قیم گیاه چیست و توضیح نحوه ساخت قیم گل و گیاه بالارونده

زمان مطالعه : 0 دقیقه
زمان انتشار : 20 اسفند 1401
گیاه بالارونده

قیم به عنوان یک تکیه گاه و حامی عمل می کند و به گیاه شما کمک می کند که به صورت ایستاده تربیت شود. گیاهان بالا رونده را اگر به حال خودشان رها کنید به صورت آویز در می آیند و این قیم است که به گیاه کمک می کند تا حالت ایستاده پیدا کند. قیم گیاه حتی می تواند یک تکه چوب محکم هم باشد اما آن یک تکه چوب زیبایی خاصی ندارد و نمی تواند قیم مناسبی برای گیاهان بالا رونده باشد. گیاهان بالارونده ریشه هایی هوایی دارند که این ریشه ها دوست دارند به جایی مرطوب و مناسب بچسبند و بالاروند.  بهترین قیم برای گیاهان بالارونده قیم خزه ای است.

از جمله گیاهان آپارتمانی بالارونده که نیاز به قیم دارند می توان به پتوس ، فیلدندرون ، سیسوس ، موچسب ، برگ انجیری و پاپیتال اشاره کرد.

طریقه ساخت قیم خزه دار

وسایل لازم برای ساخت قیم با خزه :

لوله پلاستیکی ( لوله پلیکا )

نخ نامرئی یا نخ پلاستیکی

مقداری خزه یا کنف

لوله پلیکا به ارتفاع شصت الی هفتاد سانت تهیه کرده این خزه ها را با سیم رابیتس یا نخ پلاستیکی به دور لوله ببندید و کنار گلدان گیاهی که می خواهید به بالا برود فرو کنید ، مواظب باشید که به ریشه گیاه آسیب نزند ، اگر برایتان امکان دارد گیاه را با خاک از گلدان در آورده و گلدانی با سایز بزرگتر از گلدانیکه گیاهتان درون آن بوده تهیه کنید. ابتدا قیم را قرار دهید ، سپس دور گیاه خاک بریزید ، مراقب باشید که هنگام در آوردن  گیاه از گلدان ، خاک گیاه زیاد نریزد و سعی کنید به آرامی از گلدون قبلی در آورده و درون گلدون جدید بگذارید

بعد گیاه را با نخ به قیمی که درست کردید ببندید ، توجه داشته باشید که گیاه را سفت نبندید و هر از گاهی به خزه آب بپاشید

پس از مدتی گیاه درون خزه ها ریشه کرده و به خوبی به آن وصل می شود و نیازی به بستن گیاه نیست . نهایتا می توانید نخ را باز کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *