فواید برگ بنفشه برای درمان مشکلات ریوی، بیماری های پوستی

زمان مطالعه : 0 دقیقه
زمان انتشار : 20 اسفند 1401

گل بنفشه به دلیل خواص دارویی و بسیاری از فواید سلامتی که برای بدن فراهم می کند شناخته شده است.

بنفشه معمولاً به عنوان درمانی برای سرفه و گلودرد ، گرفتگی صدا و التهاب لوزه استفاده می شود.گل بنفشه در عارضه های صفراوی به عنوان یک ماده خلط آور ،معطر ، تب بر و ضد باکتری ، ادرارآور و به عنوان ملین ارزیابی می شود. دارو  بنفشه به تنهایی یا در مخلوط با گیاهان دیگر برای ناراحتی های ریوی  استفاده می شود.فواید سلامتی درمان مشکلات پوستی ، درد کش ، کمک به هضم ، کاهش فشار خون ، درمان بواسیر ، کاهش کیست ، درمان سرطان ، کاهش تب ، تصفیه کننده خون ، تسکین سرفه ، کاهش التهاب ، درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا

فواید برگ بنفشه برای سلامتی

با توجه به ارزش غذایی برگ بنفشه ، می توانیم تصور کنیم که برگها چندین اثر مفید برای بدن ما دارند. بنابراین ، برخی از مزایای برگ بنفشه برای سلامتی از مصرف منظم و مصرف آن به نظر می رسد:

برگ گل بنفشه

1_ فشار خون را کاهش دهید

برگهای گیاه بنفشه قادر به کاهش فشار خون هستند زیرا از آلکالوئیدها و فلاونوئیدها تشکیل شده است. آلکالوئیدها روی عروق خونی اثر آرام بخشی دارند. در نتیجه ، جریان خون به این آسانی خواهیم داشت. همانطور که می دانیم گردش خون طبیعی مانع از افزایش فشار خون می شود.

از طرف دیگر ، فلاونوئیدها می توانند مانند ادرار آور عمل کنند که برای کسانی که فشار خون دارند مفید است. به طور موثر فشار خون بالا را کاهش می دهد. بنابراین ، می توانیم بگوییم که برگهای گل بنفشه  قلبی شکل برای قلب مفید هستند زیرا فشار خون طبیعی سلامت قلب ما را حفظ می کند.

 

2_ سرطان را درمان کنید

تحقیقات نشان داد که برگ بنفشه برای پیشگیری و درمان مرحله اولیه سرطان مفید است. این به دلیل سطح آنتی اکسیدانی بالا است که قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد به عنوان عامل اصلی رشد سرطان است. مصرف منظم برگ بنفشه به طور واضح قادر به کاهش یا کوچک شدن مراحل اولیه یا تومور و سرطان است.

3_ به هضم غذا کمک کنید

موسیلاژ یا فیبر محلول در برگ بنفشه برای کاهش سطح کلسترول بدن مفید است. علاوه بر این ، در بهبود سلامت فلور روده نیز مفید است. فلور روده غذای باکتری های خوبی را که به هضم غذا کمک می کنند ، تأمین می کند. فیبرهای غذایی همچنین قادر به بهبود حرکت روده و جلوگیری از برخی مشکلات هضم مانند نفخ شکم و یبوست هستند.

4_ سرماخوردگی و آنفولانزا

گل بنفشه در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا یکی از مواد افزودنی مهم قفسه سینه برای داروهای شما است. شربت گل بنفشه می تواند گلو تحریک شده و گرم را تسکین دهد. همچنین بنفشه یک لنفاوی قدرتمند است که می تواند از گرفتگی و تورم غدد لنفاوی برطرف شود. بنفشه را می توان خنک کننده و موسیلاژین برای سرفه خشک و عفونت گوش استفاده کرد.

برگ گل بنفشه

 

 

5_ التهاب را کاهش دهید

گیاهان معمولاً به صورت وحشی پرورش می یابند. اما باید بدانید که گیاه بنفشه در واقع ارزشمند است. ما می توانیم گل را به دلیل زیبایی و رنگ مشخص آن جایزه دهیم. علاوه بر این ، ما همچنین می توانیم از گل و برگ برای نیاز مصرف کنیم.

این می تواند تغذیه و فواید برگ بنفشه را برای شما به ارمغان بیاورد. یکی از فواید برگ بنفشه برای سلامتی کاهش التهاب است. برگ های گل بنفشه خاصیت ضد التهابی قدرتمندی هستند.برگ بنفشه می تواند انواع التهابات مانند عفونت سینوسی ، برونشیت و گلو را تسکین دهد.

 

6_ رفع سرفه

اگر از سرفه غیرقابل توقف خسته شده اید ، برگ های بنفشه ممکن است راهی برای رفع سرفه شما ایجاد کنند. جوشانده برگ بنفشه یا چای بنفشه گرم می تواند یک خلط آور قوی باشد زیرا حاوی ماده مفیدی برای سلامت ریوی مانند موسیلاژ و ساپونین است. همچنین برگ بنفشه یک درمان پیشنهادی برای برونشیت است.

7_ تصفیه کننده خون

از برگهای گلهای بنفش زیبا می توان به عنوان تصفیه کننده خون استفاده کرد. این بدان معنی است که برگها برای تقویت متابولیسم مفید هستند. برگهای بنفشه همچنین به از بین بردن سریع زباله کمک می کنند. مصرف برگ بنفشه غدد لنفاوی را تشویق می کند که به دفع باکتری ها و سایر مواد ناخواسته در خون کمک می کند.

8_ تب را کاهش دهید

مصرف برگ بنفشه نیز می تواند اثر تسکین دهنده و خنک کنندگی داشته باشد. وقتی برگ بنفشه را می نوشید برای رفع تب بسیار خوب است. همچنین برگ بنفشه می تواند تب را به دلیل التهاب دوباره زنده کند زیرا برگ ها خاصیت ضد التهابی خوبی دارند.

برگ گل بنفشه

 

9_ کیست ها را کاهش دهید

مشهورترین کاربرد بنفشه برای حل کیست ها ، توده ها و بافت فیبروتیک پستان است. گیاه دارویی بنفشه برای سرطان های سیستم لنفاوی ، سینه ها ، ریه ها و پوست ،استفاده می شود. گفته می شود که روغن آغشته به بنفشه تازه برای حل شدن توده های پستان یا به عنوان یک پیشگیری استفاده می شود.

به دلایل مختلف از ضماد بنفشه تازه می توان در نواحی خارجی استفاده کرد.مانند: آبسه ، آکنه ، آرتروز ، تحریکات پوستی جزئی ، زخم و تورم غدد تنها برخی از این موارد است.

 

10_ بواسیر را درمان کنید

برگ های بنفشه غنی از روتین است. روتین اغلب در هر درمانی برای بواسیر وجود دارد. به این دلیل که روتین ضد التهاب زیادی انجام می دهد که التهاب بواسیر را تسکین می دهد. روتین همچنین در هر دارویی برای واریس وجود دارد.

11_ درد کش

اسیدهای سالیسیلیک موجود در برگ های بنفشه مسکن بسیار خوبی دارد در حالی که به عنوان خاصیت ضد التهابی عمل می کند. این عمل همان آسپرین را برای تسکین درد در سردرد ، آرتروز و درد دیگر ناشی از التهاب انجام می دهد.

12_ مشکلات پوستی را درمان کنید

برگ بنفشه برای پوست نیز مفید است. این بهترین روش درمانی برای برخی از مشکلات لجبازی پوستی مانند اگزما ، پسوریازیس و آکنه است. در این حالت می توانید از برگ ها به عنوان درمان موضعی یا فشرده سازی استفاده کنید. برگهای بنفشه به طور موثر خارش و التهابات پوست را تسکین می دهند.

 

برگ گل بنفشه

استفاده های سنتی و فواید بنفشه

  • بنفشه شیرین سابقه طولانی و اثبات شده ای در استفاده از مردم دارد ، به ویژه در درمان سرطان و سیاه سرفه.
  • در درمان سردرد ، میگرن و بی خوابی مثر است.
  • داروبنفشه به صورت داخلی در معالجه برونشیت ، سوزش تنفسی ، سرفه ، آسم و سرطان پستان ، ریه ها یا دستگاه گوارش مصرف می شود.
  • از خارج ، برای درمان عفونت های دهان و گلو استفاده می شود.
  • از گلبرگ های بنفشه شربت می سازند و در معالجه اختلالات شیرخواران استفاده می کنند.
  • ريشه های گل بنفشه نسبت به ساير قسمت هاي گياه خلط آوري بسيار قوي تري دارند اما همچنين حاوي آلكالوئيد ويولن هستند كه در دوزهاي بالاتر به شدت برافروخته و خالص است.
  • بذرهای بنفشه ادرار آور و پاک کننده هستند. بذر بنفشه در معالجه شکایات ادراری استفاده شده اند و درمان خوبی برای شن هستند.
  • داروی هومیوپاتی از کل گیاه تازه بنفشه ساخته می شود.
  • بنفشه در درمان سرفه های اسپاسم و روماتیسم مچ دست مفید تلقی می شود.
  • از روغن ضروری گلهای بنفشه در معطر درمانی در معالجه شکایات برونش ، خستگی و شکایات پوستی استفاده می شود.جوشوندنی گل بنفشه
  • انفوزیون تهیه شده از (50 گرم) گل بنفشه و به میزان 1 پیمانه (1 لیتر) آب جوش ، تحریک و سرفه را تسکین می دهد.
  • بنفشه در صورت بروز تب و علائم آنفولانزا توصیه می شود.
  • بنفشه در صورت سوi هاضمه یا مسمومیت غذایی نیز مثر است.
  • استفاده موضعی از برگ و ریشه بنفشه ، به صورت ضخیم و به صورت ضماد گرم در برابر زخم های کوچک ، شکاف های روی سینه ها پس از شیردهی دشوار و بسترهای موثر است.
  • بنفشه یک داروی لنفاوی مفید به گیاه دارویی ارائه می دهد که می تواند به تسکین احتقان لخته و راکد بدن کمک کند.
  • ابنفشه بیشتر به دلیل توانایی آن در حل سنگها و معالجه سرطانهای پستان ، ریه و دستگاه گوارش ارزیابی می شود.
  • از تزریق استاندارد می توان به عنوان غرغره یا دهانشویه نیز برای رفع درد دهان و گلو استفاده کرد.
  • ضماد تهیه شده از برگهای تازه بنفشه که در کمی آب گرم له شده و در یک تکه ماسلین یا سایر مواد کاملاً بافته شده پیچیده شده است ، می تواند برای درمان جوش و سایر مواد برجسته پوست استفاده شود.
  • ریشه های تازه یا خشک بنفشه، خرد شده و غوطه ور شده به مدت چند ساعت در سرکه برای ضخم پا ، داغ ، عفونت پا و پای بیماران دیابتی استفاده می شود.
  • برگ بنفشه را می توان لج کرد و به کبودی و زخم زد تا به شما کمک کند تورم را کاهش داده و درد آسیب ها را کاهش دهید.

 

 

چگونگی استفاده از گل بنفشه برای موارد درمانی

گل بنفشه

1_ شربت گل بنفشه

به 1 پوند از گلهای شیرین بنفشه تازه چیده شده ، 2/2 پیمانه آب جوش اضافه کنید ، اینها را به مدت 24 ساعت در ظرف چینی لعاب دار دم کرده ، مایع را بریزید و از طریق ماسلین به آرامی صاف کنید. سپس دو برابر وزن آن  شکر اضافه کنید و آن را به یک شربت تبدیل کنید ، اما بدون اینکه بگذارید بجوشد . شما همچنین می توانید از عسل استفاده کنید.   “عسل بنفشه تمیزتر و خنک کننده کمتری است. قند بنفشه برعکس عمل می کند. ”

 

2_ روغن بنفشه

برگهاو گلهای بنفشه تازه را پژمرده کنید و در انتخاب روغن یا چربی خود چند ساعت دم کنید تا یک روز با حرارت کم بماند. بنفشه ها به دلیل داشتن مقدار زیادی آب در شیشه های مزون در معرض آفتاب غوطه ور می شوند و حتی اگر آب باقیمانده قبل از بطری برداشته نشود ، حتی استخراج اجاق گاز نیز از بین می رود.بسیاری از منابع سنتی ترکیبی از روغنهای دم کرده گل بنفشه و گل رز را تحسین می کنند  آن را امتحان کنید.

 

3_ سوپ برگ بنفشه

مواد اولیه:

4 فنجان برگ بنفشه تازه

1 پیاز خرد شده

1 تا 2 حبه سیر خرد شده

کره 2 قاشق غذاخوری

½ فنجان آب سبزیجات

نمک و فلفل برای چشیدن

گل و برگ بنفشه برای تزیین

طرز تهیه:

کره را در قابلمه ذوب کرده و برگ های بنفشه ، سیر و پیاز را به آن اضافه کنید.

روی آن را بپوشانید و بگذارید تا پیازها نرم شوند.

مایع و حرارت را با دقت اضافه کنید.

نمک و فلفل را اضافه کنید تا مزه دار شود.

در این مرحله ، در صورت تمایل ، می توانید سوپ را با  مخلوط کن  مخلوط کنید.

درون کاسه ها بریزید ، با چند گل بنفشه تزئین کنید و گرم سرو کنید!

گل بنفشه

4_ بنفشه برای سر درد

مواد اولیه:

1 فنجان عسل

½ تا ¾ فنجان آب

1½ فنجان برگ و گل بنفشه

آب و مزه یک لیمو ارگانیک

طرز تهیه:

همه مواد را در مخلوط کن مخلوط کنید.

به قسمت های اندازه یخ منجمد شود. یک سینی مکعب یخ برای این کار فوق العاده کار می کند.

برای کاهش غم ، سردرد ، سرفه و یبوست استفاده کنید.

 

برای مطالعه بیشتر درباره درمان سرما خوردگی مقاله خاصیت گل گاو زبان برای تنگی نفس و سرما خوردگی را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *