نکات اعجاب انگیز گیاه سانسوریا که شما را شگفت زده میکند-شرمیلا

زمان مطالعه : 3 دقیقه
زمان انتشار : 21 اسفند 1401

گیاه سانسوریا یک گیاه سر سخت  آپارتمانی است این گیاه را به نام های دیگر نیز میشناسند مانند: شمشیری ، گلدان ماری و.. که بومی آفریقا و ماداگاسکار است.که حدود 70 نوع گونه دارد و در رنگ ها و مدل های مختلف می توان آن ها را یافت.این گیاهان بسیار سر سخت هستند و به راحتی از بین نمیروند، برای کسانی که یک گیاه مقاوم برای کاشتن می خواهند، سانسوریا را به آنها پیشنهاد می کنیم.

 

  • در جعبه کمک های اولیه به کمک شما می آید

برای ساخت بعضی از باند های جعبه کمک اولیه از این گیاهان استفاده می شود، چون که از جنس گیاه است و به راحتی در طبیعت از بین می روند.

گل زیبای سانسوریا

  • سانسوریا موثر در تصویه هوا

این گیاه سمومی مانند فرمالدئید، زایلن و تولوئن را در خود جذب می کند و با این کار باعث تمیز شدن هوا می شود، بنابرین هنگامی که آن را نگهداری می کنید، اگسیژن فضای خانه  را برای شما افزایش می دهد و محیطی دل چسب برای خواب راحت به وجود می آورد

  • سانسوریا به آرامش شما کمک خواهد کرد

تحقیقات نشان داده است که این گیاه آرامش انسان را بالا می برد و به انسان انرژی می دهد. همچنین چون از یک گیاه مراقبت می کنید، باعث می شود که حس مسئولیت پذیری شما نیز بیشتر شود پس اگر دنبال حال بهتر و آرامش هستید قرار دادن چند گیاه سانسوریا موثر است.

گلدان سانسوریا

  • درست کردن وسایل مختلف تزئینی به وسیله سانسوریا

در بسیاری از کشور ها از برگ های آن سبد و انواع وسایل تزئینی می سازند. از آنجا که  این برگ ها محکم هستند و به راحتی خراب نمی شوند.

  • شیره گیاه سانسوریا ضد عفونی کننده است

یکی از ویژگی های خاص این گیاه داشتن خاصیت ضد غفونی کننده در شیره آن است، که می تواند شما را  در شرایط بهرانی و سخت کمک کند.

گلدان سانسوریا زیبا

  • راحت بودن کشت سانسوریا

این گیاه چون رشد آسانی دارد برای کسانی که می خواهند برای اولین بار گل کاری را شروع کنند و تجربه کمی دارند مناسب است و به مراقبت زیادی نیاز ندارد.

همچنین این گیاه فایده های بسیاری دارد.

اما این گیاه برگ هایش سمی است و باید مراقب باشید تا از دسترس کودکان دور باشد و مشکلی برای آنان نداشته باشد.

 

 

 

نظرات (1)

  1. عماد

    گیاه سانسورها اگرچه گیاهی است که هوای محیط را ازآلودگی می رهاند اما باید توجه داشت که محیط خانه را تااندازه ای بد بو و بدشکل می‌کند لذا تقاضا می‌شود که اصلا چنین گیاهی را وارد زندگی شخصیتان نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *