معرفی و روش نگهداری گل آزاله یا ژینوس-شرمیلا

زمان مطالعه : 4 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 8 آذر 1402
گیاه آزاله

گیاه آزاله یا ژینوس گلی بسیار زیباست . رنگ آن گل های صورتی است و شما میتوانید از آن برای فضای خانه و آپارتمان خود استفاده کنید.در ادامه بیشتر در مورد این گل بحث میکنیم.

آزاله بومی قاره های مختلف از جمله آسیا ، اروپا و آمریکای شمالی است. آنها بطور فراوان به عنوان گیاهان زینتی در جنوب شرقی ایالات متحده ، جنوب آسیا و مناطقی از جنوب غربی اروپا کاشته می شوند.

گیاه آزاله صورتی در گلدان شیک

 

 

گیاه آزاله در باغ ها و گلخانه ها استفاده میشود که آن ها را بسیار زیبا می کند. این گل برای زیبایی باغ ها گل های خوبی هسنتد. و علاقه مندان خودشان را دارند.این گیاه انواع متفاوت گونه های خود را از نظر ظاهری جدا سازی کرده است.این گیاه به صورت درخت هایی کوچک است که دارای برگ هایی در انتهای شاخه هایش است.رنگ های این گل قرمز ،صورتی،سفید ،زرد،بنفش،است و به صورت تکی یافت و گروهی نیز یافت می شود.

غنچه گیاه آزاله

روش کشت و نگهداری:

نور:

نور این گل باید به صورت عادی باشد گیاه آزاله به نور مستقیم علاقه بالایی ندارد و باید در نور غیر مستقیم خورشید باشد.

آبیاری:

هنگامی که خاک گیاه خشک شد شما میتوانید آن را مورد آبیاری قرار دهید آبیاری نباید بیش از اندازه باشد که به ریشه آن آسیب بزند باید به اندازه کافی باشد.

خاک:

خاک های اسیدی با pH بین ۴تا ۵ را ترجیح می دهند و استفاده از”پیت” برای این گیاه بسیار خوب است و باید زهکشی خاک عالی باشد.

دما :

این گیاه در فصل های بهار و تابستان باید در بیرون خانه نگهداری شود،و در پاییز و زمسنان در خانه نگهداری شود

رطوبت مورد نیاز:

برای تامین رطوبت آن می توانید هر روز آن را غبار پاشی کنید یا اینکه میتوانید آن را در تشتی پر از آب و سنگ ریزه قرار داده تا رطوبت آن تامین شود

تکثیر:

از طریق قلمه انجام می گیرد، قلمه انواعی که در بیرون پرورش داده می شود در ماه های اول تابستان و آنهایی که در گلخانه پرورش داده می شوند در بهار گرفته می شود.

روش کاشت گیاه آزاله

راه حل برای مشکلات زیر:

برگ های کمرنگ: نور این گیاه کم است باید آن را به منطقه های پر نور تر منتقل کنید یا که کلسیمی که از خاک میگیرد بیش از اندازه است برای این کار باید غبار پاشی نیز صورت بگیرد.

حشرات در کنار گل: باید این حشرات را با سم از بین ببرید

غنچه باز نمیشود: به این دلیل است که آبیاری بیش از حد بوده و یا محل رشد گیاه گرم است. مکان گیاه را به محل خنک تر تغیر داده و آب را کم تر کنید طوری که سطح خاک خشک شود

برگ و گل های خشک: به خاطر آبیاری کم یا زیاد است ،یا گرم بودن هوا . اگر آب آن کم است آن را بیشتر کنید برای اینکه دچار آبیاری بیش از ازندازه نشوید ابتدا صبر کنید تا سطح خاک خشک شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *