معرفی کامل انواع گل ارکیده

زمان مطالعه : 9 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 24 بهمن 1402

گل ارکیده جزو محبوب ترین گل های آپارتمانی محسوب می شود که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. ارکیده ها گونه های متنوع بسیاری دارند. در ادامه به معرفی معروفترین آنها می پردازیم.

انواع گل  ارکیده

در این مقاله شما را با انواع گل ارکیده آشنا خواهیم کرد و نکاتی از آن ها را به شما خواهیم آموخت. در ادامه با ما همراه باشید.

ارکیده cattleya:

ارکیده کاتالیا متعلق به آسیا و استرالیاست. در تمام طول سال قابل دسترسی است، اما فصلی که در آن به زیادی یافت می‌شود، بهار و پاییز است. یکی از زیباترین گلهای شاخه‌ای است.

ارکیده کاتالیا گلی بسیار زیبا است که که نماد آن عشق ، زیبایی، اشرافیت،و قوی بودن است.

ارکیده Cymbidium:

یک گل بسیار زیبا از خانواده ارکیده که در مناطق گرمسیری آسیا بیشتر  وجود دارد و میتوان آن را در کشور های هند،چین ، ژاپن ، مالزی و … پیدا کرد.

 

این ارکیده به هیچ وجه گرما و آفتاب مستقیم را تحمل نمی کند ، به آبیاری بیشتر نیاز دارد.

همچنین شما میتوانید این گل را در آپارتمانتان نیز نگه داری کنید.

 

ارکیده Dendrobium :

گیاه دندروبیوم که خیلی زیبا و جذاب است و حدودا 75 سانتی متر رشد میکند . این گل در اواخر زمستان گل دهی میکند. ازاین گیاه حدودا 1000 گونه وجود دارد.

 

همچنین این گیاه به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد.

ارکیده Cycnoches:

این گیاه حدودا 30 گونه از نوع خود دارد  و به خاطر اینکه شکل قو است آن را ارکیده قو نیز می نامند.

 

ارکیده Encyclia:

این گیاه  در آمریکای مرکزی ، هند غربی ، کلمبیا ، ونزوئلا و جنوب فلوریدا وجود دارد و در بلیز گل ملی است.

 

این گیاه به ارکیده سیاه نیز معروف است.

 

 ارکیده Catasetum:

این گیاه  بسیار زیبا حدودا 166 گونه از نوع خود را دارد که در باغداری بسیار ارزشند است. این گیاه برگدار برگ هایش در زمستان کم کم شروع به ریزش میکنند
اما این گیاه در خال انقراض است.

گل ارکیده Catasetum

ارکیده Brassavola:

این گل دارای عطر فوق العاده ای است . که  در شب عطر فشانی میکنند رنگ این گل سبز و سفید خالص است.

 

ارکیده Epidendrum: 

این گیاه دارای بیش از 1500 نوع گونه است، این نوع گل ها بیشتر برای فضای باز مناسب نیستند و برای فضای گل خانه ای مناسب تر هستند.

 

 

ارکیده Ludisia: 

به خاطر زیبایی که دارد او را جواهر ارغوانی نیز می نامند و یک گونه بیشتر ندارد. این گیاه بیشتر در چین و آسیای جنوب شرقی رشد میکند.ارکید جواهر به دلیل برگ های زیبای آن خیلی دوست داشتنی است این برگ های با رگ های بنفش و قرمز پر شده است.

برگ های جذاب گل ارکیده Ludisia

 

 

ارکیده Lycaste: 

رنگ این گیاه معمولا قرمز، سفید، صورتی، اسطوخودوس است. این گیاه در زمستان شروع به برگ ریزان می کند.

 

ارکیده Masdevallia:

این گل ها به شکل مثلثی و برخی از آن ها صاف و برخی دیگر نازک و بلند هستند معمولا این گیاهان نیازمند رطوبت بالا برای رشد هستند و دمای عادی برای رشد آن خوب است

 

ارکیده Miltonia:

این گیاه حدود 20 گونه دارد که در آمریکای جنوبی یافت میشود. شکوفه های آن نیز بزرگ و تا 9 سانتی متر قطر دارد. این گیاه معمولا در هوای خنک گل دهی می کند.

ارکیده Oncidium:

گیاهی گل دار که مناسب برای فضای ساختمان نیز هست و شما میتوانید آن را با نور معمولی نگه داری کنید .گل های آن به  رنگ زرد درخشان با لکه های قرمز -قهوه ای در قاعده هر بخش هستند.

 

ارکیده Paphiopedlium:


حدود 60 گونه از این  گیاه وجود دارد . گیاهی تک گل و دارای لکه های تیره در قسمت پشت و موهای قرمز در پایه گلبرگها و کاسبرگ ها است. همچنین شما میتونید آن را در خانه نیز بکارید.

 

ارکیده Phaius:

آنها گیاهان همیشه سبز و خشکی هستند که توده هایی با پیازهای شلوغ ، گاهی ساقه مانند ، برگهای بزرگ و چین دار و گلهایی نسبتاً بزرگ ، اغلب رنگارنگ تشکیل می دهند.

 

ارکیده Phalaenopsis:

این گل زیبا در رنگ های سفید، ارغوانی، بنفش، ارغوانی رگه‌دار، صورتی، زرد و ترکیبی از سفید و صورتی یافت می شود. از این گل نیز میتوان در خانه نگه داری کرد و نور کم برای او کافی است .همچنین بیشتر در پاییز و بهار این نوع گل یافت می شود. و زیستگاه اصلی این گل کشورهای هند، چین، مناطق جنوب شرقی آسیا، اندونزی و استرالیاست.

 

ارکیده Phragmipedium:

برگ های این گل به 80 سانتی متر نیز می رسند و همچنین حدود 80 سانتی متر نیز رشد می کند. رنگ های آن قرمز روشن و نارنجی و انواع زرد هست. این گل گلبرگ هایی پهن و بیضی شکل دارد و همچنین برگ های آن بیضی شکل و باریک هستند.

 

ارکیده Psychopsis:

این گل بومی از آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی است. این گل ها را به دلیل شباهتی که به پروانه دارند ارکیده پروانه نیز می نامند .گلهای بزرگ زرد طلایی با لکه های بنفش روی نوارهای کاسبرگ و روی لب که لبه های آنها چین دارد تشکیل می شوند.

 

 

ارکیده Vanda:

حدود 40 گونه از این گیاه وجود دارد که بومی آنها متعلق به مناطق آسایی استوایی، مانند چین ، فیلیپین، استرالیا، سریلانکا. برای رشد نیاز به نور معمولی خورشید دارد و همچنین برای نگه داری آن را باید در دمای گرم و مرطوب نگه دارید

 

ارکیده Zygopetalum:

این گل ها حدود 15 گونه دارند که اکثر آن ها در برزیل یافت می شوند. همچنین این گل عطر خوبی نیز دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *