معرفی جامع انواع گل میمون و خواص گیاه میمون + عکس

زمان مطالعه : 7 دقیقه
زمان انتشار : 20 اسفند 1401
گل میمون

گل میمونی گیاهی زینتی است که نام علمی گیاه  میمون “Snapdragon Antirrhinum ” میباشد به معنای “مانند یک پوزه”. غلاف های گیاه بسیار مشخص است . انواع گل میمون وقتی دهان آنها را روی هم فشار دهید ، مانند دهان باز اژدها به نظر می رسد. گفته می شود این گونه های محبوب هنگامی که گیاه را فشرده می کنید ، فشرده می شوند.

 

تعداد زیادی از انواع گل میمون، دارای ساقه های کوتوله ، متوسط و بلند است که طیف رنگی وسیعی دارد. گل میمون در انواع باغ ها جنبه تزیینی دارد و استفاده از ان بسیار رایج است. گل میمون در بیشتر رنگ ها به جز رنگ های آبی و هماهنگی یا تضاد با سایر شکوفه های اولیه بهار موجود است. ارتفاع گل ممکن است به 3 پا (1 متر) یا به فاصله 6 اینچ (15 سانتی متر) برسد .

 

شکل ظاهری گل میمون:

انواع مختلف گل میمون کاملاً مشابه هم هستند. دارای گلبرگهای رنگارنگ هستند که به طور چشمگیری از یک ساقه ضخیم بیرون می آیند . یک یا دو گلبرگ در بالای حلقه به شدت به سمت بالا ، در حالی که یک یا دو گلبرگ پایین رو به زمین هستند. هلندی ها این گلهای زیبای میمون  را “لبهای شیر” می نامند ، در حالی که بخش هایی از آسیا گیاه را “لبهای خرگوش” می نامند. نحوه نگهداری گل میمون را میتوانید از بخش روش های نگهداری و مراقبت گل میمون مطالعه کنید.

 

گل میمون معمولا در همه باغها وجود دارد و دلیل محبوب بودنش به خاطر شکوفه های رنگارنگ و شادابش است. در طول بهار و پاییز ، آنها بطور گسترده رشد می کنند. ساقه های بلند گل میمون تا گرمای شدید تابستان یا زمستان یخ زده ، به باغ ها زیبایی و روج میبخشند. ما به خاطر تنوع رنگ ها و شکوفایی ساقه ها ، این گل را دوست داریم ، اما این تنها چیزی نیست که ما را به سمت آنها جلب کند . در ادامه ، ما همه چیز را از معنای گل میمون گرفته تا نکات مهم مربوط به رشد ان به اشتراک می گذاریم. عکس گل میمون را در قسمت پایین قرار داده ایم.

گل میمون زیبا

گل میمون ظاهر خاص و زیبایی دارد و طرفداران زیادی را جذب خود کرده است

تاریخچه گیاه میمون:

گلهای کوچک و زیبای میمون، تاریخ طولانی و جالبی دارند. به طور کلی گیاه میمون بومی مناطق کوهستانی و صخره ای آمریکای شمالی ، آفریقای شمالی و اروپا میباشد که اکنون در سراسر جهان یافت می شوند. به راحتی در اکثر مناطق رشد می کند ، 1700 سال پیش کشت ان در باغ صورت گرفته است  در آن زمان جادوگری و کسالت تهدیدهای متداول بودند. در این مدت بسیاری از گیاهان و گلها در فولکلور و افسانه ظاهر شدند . گل میمون نیز از این قاعده مستثنی نیست .

 

گل میمون نماد چیست:

گل های میمون نام خود را از گل های خوشبو و شکل دهان اژدها می گیرند. این ویژگی ها همچنین سرنخ اسطوره و معنای میمون را به ما می دهد. .گفته می شود که سه معنی واقعی از گل های میمون وجود دارد . اینها قدرت ، شیطنت و لطف است. بخش اعظم این مراکز در اطراف مناطق صخره ای که در آن رشد می کنند است. با این حال ، در زمان قدیم ، گل ها راهی برای انتقال احساسات و پیام ها بودند. به همین دلیل استفاده از این گل های میمون تا حد زیادی در معنای آنها نقش دارد.

گل میمون صورتی

بررسی سه معنی اصلی گل میمون:

1-استحکام – قدرت

توانایی رشد گیاه میمون در مکانهای دشوار ، آن را به سمبل قدرت تبدیل کرده است . بسیاری از انسان ها این گلهای میمون را برای ابراز مقاومت هدیه دادند. آنها همچنین برای کمک به کسانی که در زندگی با مشکل روبرو هستند ، گل میمون اهدا میکنند.

 

2-رحمت – لطف

میمون لکنتی است و حتی در باد نیز بلند است. برای برخی ، این یادآور کسی است که افتخار می کند. این سمبل زیبایی است که از روی زمین خشن بلند می شود . این ما را به یاد folklore و داستان اژدها می اندازد. آنها به صورت پوسته پوسته و خشن به تصویر کشیده می شوند ، اما با لطف یک پرنده از طریق هوا پرواز می کنند . ارسال گل میمون به عنوان هدیه اغلب نشانه احترام یا تحسین بود .

 

3-شیطنت

همانطور که گفته شد ، گل ها عشق و احساسات را منتقل می کنند . در دوران باستان ، گل میمون نمادی از شهوت یا عشق بود. آنها بین عاشقان ارسال می شدند ، اما بیشتر اوقات به معشوقه ها. وقتی از راه دور از هم جدا شد ، این راهی بود که می گفت هنوز به آنها فکر می کنید. از طرف دیگر ، از گل میمونی نیز برای التماس بخشش از یک عاشق استفاده می شد. به همین دلیل ، گل میمون به نمادی از شیطنت تبدیل شد.

 

انواع گل میمون :

گیاه میمون متعلق به خانواده Plantaginaceae است . به طور گلی به دو خانواده تقسیم میشوند که عبارتند از: ۱- گل میمون تابستانی است که به گل فرشته و اسنپدراگون رایج نیز معروف است. ۲- گل های میمون رایج

 

1- گل های میمون تابستانی

این نوع گیاه میمون چند ساله است که به طور متوسط در حد 12-18 اینچ رشد می کند. هر ساقه چندین شکوفه 1 اینچی دارد که از اوایل ژوئن تا اواخر ماه سپتامبر ظاهر می شود . شکوفه های گل میمون تابستانی معمولاً بنفش یا سایه ای از آبی است و رایحه ای شبیه سیب دارند. گل میمون بنفش جز گل های محبوب است که زیبایی دلنیشینی دارد.

گل میمون بنفش

2-گل میمون رایج

برخلاف گل های میمون تابستانی ، گل های میمون معمولی، معمولاً سالانه هستند. نکته دیگر که گل های میمون را از هم جدا می کند این است که می تواند در زمستان زنده بماند و گل دهد . انواع کوتوله آن 4-9 اینچ رشد می کنند. انواع کوتاه نیز  9-12 اینچ رشد دارند.

گونه های بلند می توانند تا سه پا رشد کنند . گل های میمون معمولی می توانند تا اوایل آوریل شکوفا شوند و تا زمستان ادامه داشته باشند.

در بین این دو نوع گیاه میمون ، تقریباً 40 گونه دیگر وجود دارد که زیر مجموعه این دو گروه هستند . کلیه انها دارای شکوفه هایید در راستای ستون فقرات و به شکل لب به لب هستند ، اما تفاوت هایی جزئی بین آنها وجود دارد. از قسمت گونه های مختلف گل میمون میتوانید با انها بیشتر آشنا شوید.

 

گل میمون زمانی جای خود را در فرهنگ عامه و دست معشوقه ها پیدا کرد. اکنون  گل های میمون شکوفه ای در باغ های ما ارزشمند هستند .

در زمستان ، بهار و تابستان گل های میمون با شکوفه هایی که معمولاً نارنجی هستند (گل سفید ، زرد و قرمز نیز دیده می شود) گل می دهند . زنبورها و مرغداران دلیل اصلی گرده افشانی گل های میمون هستند .

گل میمون

خواص گل میمون

گل میمون خواص بسیاری دارد که از جمله انها می توان به ایجاد موادی برای درمان سوختگی و زخم تا درمان سرماخوردگی ، سرفه ، گرگرفتگی ، اختلالات معده  و بیماری های قلبی اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *