معرفی گل آرالیا دروغین و نحوه رشد کردن آن | شرمیلا

زمان مطالعه : 5 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 13 آذر 1402
آرالیا دروغین

معرفی گل آرالیا دروغین

این گیاه مربوط به خانواده شلفرا میباشد. و میتواند در زیستگاه طبیعی خود تا 6 متر نیز رشد کند ولی در آپارتمان ها تا 1 یا 2 متر بیشتر رشد نخواهند داشت و مشکلی بابت ارتفاع پیش نخواهد آمد.
این گیاه معمولا به عنوان گیاهی آپارتمانی و در داخل خانه نگهداری می‌شود، البته می‌توانید آن را در خارج از خانه نیز قرار دهید؛ اما تطبیق پذیری مجدد با محیط داخلی خانه برای گیاهی که تابستان را در حیاط گذرانده کمی دشوار است. همچنین این گیاه به تگهداری زیادی احتیاج ندارد و میتوانید آن را به راحتی در آپارتمان های و محل کار هایتان استفاده کنید.

این گیاه جزو درخت ها به حساب می آید، درختی کوچک با برگ های نازک به رنگ قرمز،مسی و سبز تیره که لبه های برگ حالت دندانه ای دارد. نام علمی این گیاه DIZYGOTHECA ELEGANTISSIMA و از خانواده عشقه می باشد این خانواده شامل شفلرا ، پاپیتال و … است.گلدان گل آرالیا دروغین

شرایط رشد گیاه آرالیا دروغین


نور:


این گیاه دوست ندارد که به طور مستقیم در نور آفتاب باشد و باید نور آفتاب را به طور غیر مستفیم دریافت کند تا که رشد داشته باشد رنگ شاخ و برگ این گیاه طبق نوری که به او میرسد ساخته می شود.

آب:


آب با دمای متعادل یا همان ولرم چیزی است که آرالیای دروغین نیاز دارد. وقتی که چندسانتی متر از سطح خاک خشک شد، گیاه را آبیاری کنید.
برای فراهم کردن رطوبت موردنیاز گیاه، باید مرتبا به سطح برگ‌ها، آب اسپری کنید که بعد از آبیاری باید آب جمع شده را تخلیه کنید.


گل زیبای آرالیا دروغین


خاک:

 

این گیاه خاک های سبک را دوست دارد و شما برای خاک آن میتوانید از ترکیب پیت ماس و پریلت استفاده کنید همچنین این گیاه به خاک اسفنجی علاقه ندارد و باعث مشکل در ریشه این گیاه می شود
آرالیا اصلا دوست ندارد جابه‌جا شود. یک تغییر ناگهانی در مکان آن، به ریزش برگ‌هایش منجر خواهد شد. اگر قصد دارید مکان گیاه را تغییر دهید، باید این کار را به تدریج و به آرامی انجام دهید. فراموش نکنید که تغییر مکان گیاه نباید در فصل زمستان صورت بگیرد.

کود دهی:



گیاه را در طول فصل رشد یک یا ۲ بار با کود‌های مایع ضعیفی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، کود دهی کنید. به هیچ وجه در فصل زمستان گیاه را کود دهی نکنید.

 

آفات و بیماری ها:

کنه تار عنکبوتی، تخم حشرات و شپشک‌ آردی تنها آفاتی هستند که برای آرالیا ایجاد دردسر می‌کنند.

دلیل هایی برای ریزش برگ های این گیاه عبارت اند از:

  • آبیاری بیش از حد گیاه
  • نگهداری از گیاه در محیط های دارای دمای پایین تر از 16 درجه سانتی گراد
  • کمبود رطوبت در زمستان

 تکثیر گل آرالیا:

تکثیر با بذر:

از این روش میتوان استفاده کرد ولی روش بسیار درستی نیس چون که خیلی از گل هایی که در خانه نگهداری میشود بذر تولید نمیکند. بذر ها را که از گل مادر گرفته می شود میتوان در هر فصل سال کاشت و دمای کافی برای کاشت حدودا 20 درجه است.

قلمه زدن:

با قلمه زدن نیز میتوان آنها را تکثیر کرد  قلمه ها در اواخر فصل بهار تا تابستان تشکیل میشود و برای این کار 3 تا 5 گره کافی است. تمام برگ ها را به جز 1-2 برگ آخر جدا کرده و قلمه در بستری از پیت و خاک بکارید. محل کاشت را می توان با پلاستیک پوشاند تا رطوبت در اطراف قلمه ها باقی بماند. بستر را باید همواره مرطوب نگه داشت.

هرس آرالیا دروغین:

بهترین زمان برای انجام این کار فصل بهار است که این گیاه تا ارتفاع 1-8 متر میتواند رشد داشته باشد و با هرس کردن میتوانید آن را به 60 سانتی متر برسانید.

میتوان شاخه های جوان این گیاه را سر زنی کرد تا که بیشتر در جهت افقی رشد داشته باشند بدین منظور میتوان 60 الی 120 سانتی متر از گیاه را کوتاه کرد و برش را دقیقا از بالای یک گره برگی زد این کار باعث میشود که گیاه بوته ای در بیاید

در هرس کردن این گیاه نباید عجله زیادی داشته باشید چون که دچار استرس میشود این کار را با خونسردی انجام دهید

یادتان نرود که قبل از هرس کردن حتما گیاه آبیاری کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *