راهنمایی برای انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان

زمان مطالعه : 3 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 6 آذر 1402
گلدان

در انتخاب رنگ و شکل گلدان، سعی کنیم رنگ ها گوناگون را انتخاب کنیم چون کنتراست رنگ جالبی دارند، باعث زیبا ترشدن دکوراسیون منزل می شوند. یک گلدان با یک طرح و رنگ یکسان اما با اندازه های مختلف را در کنار هم قرار دهیم.

گزینه های لازم برای انتخاب گلدان مناسب برای گیاهان

گلدان سوراخ داشته باشد:

اولین نکته در انتخاب گلدان، باید سوراخ بودن گلدان باشد، چون گیاه میتواند بهتر رشد کند، یا اگر زیاد به گلدان آب داده شود،‌ آب اضافی از طریق سوراخ خارج میشود و از پوسیدگی گیاه جلوگیری میکند.

گلدان سفالی :

این گلدان ها از رس و مواد طبیعی ساخته شده است، در این گلدان رطوبت هوا به خوبی پخش میشود، از بالا رفتن دمای خاک پرهیز میکند. با جذب رطوبت باعث میشود آب در اطراف ریشه نماند و خراب نشود.

گلدان سفالی

گلدان پلاستیکی :

برای اینکه گلدان آویزان باشد، گلدان پلاستیکی پیشنهاد میشود، تنوع شکل و رنگ فراوانی دارد، گیاه نیاز به آب کمی دارد چون این گلدان ها رطوبت را در خود نگه میدارند. دربرابر آب و هوا مقاوم هستند و شکسته و پوسیده نمیشوند.

گلدان پلاستیکی

گلدان چوبی :

گلدان های چوبی عایقی برابر حرارت هستند و در فصل تابستان از ریشه گیاه نیز محافظت میکنند. گلدان های چوبی را باید هرسال رنگ آمیزی کرد و نسبت به بقیه گلدان ها زودتر پوسیده میشوند.

گلدان چوبی

گلدان سرامیکی :

گلدان های سرامیکی به سرمای هوا مقاوم و قوی هستند و دیر ترک خورده میشوند. قیمت این گلدان ها بسیار گران است.

گلدان سرامیکی

تناسب اندازه میان گیاه و گلدان :

انتخاب اندازه مناسب گلدان برای گل و گیاه  علاوه بر اینکه برای رشد مناسب  و سلامت گیاه ضروری است موجب زیباتر نشان دادن  گل و گیاه شما نیز می شود.

گلدان نباید خیلی بزرگ تر از گیاه باشد، چون موجب خشک شدن گیاه میشود و اگر خیلی کوچیک باشند ، فضا برای رشد گیاه محیا نیست.

اگر گلدان بلند و باریک انتخاب می کنید ته گلدان را با سنگ سنگین کنید تا نیوفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *