معرفی گل بنفشه و نماد گل بنفشه

زمان مطالعه : 0 دقیقه
زمان انتشار : 20 اسفند 1401
گل بنفشه

گل بنفشه که با نام علمی Viola odorata شناخته می شود ؛ یک گیاه بوته ای کوچک است که به خانواده Violaceae – Violet تعلق دارد. این گیاه بومی اروپا و آسیا است ، اما به آمریکای شمالی و استرالیا نیز راه یافته است. از سنین بالا در باغها رشد می کرده است و اکنون در بیشتر اروپا گسترش یافته است.

برخی از نام های رای ج گل بنفشه: بنفش شیرین ، بنفشه انگلیسی ، بنفشه باغ ، بنفشه گل فروشی ، بنفشه چوبی ، بنفشه معمولی ، بنفشه باغچه ، بنفشه معطر وبنفشه آبی شیرین.

نام علمی جنس “viola” از لاتین آمده است. به نوبه خود ، از کلمه یونانی “Io” ، که عاشق مشتری بود ، می آید. همسر مشتری به او حسادت می کرد ، بنابراین مشتری از او محافظت کرد و او را به یک گوساله که در چمنزار تغذیه می شود تبدیل کرد. از آنجا که “Io” می توانست خوب غذا بخورد ، مشتری بنفشه را برای او تهیه کرد.

نام گونه “odorata” (= بو) از زبان لاتین است و به عطر و بوی شدید مشخصی که این بنفشه تولید می کند اشاره دارد.

شرح گیاه

گل بنفشه گیاهی کوچک بوته ای ، مقاوم ، همیشه سبز ، علفی و چند ساله است. که حدود 4-6 اینچ (10-15 سانتی متر) قد و 8 تا 24 اینچ عرض رشد می کند. این گیاه در حال رشد در مزارع ، جنگلها ، بیشه زارها ، بانک های جویبار ، پارک های قدیمی ، باغ ها و کنار جاده ها ، مناطق زباله و چمنزار است. این گیاه ترجیحاً در خاکی غنی ، هوموس ، خنک و زهکشی خوب رشد می کند اگرچه گل های بنفشه خاک های غنی از رطوبت و نگهدارنده را ترجیح می دهند. ساقه ها تقریباً یک پوسته بی برگ هستند ، پوسته هایی شبیه مقیاس در نیمه راه یا بالاتر.

 

رایحه شیرین و غیر قابل تردید گل بنفشه در طول نسل ها محبوب بوده و در نتیجه در تولید بسیاری از رایحه ها و عطرهای آرایشی مورد استفاده قرار گرفته است.

گل بنفشه

بیش از 500 گونه مختلف گل بنفشه وجود دارد ، از جمله گیاهان یک ساله ، چند ساله و حتی برخی زیر درختچه ها. در مجموع ، آنها به عنوان گل بنفشه شناخته می شوند ، اگرچه انواع باغ های متمایز را معمولاً پنسی ، جانی پرش یا بنفشه می نامند. به عنوان یک گروه ، گل بنفشه شامل گیاهان گونه ای و صدها هیبرید و رقم است.

گل هایی که به عنوان گیاهان باغی رشد می کنند بیشتر یک ساله یا گلهای ریز گلدار یا چند ساله هستند. گل بنفشه در درجه اول شکوفه های فصل خنک هستند. گل های بنفشه برای شروع و پایان فصل در آب و هوای سردتر و برای پل زدن فصول در مناطق گرمتر ، جایی که می توانند در تمام طول زمستان شکوفا بمانند ، مناسب هستند. زمان کاشت گل بنفشه به آب و هوای شما بستگی دارد.

 

برای مطالعه موارد مصرفی و فواید گیاه بنفشه به مقاله کاربردها و فواید گل بنفشه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *