تصاویر مزرعه گل نرگس در ایران و جهان

زمان مطالعه : 0 دقیقه
زمان انتشار : 19 اسفند 1401

نرگس نباتی است دائمی با پیازهای کشیده گلابی شکل که پیازها دارای ورقه های فلسی و مطبق هستندو دارای مواد سمی از نوع آلکالوئیدها می باشند . عطر نرگس شاداب کننده است و برای مخاط و سینوس ها مفید است و از سرماخوردگی جلو گیری می کند.

مزرعه گل نرگس

این عطر می تواند همراه خون وارد سلول های مغزی شود و روی کارکرد مغز اثر مثبت بگذارد. گل نرگس در کشورهای غرب اروپا، از شرق اسپانیا و پرتغال گرفته تا به آلمان و انگلستان به صورت خودرو می روید. در کشور ولز این گل به عنوان گل ملی شناخته شده است

مزرعه گل نرگس

مزرعه نرگس

گل نرگسمناسب ترین خاک برای گل نرگس

نرگس از گل های پیازی محسوب می شود و مانند همه گل های پیازی خاک سبک را دوست دارد و خاک های سنگین و رسی را نمی پسندد. اگر خاک باغچه یا گلدان تان رسی است، برای بهتر شدن زهکشی آن کمی شن را با آن مخلوط کنید. برای باغچه گل نرگس استفاده از کودهای حیوانی مناسب است و برای گلدان های نرگس داخل آپارتمان ورمی کمپوست ، کود مناسبی است.

گل نرگس

گل های نرگس

مالک یکی از مزرعه های گل نرگس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از سال ۸۰ و با تمرکز بر روی یک قطعه زمین هزار متری شروع به کشت گل نرگس کردم و رفته رفته با گسترش این گیاه و البته یافتن بازار مناسب درحال حاضر مزرعه ۹ هکتاری گل نرگس به بار نشسته است.

افشین چینیان‌پور افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال جاری بیش از ۱۸۰ هزار شاخه گل نرگس از سطح این مزرعه ۹ هکتاری برداشت خواهد شد که این میزان گلدهی به دلیل هوای خوب امسال است.

وی یادآور شد: همه ساله شرایط آب و هوایی خوب نیست و گاه در سال های گذشته به خاطر وضعیت نامناسب جوی، متحمل ضرر و زیان هم شده ایم.

کاشت در مزرعه گل نرگس یک مزرعه داری پر سود برای کشاورزان و تولید کنندگان است و رفتن به سمت کاشت گل نرگس می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سود آوری کشاورزان باشد. بهتر است مزرعه گل نرگس را در مکان هایی انتخاب کنید که هم سرد و خنک باشد و هم دارای نور دهی مستقیم از سمت خورشید باشد، زیرا گل های نرگس در سرما ماندگاری بهتری دارند و در گرما گل های نرگس پژمرده می شوند. همچنین پیاز هایی را برای کاشت در مزرعه انتخاب کنید که نسبتا بزرگ باشند زیرا هرچه پیاز گل نرگس بزرگتر باشد مزرعه ما گل های بزرگتری می دهد.

ایجاد گلخانه گل نرگس یکی از سود آورترین راه های کسب در آمد می باشد. شما می توانید با مقدار بسیار کمی از پول گلخانه گل نرگس را شکل دهید تا به مرور زمان این گلخانه وسیع تر شود و به در آمد های خوبی از فروش محصول خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *