معرفی گل پاپیروس و روش نگه داری آن -شرمیلا

زمان مطالعه : 5 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 18 آذر 1402
معرفی گیاه پاپیروس

آشنایی با گیاه پاپیروس(نخل مرداب)

این گیاه را با نام های پاپیروس،ساقه بلند ، نخل مرداب ،نی مردابی ،بردی، قرطاس، پیزر، حفا، تک، جگن می شناسند و اصلی ترین نام او پاپیروس است . این گیاه را گیاه چتر نیز می نامند زیرا این گیاه عادت شبه چشمی دارد که در قسمت بالای ساقه ها محلول پاشی شاخ و برگ دارد. این اسپری های شاخ و برگ مانند پره های داخل چتر تابش می کنند. پاپیروس می تواند از تا ارتفاع  3 متر رشد کند.

پاپیروس تحمل سرما ندارد و باید برای زمستان به داخل خانه منتقل شود. گیاه چمن پاپیروس به راحتی قابل کشت است. آفتاب کامل را ترجیح می دهد اما می تواند در سایه جزئی نیز افزایش یابد. پاپیروس معمولاً توسط ریزوم ها در خاک مرطوب و حاصلخیز گلدان ها کاشته می شود و سپس در محیط آبزی غوطه ور می شود.

گیاهی چند ساله که بومی آن متعلق به آفریقای مرکزی و دره نیل است ،اغلب به عنوان گونه ای زینتی به سایر مناطق گرم جهان معرفی شده است . در محیط بومی خود از هزاران سال به عنوان غذا برای انسان و دام ، به عنوان منبع داروهای گیاهی و شاید مهم تر از همه به عنوان منبع اصلی ساخت کاغذ استفاده می شده است. بند ناف ، طناب ، قایق ، تشک ، تشک ، کوسن ، سقف و کف را نیز از این گیاه می ساختند. اخیراً به عنوان یک منبع بالقوه مواد برای سوخت های زیستی ، به عنوان یک فیلتر صحیحی طبیعی برای آلاینده های آب دیده می شود ، و به دلیل سهم خود در عملکردها و خدمات اکوسیستم شناخته شده است. با این حال ، در مواردی که خارج از محدوده بومی خود معرفی شده باشد ، معمولاً به عنوان تهدیدی جدی برای گونه های بومی و اکوسیستم ها تلقی می شود و همچنین می تواند مانع جریان آبراهه ها شود. اگر گرم شدن آب و هوا مطابق انتظار پیش رود دامنه و ماهیت مسئله دار آن قابل توجهی گسترش می یابد

این گیاه از مدت ها قبل به قدری برای انسان مفید بوده است که ممکن است محدوده واقعی دامنه طبیعی آن هرگز مشخص نشود ، زیرا افراد احتمالاً هنگام انتقال از مکانی به مکان دیگر آن را با خود برده اند. اگرچه این گونه در دوران باستان اهداف زیادی در مصر داشته است ، اما اکنون ممکن است کم و بیش در آن کشور منقرض شده باشد.

قسمت متورم ریزوم گیاه پاپیورس طعم کمی شیرین دارد . ودارای اثر زیاد کننده شیر و قابض هست. همچنین آن را اثر محرک جنسی نیز نام می برند.

دانه های پاپیروس به راحتی جوانه نمی زنند و جوانه زدن آنها می تواند یک ماه یا بیشتر طول بکشد. گیاه حتی در شرایط بومی آنها به راحتی توسط بذر گسترش نمی یابد. پاپیروس برای رشد کمی به مراقبت اضافی نیاز دارد به شرطی که مرطوب بماند. هرس به جز از بین بردن ساقه های اشتباه و شکسته ضروری نیست. برای حمایت از رشد ساقه های بزرگ می توانید در بهار کود متعادلی به آن بدهید. چمن پاپیروس به جز قارچ زنگ زده ، که باعث تغییر رنگ ساقه و شاخ و برگ گیاهان نمی شود ، هیچ آفات و بیماری آسیب زا ندارد در مناطق صحیح با شرایط سبک و مرطوب ، مراقبت از گیاه پاپیروس حتی برای یک باغبان تازه کار نیز آسان است.

 

 

روش نگهداری:

  • پاپیروس در مکان های گرم و نیمه گرم سیری و همچنین مناطق مرطوب گرم رشد میکند در کل این گیاه گیاهی است که علاقه بالایی به سرما ندارد، دمای مورد نیاز این گیاه بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد است.
  • اگر گل را جابجا کردید در گلدان دیگر حدود 30 درصد کود ورمی کمپوست گیلدا و بقیه آن را با خاک عادی پر کنید.
  • حداقل دو و نیم اینچ 5 سانتی متر آب را باید همیشه در ظرف نگه دارید. همچنین می توانید پاپیروس را در یک ظرف معمولی پر از خاک گلدان بکارید ، اما برای جلوگیری از خشک شدن خاک باید مرتباً آبیاری کنید. گیاه را در زیر نور آفتاب قرار دهید.
  • به یک مکان آفتابی کامل ، در آب کم عمق یا مناطق ساحلی احتیاج دارد تا به خوبی رشد کند.

 

 

 

نظرات (3)

  1. ناشناس

    خیلی خوب بود

  2. hdfilmcehennemi

    Fullhdfilmizlesene ile en yeni vizyon filmler Full HD ve ücretsiz film sizlerle. Orijinal film arşivimizle en kaliteli film izle fırsatı sunuyoruz. Eli Dember

  3. hdfilmcehennemi

    Fullhdfilmizlesene ile en yeni vizyon filmler Full HD ve ücretsiz film sizlerle. Orijinal film arşivimizle en kaliteli film izle fırsatı sunuyoruz. Salvador Kyker

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *