معرفی گل هویا و راهنمای روش نگهداری آن- شرمیلا

زمان مطالعه : 4 دقیقه
زمان انتشار : 21 اسفند 1401
گل های هویا

این گل یک گیاه زیبا و مخصوص برای آپارتمان ها است این گیاه را  نیز می نامند. هویا  بومی آسیای شرقی در قسمت استرالیا است.که توسط گیاه شناس اسکاتلندی رابرت براون معرفی و به احترام گیاه شناس قرن 18 توماس هوی نامگذاری شد. امروزه باغداران آن را یک گل استوایی معطر و با نگهداری کم می دانند.این گیاه را در خانه مانند کاغذ دیواری به دور دیوار ها می پیچد و با برگ های زیبایش دیوار را زیبا می کند.

 

 

این گیاهان ساقه های چوبی با برگ های مومی تولید می کنند که همیشه سبز می مانند که اگرچه تلفظ هویا دشوار نیست ، اما ممکن است شما ترجیح دهید گیاهان را با یکی دیگر از نامهای رایج آنها از جمله گیاه  پیچ شمعی ،موم ، گل واکس ، گیاه طناب هندی ، گل چینی یا گیاه عسل صدا کنید.این گیاه به صورت خوشه ای گل دهی میکند گل های آن به رنگ سفید  هستند و از اواخر بهار تا پاییز گل دهی می کند.همچنین این گیاه عطر خوبی نیز دارد.

گل های هویا مانند خوشه های گل گاوزبان در یک خوشه توپی شکل رشد می کنند. هر خوشه ممکن است حاوی حداکثر 40 گل جداگانه باشد که کاملاً در هم قرار گرفته اند. این گیاه شهدی مانند موم دارد که چسبناک است و اگر بر وسایل شما بریزد کثیف کاری میکند و تمیز کردن آن نیز آسان نیست

 

گلدان گل هویا

شرایط نگهداری:

نور: هویا به طور عادی به نور زیادی نیاز دارد اما نباید جلوی نور مستقیم خورشید در تابستان باشد در غیر این صورت برگ های آن آسیب شدید می بینند.

دما: گل هویا گرمسیری است و می تواند دمای بالایی را تحمل کند بهترین دما برای نگهداری آن ها 20 درجه سانتی گراد در تابستان و 16 درجه سانتی گراد در زمستان است.

 

 

آبیاری: گل هویا از آبیاری زیاد متنفر است و باید خیلی کم به او آب داد. همیشه سعی کنید که خاک گلدان خشک شود سپس آن را آبیاری کنید همچنین گلدان شما باید زهکشی بالایی داشته باشد تا آب درون گلدان نماند، و به گیاه آسیب نزند در زمستان نیز آبیاری را به حداقل رسانده  تا گیاه رشد خوبی داشته باشد.

 

گل زیبای هویا

خاک: این گیاه به دریافت مواد مغذی از هوا عادت دارند ، ریشه های آنها نیز برای نشستن در یک مکان تاریک و مرطوب و فاقد اکسیژن ساخته نشده است. مناسب ترین خاکی که میتوان برای آن تهیه کرد خاک لومی و پیت ماس است.

رطوبت: هویا رطوبت را دوست دارند و برای شکوفه زدن به رطوبت نیاز دارند. این می تواند برای اکثر افرادی که در آب و هوای معتدل زندگی می کنند ، یک چالش باشد ، به خصوص در زمستان که خانه های ما گرم می شود و هوا حتی خشک تر از تابستان می شود. برای تامین رطوبت آن میتوانید آن را غبار پاشی کنید.

کود دهی: کود مورد نیاز این گیاه  به میزان 4 گرم در لیتر هر هفته یكبار است کود مخصوص گیاهان زینتی برای این گیاه مناسب است

 

تکثیر:

تكثير بوسيله قلمه : در ماههاي ارديبهشت ، خرداد شاخه هایی به طول 12 تا 15 سانتيمتر از گياه گرفته و در مخلوطي از ماسه و پيت در 16 – 18 درجه سانتيگراد حرارت قرار مي دهند تا ريشه ها ظاهر شوند . رطوبت بايد باندازة کافي باشد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *