انواع گل انتریوم بهمراه عکس

زمان مطالعه : 2 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 29 آبان 1402

گل آنتوریوم که به نام های گیاه فلامینگو یا گیاه دم خوک نیز نامیده میشود,گیاه گرمسیری زیبایی است که در سال 1829 وسیله طبیعی دانی به نام اسکات شناسایی گردید آنتوریوم شامل دو گروه مجزا از هم است,یکی گونه های گلدار است که به خاطر اسپات (Spathe : اسپات براکته بزرگ و برگ مانند نازک و غشایی است که پوشش کاملی برای برخی گل آذین ها به وجود میاورد مانند گل شیپوری) های جالبشان و دیگری گونه های برگی است که به خاطر برگ های باشکوه و زیبایشان معروفیت دارند.

الف- گونه های گلدار 

1-آندره آنوم (A .andreanum) : برگها 20 سانتی متر طول دارند اسپات ها معمولا به رنگ قرمز روشن هستند و گل هایشان در اوایل فصل بهار ظاهر میگردد.

2-شرزریانوم (A .scherzerianum) :  این گونه را به راحتی میتوان در باغچه نگهداری نمود و معمولا گل فراوانی تولید میکند,اسپات هایش طویل و به رنگ های گوناگون و گل آن سنبله مارپیچی است.

ب- گونه های برگی 

1-کریستالیونوم (A.crystalliunum) : دارای برگهای نقره ای سفید رگه دار به طول در حدود 30سانتی متر و به عرض 20-30 سانتیمتر و یک اسپات بنفش متمایل به سبز با عطر خوشبو میباشد.

2-وی چی (A.veitchii) : از جالب ترین و نادر ترین گونه ها است برگهایش گاهی اوقات تا یک متر طول و 50 سانتی متر عرض میرسد و دارای رگه ها و چین های زیادی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *