوان بدون مشغله بالایی از آن نگهداری کرد.

گیاهان شفلرا در صورت دریافت نور ، گرما و رطوبت به طور غیر مستقیم ، گیاهان دشواری نیستند. در آب و هوای بسیار سرد ، ممکن است گرمای پایین لازم باشد .شفلرا نور روشن و غیر مستقیم را ترجیح می دهد. در تابستان ، گیاهان گلدان را به بیرون منتقل کنید ، جایی که آنها نور شدید دریافت می کنند ، اما نه مستقیم به خورشید ، مانند زیر یک پوشش پاسیو. گیاه شفلرا که دچار لگی یا فلاپی می شود ممکن است نور کافی دریافت نکند. هرگز گیاهان خانگی شفلرا را در آفتاب مستقیم و کامل قرار ندهید زیرا آفتاب شدید می تواند برگ ها را بسوزاند.

خاک: گیاه شفلرا را در یک گلدان غنی و گلدان شل و با کمپوست مرطوب بکارید. یک خاک لومی شنی با زهکشی خوب با PH کمی اسیدی ایده آل است. از کاشت در مکان بیرونی که خاک بیش از حد مرطوب یا غرقاب می شود خودداری کنید.

آّب: در فصل رشد هفتگی آبیاری کنید و برگها را مرتباً اسپری کنید. می توانید صبر کنید تا خاک گلدان خشک شود و پس از آبیاری خاک را کاملاً خیس کنید. در طول زمستان آب خود را کاهش دهید. غالباً ، مردم گیاه گیاه شفلرا را بیش از حد آب می کنند و در نهایت با انجام این کار گیاه آن را از بین می برد. برگهای زرد و افتاده نشانه این است که ممکن است زیاد آبیاری کنید.

دما و رطوبت:از آنجا که یک گیاه گرمسیری است ، گیاه شفلرا به رطوبت نسبتاً زیاد و دمای گرمسیری احتیاج دارد. در دمای کمتر از 16 درجه سانتی گراد رنج خواهد برد. این گیاهان را در معرض پیش نویس یا منافذ گرم کننده خشک قرار ندهید. یک شفلرا زیر آب هوای سرد شروع به ریزش سریع برگ می کند ، بنابراین برگ را جدی بگیرید و در صورت بروز مسئله را اصلاح کنید. اگر گیاه در صورت برگ برگ خود را از دست بدهد ، می توانید با انتقال گیاه در خارج از بهار و آبیاری سخاوتمندانه ، گیاه را نجات دهید.

کود: گیاهان شفلرا را دو بار در هفته با کود مایع تغذیه کنید ، یا از دو کاربرد گلوله با آهسته رهش استفاده کنید. آنها فیدرهای سنگینی هستند و از مواد مغذی اضافی بهره مند می شوند.

آیا شفلرا سمی است؟

مانند بعضی دیگر از گیاهان از همان خانواده ، گیاهان Schefflera حاوی بلورهای محلول در اگزالات کلسیم در محلول رافیدها هستند. این کریستال ها به خودی خود سمی نیستند ، اما می توانند باعث تحریک شدید در دهان و دستگاه روده شوند ، گاهی اوقات تا دو هفته ادامه می یابد. تمام قسمتهای گیاه باید سمی شناخته شوند. سازمان های کنترل سموم این گیاه را به عنوان گیاهی با سمیت جزئی طبقه بندی می کنند که می تواند باعث واکنش درماتیت شود

علائم مسمومیت:

جویدن هر قسمت از این گیاه احساس سوزش ایجاد می کند ، بنابراین بسیار نادر است که انسان به اندازه کافی غذا بخورد تا مشکلات جدی را تجربه کند. در حیوانات اهلی حیوانات ، علائم شامل ریزش ، استفراغ ، درد دهان و کم اشتهایی. نیز وجود دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *