معرفی و نحوه نگهداری گل آلوئه ورا

زمان مطالعه : 0 دقیقه
زمان انتشار : 20 اسفند 1401
گل آلوئه ورا

 

آلوئه ورا بومی آفریقای شمالی و گیاهی خانگی و زینتی بوده که مراقبت از آن بسیار آسان است ؛ زیرا در طول سال نیازی به نگهداری و مراقبت دائمی ندارد.

آلوئه ورا از خانواده سوسن ها می باشد که قد آن بین 0.5 تا 1 متر رشد می کند و هر چه بیشتر در معرض نور باشد ، رشد قابل توجه تری خواهد داشت.

دارای برگهای اصیل و ظریف هستند و همچنین به دلیل خاصیت دارویی که دارند، به صورت ویژه ای در زمینه لوازم آرایشی استفاده می شوند.

این گیاه بسیار انعطاف‌پذیرو مقاوم که به شدت با گرما مقابله می‌کند، هم در تابستان و هم در هوای آزاد زمستان رشد لازم را خواهد داشت.

پرورش آلوئه ورا در منزل و بیرون از آن ساده و بسیار سودمند است. این گیاه آبدار خاردار ، گیاهی پربار است که در خشک ترین شرایط بیابانی رشد می کند ؛ همچنین در فصول خاصی از سال گل می دهد.
آلوئه از گلی محکم شروع به رشد کرده و به مرور تبدیل به یک کاکتوس تند و تیز می شود ؛ شاخه هایی دارد که می توانند به سمت نور خورشید کشیده شده و درجهت نور رشد کنند. زمانی که برگ ضخیم آلوئه ورا از پایه بریده شود ، به سرعت بهبود یافته و بلافاصله شروع به رشد شاخه های جدید می کند.

نور دهی :

آلوئه ورا به مقدار زیادی نور نیاز دارد اما به نور مستقیم خورشید که گیاه را بی آب می کند ، تمایلی ندارد ؛ زیرا نور زیاد خورشید می تواند برگ ها را به سرعت خشک کرده و انها را برای همیشه زرد کند.
سعی کنید آلوئه ورا را نزدیک پنجره ای قرار دهید تا نور لازم را دریافت کند ، اما از برخورد مستقیم اشعه های خورشید به آنها خودداری کنید.

دما :

دمای یک خانه یا آپارتمان مناسب گیاه می باشد ، زیرا دمای ایده آل بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد است. از شهریور ماه می توانید گیاه خود را بدون هیچ مشکلی بیرون از خانه بیاورید ، اما اگر شب ها سرد است آن را عصر دوباره به منزل باز گردانید.

الوئورا

 

مراقبت منظم از آلوئه ورا:

آبیاری در بهار و تابستان :

آبیاری باید کم و بیش یک بار در هفته به صورت منظم باشد که بهترین حالت زمان برای آبیاری هنگامی است که سطح خاک خشک شده باشد. در فصل گرما خیلی برای آب دادن به گیاه صبور نباشید ، زیرا آلوئه ورا از هوای گرم رنج می برد.

چنانچه آب لوله کشی در منطقه شما سخت یافت می شود ، سعی کنید آب چشمه موجود را بیابید و یا آب باران را جمع کنید.

آب ولرم ( آب بین گرم و سرد ) برای این گیاه از آب سرد بهتر است. اختلاف زیاد دما می تواند به طور چشمگیری آلوئه ورا را تحت فشار قرار دهد.

آبیاری در پاییز و زمستان :

آب دهی را به مرور کاهش دهید ؛ تا زمانی که خاک مورد نظر حدود چند سانتی خشک شود ، صبر کنید تا دوباره با آب ولرم آبیاری کنید. وقتی که گیاه در بهار مجدد شروع به رشد و شکوفایی می کند ، با ریتمی طبیعی و عادی ( حداقل دو مرتبه در روز ) آبیاری خواهید کرد.

نحوه مراقبت از گیاه آلوئه ورا :

گیاهان آلوئه ورا را می توانید در باغ ها و فروشگاه های گل و حتی گل فروشی های آنلاین پیدا کنید. رشد آنها به شرط بهره مندی از نور و گرمای کافی خورشید ، نسبتاً آسان است.

گیاهان آلوئه روزانه به حدود شش تا هشت ساعت نور آفتاب نیاز دارند. گیاهان جوانتر نسبت به گیاهان بالغ ، به نور مستقیم کمتری احتیاج دارند. به طور معمول ، آلوئه ورا در آب و هوای گرمتر پرورش می یابند ، اما در ماه های سردتر می توان آنها را در خانه نیز پرورش داد.

بسته به آب و هوا ، ممکن است یک بار در هفته یا حتی کمتر نیاز به آبیاری باشد. دقت داشته باشید که آب دهی زیاد به گیاه باعث قهوه ای شدن نوک برگ های آلئه ورا می شود.

مطمئن شوید گلدان گیاه شما در انتها سوراخ های تخلیه دارد تا آب اضافی شما از گلدان خارج شود.

الوئه ورا

 

خواص دارویی آلوئه ورا :

گیاه مقاوم آلوئه ورا از 99 درصد آب تشکیل شده و یک درصد باقیمانده آن مملو از آنتی اکسیدان ها ، ترکیبات ضد التهاب ، آنزیم های تقویت کننده پوست برای ترمیم و کاهش چین و چروک ، اسیدهای آمینه ، مواد معدنی ، ویتامین ها و مواد مغذی است. ژل شاخه های ضخیم که به تنهایی استفاده می شود یا با مواد دیگر مخلوط می شود ، می تواند:
– در خمیردندان ها به عنوان ماده ضد پوسیدگی استفاده می شود.
– درد ناشی از زخم را تسکین دهد.
– کاهش افسردگی و بهبود حافظه.
– یبوست را برطرف می کند.
– خارش را کاهش داده و التهاب حاصل از گزش پشه ، عنکبوت و سایر حشرات را می کاهد.

 

نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا :

شما می توانید ژل آلوئه ورای تازه را مستقیماً روی پوست خود بمالید یا برای تهیه یک محصول زیبایی خانگی از آن استفاده کنید. همچنین می توانید به غذا ، اسموتی ها و نوشیدنی ها اضافه اش کنید.
برای تهیه آب آلوئه ورا ، به ازای هر 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ، از 1 فنجان مایعات استفاده کنید. سایر مواد مانند میوه را در آن بگنجانید و از مخلوط کن یا غذاساز برای مخلوط کردن نوشیدنی استفاده کنید.
اگر قصد دارید تکه های تازه ژل آلوئه ورا را مصرف کنید ، این ماده برای چند روز در یخچال قابل نگهداری است ، اما بهترین کار این است که آن را در اسرع وقت مصرف کنید. اگر بلافاصله آماده استفاده از آن نیستید ، همیشه می توانید ژل آلوئه ورا را در فریزر نگه دارید.

ژل الوئه ورا

 

تازه نگه داشتن محصولات با استفاده از آلوئه ورا :

مطالعه ای که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج به صورت آنلاین منتشر شد ، گیاهان گوجه فرنگی پوشیده شده با ژل آلوئه را مورد بررسی قرار داد. این گزارش شواهدی را نشان داد که این پوشش با موفقیت مانع رشد بسیاری از انواع باکتریهای مضر روی سبزیجات شده است. نتایج مشابهی در یک مطالعه متفاوت با سیب پیدا شد. این بدان معنی است که ژل آلوئه می تواند باعث تازه ماندن میوه ها و سبزیجات شود و نیاز به مواد شیمیایی خطرناکی که ماندگاری محصولات را افزایش می دهند ، نیست.

از بخش مقالات عمومی گل ها ، اطلاعات عمومی تان را در زمینه گل و گیاه بیفزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *