گل نرگس نماد چیست و معنی رنگ های مختلف گل نرگس

زمان مطالعه : 6 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 26 فروردین 1402
گل نرگس

گل نرگس نماد تولد و شروعی جدید و دوباره می باشد. با آغازی نو (آمدن بهار) مرتبط است ، زیرا جزء یکی از اولین گیاهان چند ساله ای است که پس از یخبندان زمستان شکوفا می شود. اگر چه گل نرگس در رنگ های سفید و نارنجی می روید ، اما بیشتر به خاطر روشن کردن باغ با رنگهای زرد شادشان مشهور و شناخته شده هستند. این گل های شیپوری در اندازه ها و رنگ های متنوعی وجود دارند.

نام لاتین گل نرگس ، Narcissus است. اعتقاد بر این است که این نام از اساطیر یونان به نام پسر خدای رودخانه گرفته شده است. طبق افسانه ها ، Narcissus به دلیل زیبایی چشمگیری که داشته ، چنان درگیر انعکاس خود در رودخانه بود که غرق شد ؛ زیرا سعی می کرد بازتاب خود را بگیرد. نرگس هایی که در کنار رودخانه ها رشد می کنند خیلی زود با Narcissus ارتباط پیدا کردند و نام او را گرفتند. انواع نرگس را از طریق مقاله انواع گل نرگس بشناسید.

گل نرگس نیز در چین بسیار با ارزش است. آنها هنگام سال نو چینی شکوفا می شوند ، و نماد خوش شانسی و سعادت هستند. اگر گلها دقیقاً در روز سال نو شکوفا شوند ، به این معنی است که شما برای تمام سال موفق می شوید.

همیشه به یاد داشته باشید که گل نرگس را به صورت دسته ای ارائه دهید. افسانه هایی که این گل شاد را با خوش شانسی همراه می دانند ، به ما هشدار می دهند که اگر به عنوان یک شکوفه منفرد داده شود ، گل نرگس می تواند بدبختی را پیشگویی کند.

گل نرگس به چه معناست؟

در حالی که نماد اصلی گل نرگس شروع جدید ، تولد دوباره و آمدن بهار است ، اما معانی دیگری هم نیز دارد. برخی از رایج ترین معنی گل نرگس عبارتند از:

– خلاقیت :

گل نرگس نماد خلاقیت به تمام معنی کلمه است. این گل زیبا نمادی از آرزوهای بی پایان برای خلاقیت و هنر است. بسیاری از هنرمندان از گل نرگس در آثار هنری و ادبی خود استفاده کرده اند. 

– تشویق و الهام :

گل نرگس نیز به طرق مختلف نمادهای الهام است. الهام چیزی است که از همه چیز در اطراف خود می گیریم و تقریباً همه چیز ، زنده یا مرده ، در اطراف خود می تواند یک الهام باشد. گل نرگس به ویژه به دلیل زیبایی و معنای نمادی که در پشت آنها نهفته است ، الهام بخش محسوب می شود.

– تجدید و نشاط :

این گل زیبا همچنین نمادی از تجدید حیات و نشاط است. چرا که هر بهار بارها و بارها بازسازی و رشد می کند. به همین دلیل ، مردم آن را نمادی از تجدید انرژی و چیزی می دانستند که اگر می خواهید زندگی خود را از نو شروع کنید و همه اتفاقات قبلی را پاک کنید ، باید به آنها توجه کرد.

– گذشت و بخشش :

گل نرگس نیز نمادی از گذشت و بخشش می باشد. این گل زیبا از داستان ها و افسانه هایی که پیرامون آن می چرخید این معنا را بدست آورد. آنها بر معنای نمادین گل نرگس تأثیر گذاشتند و آن را به شکل امروزی درآوردند.

گل نرگس

حقایقی در مورد گل نرگس :

گل نرگس بومی مناطق مدیترانه ای است. یونانی ها و رومی ها نرگس پرورش دادند ، اما به طور غیر قابل توضیح آنها را رها کردند. آنها وحشی شدند تا اینکه در سال 1629 انگلیسی ها تصمیم گرفتند دوباره آنها را پرورش دهند. گل نرگس هنوز در بسیاری از کشورهای اروپایی به صورت وحشی رشد می کند. در حقیقت ، در برخی از مناطق سوئیس و اتریش شکوفا شدن گل نرگس با جشنواره ها جشن گرفته می شود. بیش از 50 گونه و تقریباً 13000 نوع گل نرگس وجود دارد.

می توانید از قسمت سود کاشتن نرگس ، در خصوص کاشت این گیاه دانش عمومیتان را بیفزایید.

پیام گل نرگس :

گل نرگس پیام آور شادی و نشاط است که آن را به یک گل عالی برای جشن آغازهای جدید یا ابراز تمایل خود برای احیای یک رابطه قدیمی تبدیل می کند. مناسب برای یک خانه جدید ، تولد یا صرفاً جشن آمدن بهار است.

معنی رنگ گل نرگس :

گل های نرگس معمولاً در رنگ های سفید و زرد هستند. برخی از تغییرات در این دو رنگ وجود دارد اما بیشتر با این دو رنگ خاص شناخته می شوند.

– زرد :

رنگ زرد نماد شادی ، خوشبختی ، انرژی مثبت و دوستی است. این رنگ گل مناسب برای هدیه دادن به شخصی که عاشق یا شریک زندگی شماست ، نمی باشد. اگر می خواهید دوست یا همکار خود را غافلگیر کنید ، گل نرگس زرذ بهترین انتخاب است. گلهای زرد بعضی اوقات می توانند نماد حسادت باشند ، اما از آنجا که نماد گل نرگس بسیار عمیق است ، شما می توانید با خیال راحت این گل را انتخاب کنید تا آن را به کسی که به او علاقه دارید هدیه دهید. گل نرگس زرد را می توان به یکی از اعضای خانواده یا هر شخص دیگری که خیلی برای شما عزیز است هدیه داد. حتی قرار دادن دسته گل نرگس زرد در خانه چیزی است که می تواند روز شما را روشن کند و قطعاً روز شما را سرشار از آفتاب و شادی بیشتری می کند.

گل نرگس زرد

– سفید :

رنگ سفید یک رنگ کاملا خنثی است و شما می توانید این رنگ گل را تقریبا به هرکسی هدیه دهید. مهم نیست که این شخص چه کسی باشد ، شما با هدیه دادن دسته گل زیبای گل نرگس به او غافلگیرش می کنید. رنگ سفید معمولاً نمادی از صلح ، بی طرفی ، بی گناهی ، معنویت و خلوص است. این یک رنگ گل مناسب برای هر نوع رویداد معنوی است که می خواهید اهمیت ایمان و معنویت آن رویداد را برجسته کنید. گل نرگس سفید مناسب عروسی است و می تواند هر مناسبتی را حتی زیباتر کند.

گل نرگس سفید

چنانچه علاقه به مطالعه در خصوص انواع مختلف گل نرگس دارید به قسمت انواع گل نرگس مراجعه نمایید. همچنین می توانید در قسمت مقالات عمومی گل ها ، اطلاعات مفیدی در خصوص گل و گیاهان کسب کنید.

نظرات (1)

  1. لاال

    اتتاالبیی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *