نحوه کاشت،نگهداری، استفاده از گل شکر پاره در گل آرایی و کریسمس

زمان مطالعه : 3 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 9 شهریور 1402
گل شکر پاره

گیاهان شکر پاره در هر آب و هوایی رشد نمی کنند ، انها به گرما ، خورشید و خاک بسیار زهکشی شده احتیاج دارند. همچنین برای قسمت صخره ای و سخت باغ شما مناسب هستند و به کمک گل های شکر پاره جلوه زیبا و بی نظیری به باغتان ببخشید.

یکی از اولین موارد برای رشد شکر پاره ، تهیه خاک مناسب است . گیاهان شکر پاره باید دارای خاک با زهشکی خوبی باشند. ریشه انها عمدتا به صورت افقی ، درست زیر سطح خاک رشد می کند . اگر آبیاری بیش از حد باشد و خاک را تبدیل به لجن کند ، ریشه ها غوطه ور شده و گیاه از بین می رود. چنانچه این گیاه را در بیرون از منزل می کارید ، برای بهبود زهکشی پوست درخت و ماسه یا شن را با هم مخلوط کرده و به خاک اضافه کنید. اگر انها را در گلدان کاشته اید ، از ذغال سنگ نارس ، پوست درختان، شن و ماسه استفاده کنید

گل شکر پاره

گیاهان مستقر شده خود را هر دو یا سه هفته یکبار آب دهید ، گرچه اوایل بعد از کاشت ان بیشتر انها را آبیاری کنید. شکر پاره ها می توانند دما را از 5- درجه سانتی گراد تا 38 درجه سانتی گراد تحمل کنند اما ممکن است در معرض طولانی مدت بیش از آن زنده نمانند.

گل های شکر پاره در خاک اسیدی و فقیر مغذی رشد می کنند . از کود دهی جلو گیری کنید به ویژه فراوانی فسفر انها را می کشد.

اگر بخشی از باغ شما خشک و اسیدی و صخره ای است که بنظر نمی رسد زندگی گیاهی را پشتیبانی کند برای شکر پاره مناسب بوده و مراقبت از این گل بسیار راحت است.

گل شکر پاره

کاربرد گل شکر پاره:

گل های شکر پاره در خوشه های بزرگی احاطه شده اند که دارای براکته های روشن و لکه دار هستند و ظاهری بسیار غیر معمول و چشمگیر را ایجاد می کنند. گل ها را می توان به راحتی برای گل آرایی خشک کرد . انها را در اوج خود انتخاب کنید ، برگ های پایینی را جدا کرده و گل ها را به صورت وارونه به صورت خوشه های محکم در نقطه ای تاریک که وزش نسیم وحود دارد به مدت دو هفته آویزان کنید . گل ها رنگ خود را به خوبی حفظ میکنند و به خصوص در تاج های کریسمس محبوب و کاربردی هستند.

چناچه تمایل دارید بیشتر در مورد گل شکر پاره بدانید در قسمت معرفی کامل و نحوه تکثیر گل شکر پاره می توانید دانسته های خود را در مورد این گل افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *