علت زرد شدن برگ فلفل چیست؟

زمان مطالعه : 0 دقیقه
زمان انتشار : 19 اسفند 1401

زرد شدن برگ های فلفل می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود. مهمترین آنها عبارتند از :

1 سردرگمی یا توسعه ناکافی ریشه؛
2 کمبود مواد مغذی؛
3 کمبود آب در هنگام آبیاری؛
4 عفونت قارچی (“پا سیاه”).

سردرگمی ریشه و عدم توسعه
در اکثر مواقع این پدیده رقم میخورد. هنگام کاشت بذر فلفل در ظروف فردی از اندازه های کوچک. ریشه ها فاقد فضا برای توسعه بودند، از این رو نبود مواد مغذی در برگ ها، و پس از آن زردی و سقوط برگ ها. تنها چیزی که می تواند کمک کند گیاه پیوند یک گیاه را با شستشوی کامل و بی نظیر توپ ریشه می کند.

کمبود مواد مغذی
برگ های فلفل ممکن است با کمبود مواد مغذی زرد رنگ باشد. همانطور که می گویند باغبانان تجربه، اغلب زرد به دلیل کمبود نیتروژن. برای سریعتر تغذیه، از محلول پاشش نیترات آمونیوم استفاده کنید. در این مورد، برگ ها به سرعت نیتروژن دریافت می کنند، اما شما نباید فقط برای آن امیدوار باشید.

مکمل غذا با داروهای حاوی نیتروژن مانند آزوگرن در گرانول یا اوره کمک خواهد کرد.این به اندازه کافی برای ایجاد زمین در کنار گیاه گرانول تک است.

کمبود آب در هنگام آبیاری
یکی از دلایل زرد شدن برگ های فلفل، کمبود آب هنگام آبیاری است. به گفته دانشمندان در این رشته، فلفل بیش از 90٪ آب است. نهال ها کمبود رطوبت را تحمل می کنند، گل ها و تخمدان ها و سپس برگ ها را خشک و خرد می کنند.
باغبانان متخصص، دانستن این ویژگی، نهال های آب بسیار با دقت، با استفاده از آب در دمای اتاق. آب سرد نیز می تواند باعث زردی و افتادن برگ شود

عفونت قارچی
جوانه ها به زرد تبدیل می شوند و از بین می روند و ریختن برگ شروع می شود. در بازرسی نزدیک در سطح زمین، کمر به وضوح قابل مشاهده است. این به اصطلاح “پای سیاه” است. دلیل عفونت قارچی است که از طریق خاک منتقل می شود، عفونت بسیار کمتر رخ می دهد از طریق ظرف کاشت و یا دانه فلفل.
اقدامات مبارزه کاشت بذر قبل از کاشت، ضدعفونی کردن کاشت. اگر آلودگی رخ دهد، انتخاب دقیق و حذف گیاهان معیوب ضروری است. پردازش نهال های باقیمانده برای نگه داشتن دارو با محتوای مس.
توجه! مخلوط زمین را تنها در فروشگاه های تخصصی به دست آورید، در غیر این صورت خطر ابتلا به خرید کیفیت پایین، تهیه خاک مناسب وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *