معرفی کامل گل رز سیاه | معنی گل رز سیاه چیست؟

زمان مطالعه : 0 دقیقه
زمان انتشار : 21 اسفند 1401
رز سیاه

گل رزهایی که با نام رز سیاه ( مشکی ) شناخته می‌شوند همان رزهای قرمز بسیار تیره می باشند. گل رز سیاه معمولا در مراسم شادی استفاده نمی شود. گاهی رز سیاه به عنوان نشان دادن ناراحتی و نهایت عشق کاربرد دارد.

گل رز سیاه از نادرترین گل ها

رز سیاه یکی از نادرترین انواع گل در میان گل هاست که در هرجایی نمی روید، این گل شبیه گل رز است و تنها تفاوتش در سیاه بودن گلبرگ هایش است. در ابتدا هر کس که این گل ها را می بیند تصور می کند که انسان ها آن را رنگ کردند یا در ژنتیک آن دستکاری کردند اما این گل ها به طور طبیعی سیاه هستند.

با وجودی ‌که این گل در ابتدا سیاه رنگ نشان می‌دهد، اما در وقع قرمز بسیار تیره است که به صورت موسمی تنها در فصل تابستان و در نوعی خاک خاص می‌روید که تنها در روستای «حالاواتی» کشور ترکیه وجود دارد. با کمال تاسف این گل همان بسیاری از پدیده‌های کمیاب و نادر جهان در معرض انقراض قرار دارد.

نکاتی در مورد گل رز سیاه

بذر گل رز مشکی در واقع یک بذر هیبریدی می باشد.

بذر گل رز مشکی در طول عمر خود تنها یک بار گل می دهد و از آن دیگر نمیتوان گل رز مشکی گرفت.

گل رز یا گل سرخ تیره، از خانواده‌ی گل سرخ‌ها یا رزاسه است.

بوته‌های این گیاه پاکوتاه یا پا بلند و رونده هستند.

ساقه‌های این گیاه چوبی است.

گل رز دارای گونه‌های مختلفی می‌باشد. این گل از لحاظ فرم، عطر، دوام، و تنوع شکل یکی از زیباترین انواع گل‌هاست.

این گل علاوه بر تولید انبوه آن در باغچه‌ها ،باغ ها، و سایر فضای سبزها نیز کاشته می‌شود.

علاوه بر این این گونه گل در گلدان‌ها نیز می‌تواند رشد کند.

رز سیاه نماد چیست؟

رز سیاه نماد تباهی، مرگ، جادوی سیاه، در عالم سیاست نماد آنارشیست، آنارشیسم (Anarchist , Anarchism) و انقلابی گری (هرج و مرج طلب دوستان) و در ادبیات هم معنای عشق تراژیک است. رز سیاه نماد اتحادیه آنارشیست در آمریکا نیز هست.

عده ای جهت حادثه ساختمان پلاسکو مردم را دعوت به گذاشتن رز سیاه در پروفایل شبکه های اجتماعی خود میکنند، که اینکار اشتباه است و لطفاً اطلاع رسانی کنید که اینکار انجام نشود.

شرمیلا برای شما باکس های گل ، سبد گل و دسته گل های تزئیین شده را در وبسایت قرار داده است و میتوانید با رفتن به منو بالا در همین صفحه خرید کنید.

شرایط محیط رشد :

کشت این گیاهان در خاک های مرطوب موفقیت آمیز است. این گونه گیاهی،خاک هایی با ph تقریباً خنثی و مکان های آفتابی را می پسندد. همچنین می تواند به خوبی در خاک های سنگین و رسی نیز رشد کند. اما خاک های غرقاب شده را نمی پسندد.

به خوبی در مخلوط با گیاهان خانواده پیاز یا آلیوم، جعفری، اسپرک و لگوم ها کشت می شود. کشت سیر در اطرف گیاه می تواند به حفاظت گیاه در برابر بیماری ها و حمله حشرات کمک کند. ولی اگر در کنار شمشاد کاشته شود، رشد بدی خواهد داشت.

کشت این گیاهان در مناطق بادخیز توصیه نمی شود زیرا وزش بادهای سنگین علاوه بر شکستن شاخه های ظریف و بهم ریختن شکل گلبرگ ها، سبب افزایش تبخیر و تعرق و پژمردگی گیاهان می شود. از اینرو توصیه می شود در مناطق بادخیز، گیاهان در پناه بادشکن کشت شوند.

ممکن است خواب گل را به شکل های مختلف دیده باشید و تعبیر آن برایتان سوال باشد ، از شما دعوت می کنیم در قسمت تعبیر خواب گل رز و یا تعبیر خواب انواع گل با ما همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *