معرفی گیاه فیلودندرون گوش گرگی

زمان مطالعه : 2 دقیقه
زمان انتشار : 21 اسفند 1401

نام دیگر گیاه فیلودندرون مشکی ، گوش گرگی می باشد.زیستگاه این گیاه مانند تمام هم نوعان خود در جنگل های استوایی است.این گیاه از نوع بالا رونده است و می تواند تا 18 متر رشد داشته باشد  و در این حالت با ریشه های هوایی که دارد می تواند بدون ریشه های زمینی خود به زندگی ادامه دهد.

طول برگ های آن در محیط های مرطوب بین 20 تا 40 سانتی متر است و در آپارتمان ارتفاع این گیاه به راحتی به 2 متر می رسد. برگ ها بیضی شکل و لبه آن ها بدون دندانه می باشد. سطح روی برگ ها معمولاً سبز براق است.

گیاه Philodendron scandens، از خانواده Araceae می‌باشد. این جنس دارای 275 گونه همیشه سبز از نواحی آمریکای جنوبی است. از نظر ظاهری شباهت بسیاری به پتوس دارد. این گیاه دارای ساقه ای باریک با برگ های قلبی و سبز تیره است.نوک برگهای فیلودندرون کشیده و تیز می باشد.

گوش گرگی به نور متوسط، گرمای زیاد، آبیاری متوسط، رطوبت 50 تا 90 درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد. کود مورد نیاز این گیاه را میتوان به میزان 3 گرم در لیتر، هر هفته یکبار، از فرودین تا مهر ماه، مورد استفاده قرارداد. مخلوطی از خاک باغچه، خاک برگ و ماسه برای رشد فیلودندرون مناسب است.

برگ های زینتی فیلودندرون ، با تغییرات درجه حرارت و نور ، حساسیت زیادی نشان نمی دهند ؛ اما توجه داشته باشید که این گیاه به توجه بالایی در خصوص تغذیه اش نیاز دارد.  به همین دلیل برای نگهداری در آپارتمان مناسب است و نگهداری آن برای باغبانان مبتدی نیز آسان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *