5 مورد از عوارض گیاه اکالیپتوس برای سلامتی -شرمیلا

زمان مطالعه : 1 دقیقه
زمان انتشار : 21 اسفند 1401
گیاه اکالپتوس
  1. مصرف به صورت خوراکی روغن اکالیپتوس به علت اسانس هایی که در آن وجود دارد باعث مرگ می شود و همچنین در درمان قند خون اختلال ایجاد می کند.
  2. در دوران بارداري يا شيردهي از مصرف اكاليپتوس پرهيز كنيد. روغن اين گياه اگر استعمال موضعي داشته باشد، سمي نيست. اما به هیچ وجه نبايد از اين گياه براي مصارف داخلي استفاده كرد.
  3. تماس با موادی که این گیاه از خود ایجاد می کند و یا حتی تماس با قسمتهای مختلف گیاه نظیر شاخ و برگ آن در افرادی که حساس هستند کهیر ایجاد می کند .محلولهای روغنی آن نباید در فرآورده‌های بینی به کار روند، زیرا حرکات مژکها را مهار کرده و پنومونی چرب ایجاد می‌کند . اسانس مورد استفاده در دارو ها باید فاقد آلدئیدهای فرار و فلاندرن باشند .
  4.  اکالیپتوس  اگر خیلی زیاد مصرف شود می تواند باعث ایجاد ورم معده ، سردرد ، تشنج ، ورم کلیه ، پیدایش خون در ادرار ، ضعیف شدن رفلکس ها و حرکات تنفسی ، پایین آمدن فشار خون و درجه حرارت بدن می شود و همچنین باعث فلج دستگاه تنفسی ، خفگی می شود  . لذا باید در اندازه های مجاز مصرف شود .
  5. اکالیپتوس نباید به کودکان زیر دو سال داده شود و در مورد اشخاص مسن تر از ۶۵ سال با دم کرده رقیق ، مصرف آن را شروع و بتدریج غلظت دم کرده را تا حد مجاز رسانند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *