مضرات گل محمدی برای مردان چیست؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 8 آذر 1402
خواص و مضرات گل محمدی

گل محمدی با نام علمی «Rosa damascene» از گل های خوش عطر و پرخاصیت است که بومی ایران بوده و در طب سنتی ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. پیدایشگاه درختچه گل محمدی برای اولین بار کشور ایران بوده است و در ایران به گل گلاب معروف است . این گل از راه دمشق به کشورهای دیگر وارد شد و پس از آن در دیگر کشورها کشت گردید؛ به همین علت در زبان انگلیسی به گل محمدی (Damask rose) می گویند . طبع گل محمدی معتدل است و سرد مزاج ها باید سعی کنند این گیاه را با رازیانه مصرف کنند و به شکل های مختلف از جمله چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می شود. حدود ۲۵۰ گونه گل سرخ در کل جهان وجود دارد که از این تعداد ۳ گونه برای گلاب گیری مناسب هستند و مهم ترین آن ها گل محمدی است.

خواص گل محمدی

  • گل محمدی غنی از ویتامین A، ویتامین E و ویتامینC است که آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند و فواید فوق العاده ای برای بدن دارند.
  • گل محمدی دارای سلنیوم، منیزیم، منگنز و پتاسیم است که همگی باعث تقویت ایمنی بدن می شوند و اجازه نمی دهد که بیماری ها بر بدن غلبه کنند.
  • گل محمدی بهبود دهنده کارکرد معده و کلیه است همچنین باعث رشد باکتری های مفید روده می شود و گل محمدی برای اسهال و یبوست و نفخ نوعی درمان خانگی محسوب می شود.
  • مصرف یک لیوان چای و یا دمنوش گل محمدی به عنوان میان وعده باعث کاهش اشتهای کاذب شده و از طرف دیگر چربی و کلسترول بدن را از بین می برد.
  • اگر گل محمدی را به عنوان ماسک استفاده کنیم پوست را از هرگونه چربی اضافی، گرد و غبار و آلودگی پاک میشود و به پوست طراوت میدهد. گلبرگ های گل محمدی برای افرادی که پوستی خشک دارند مناسب است چون باعث جذب رطوبت سلول های پوستی شده وهمچنین از پوست لایه برداری می کند.
  • گلاب برای هر نوع پوستی مناسب است چون پوست های خشک را مرطوب می کند و چربی های مازاد پوست چرب را از بین می برد و باعث شفافیت پوست میشود پس وقتی با مشکلات پوستی مواجه شدید از گلاب برای پوست استفاده کنید.
  • خاصیت آرام بخشی دارد و باعث تسکین روان می شود .
  •  گل محمدی سرشار از مواد مغذی است که بیماری های تنفسی را درمان می کند  و راه های تنفسی مختل شده را آزاد می کند.
  • دمنوش گل محمدی مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی، زیبایی، پزشکی و … دارد.
  • ماساژ بدن با روغن گل محمدی باعث نرمی عضلات و رفع خستگی میشود و آرامش خاصی بدن را فرا می گیرد. علاوه بر آن از روغن گل محمدی برای رفع سردرد، تقویت موی سر، درمان بواسیر، بهبود زخم، تسکین درد و … استفاده می شود.
  • چای گل محمدی منبع خوب ویتامین های B1، B2 و K، بتاکاروتن، بیوفلاونوئیدها، تانن ها و پکتین می باشد که با عفونت ها مقابله کرده و التهاب را کاهش می دهد.
  • مصرف منظم چای گل محمدی به دلیل خاصیت دیورتیک باعث افزایش ادرار شده، به سلامت کلیه کمک می کند و از بروز سنگ کلیه پیشگیری می کند.

فواید مصرف گل محمدی

خواص گل محمدی برای زنان

گل محمدی برای مشکلات قاعدگی و دردهای رحمی تسکین دهنده است. زنان در زمان بارداری نیز می توانند از خواص دارویی گل محمدی برای تقویت سیستم ایمنی استفاده کنند. همچنین جذب آهن و کلسیم را افزایش داده که برای رشد جنین مفید است. زنان شیرده نیز می توانند از دمنوش گل محمدی استفاده کنند اما به علت حساس بودن دوران بارداری و شیردهی بهتر است قبل از مصرف گل محمدی با پزشک خود مشورت کنید. اسانس گل محمدی برای بسیاری از مشکلات زنانه مفید است این اسانس مقوی عضلات رحمی به خصوص در کسانی است که رحم‌های آنها افتادگی دارد و همچنین در مورد زنانی که آمادگی سقط کردن به دلیل ضعف رحم در آنها ایجاد می‌شود ، همچنین در مورد تسکین مشکلات قاعدگی افسردگی و تنش‌های عصبی دارای آثار ارزشمندی است.

چای گل محمدی به کاهش علائم قاعدگی از جمله گرفتگی های دردناک، نفخ و درد کمک می کند و برای تنظیم قاعدگی و شدت آن و بهبود خلق و خو مفید است.تحقیقات نشان داده دخترانی که یک هفته قبل از دوره خود هر روز 2 فنجان چای گل محمدی می نوشند نسبت به سایرین، علائم قاعدگی خفیف تری را تجربه خواهند کرد.نوشیدن 2 فنجان چای گل محمدی گرم به همراه پودر فلفل سیاه و عسل نیز برای خانم هایی که قاعدگی شدید دارند توصیه می شود.

مضرات گل محمدی برای مردان

گل محمدی باعث میشود نیروی جنسی آقایان کاهش یابد .

گل محمدی و دمنوش یا چای گل محمدی بی ضرر هستند اما مصرف میوه گل محمدی عوارضی مانند حالت تهوع و استفراغ، اسهال، یبوست، سوزش سر دل، خستگی، بیخوابی، سردرد، گرفتگی معده و واکنش های آلرژیک در فرد را به همراه دارد.

در افزاد ضعیف این گل عطسه و ورم و آماس را همراه دارد.

اگر گل محمدی بیش از حد مصرف گردد به دلیل ویتامین C فراوان موجود در آن سبب ابتلا فرد به سنگ کلیه خواهد شد.

ویتامین C فراوان گل محمدی سبب افزایش جذب آهن شده و برای بیماران مبتلا به تالاسمی مضر است.

نظرات (11)

  1. 😎

    ببخشید اگه من دمنوش گل محمدی بخورم برای یبوست یا گلاب به روتون ببخشید کار کردن شکم بخورم درست میشع الان من گلاب به روتون هر چی میخورم سرویس نمیرم فقط اگ گل محدی بخورم درست میشم

    • فاطمه

      اره مثل اب رو اتیشه
      سعی کن گلبرگ های گل محمدی رو که داخل اب جوش کاملا نرم شده هم بخوری ، حرف نداره

      • Om

        فقط یه لیوان دمنوش گل محمدی درست کن بخور از بس میری دسشویی خسته میشی باید همونجا تودسشویی بمونی

  2. ارش

    من دمنوش رو چندلیوان خوردم مسموم شدم و اسهال شدید شدم

  3. اسهالی

    با سلام خدمت همه عزیزان این جانب یک ضربه خورده بی نوا از خوردن فقط یک لیوان گل محمدی هستم و عجب اشتباه مهلکی انجام دادم تو رو به جان عزیزانتان و شما را قسم به روح امواتتان برای یبوست هر چیزی بخورید به جز گل محمدی تو رو خدا نخورید الان 12 ساعته20 بار دستشویی بودم نخورید مسلمانان نخورید

  4. حسنی جواد

    با سلام
    ضمن تشکر از وقتی که واسه بازدیدکنندگان محترم می گذارید.
    خواستم بدونم
    دمنوش گل محمدی برای صرفه وسرماخوردگی همراه بادرد قفسه سینه بصورت کلی چطوریه

  5. اکبری

    برای یبوست گل محمدی پودر شده به توصیه عطار با آب خوردم ، بدتر شدم

  6. احمدی

    من اومدم برای درمان سردردم ،که خوب بشه و به آرامش برسم یک لیوان دمنوش گل محمدی خوردم،جای اینکه خوب بشم گلاب به روتون همش دستشویی بودم،تازه آبروم هم توسرکارم رفت،ازبس رفتم دستشویی

  7. ایلیا

    عزیزان خواهشا گل محمدی باماست اصلا نخورید. چون دیگه بایددستشویی را کامل اشغال کنید

  8. ناشناس

    یبوست منو بهتر نکرد

  9. امیر

    گل محمدی به شدت اسهال میاره.نخورید. همون قرص سییلاکس خوله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *