مضرات گل گاو زبان در صورت استفاده بیش از حد -شرمیلا

زمان مطالعه : 3 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 8 آذر 1402
عوارض گل گاو زبان هنگام زیاده روی در مصرف آن

گل گاو زبان گیاهی مفید  است که به صورت دم کرده استفاده می شود، و خاصیت های بسیاری دارد. همچنین این گیاه در شهریور ماه گل می دهد و باعث می شود که بسیاری از بیماری‌هایی از جمله دیابت،بیماری های قلبی، افسردگی، بی‌خوابی، اظطراب ،تپش قلب ،همچنین برای لاغر شدن و تصویه خون بسیار عالی است .اما هر چیزی باید به اندازه مصرف شود تا اثر درستی داشته باشد، گل گاو زبان نیز اگر بیش از حد مصرف شود اثرات مخربی دارد.

گل گاو زبان خشک شده

افزایش دادن فشار خون:

گل گاو زبان فشار خون را افزایش می دهد، و برای کسانی که فشار خون نسبتا بالایی دارند مصرف گل گاو زبان با لیمو ترش پیشنهاد میشود ،تا اثر فشارخون را کمی کمتر کنند. همچنین وقتی که فشار خون افزایش پیدا کرده نباید گل گاو زبان را سرانه مصرف کنند ، زیرا جوشانده گاو زبان در چنین افرادی گاه ممکن است بسیار خطرناک باشد و بحران شدید فشارخون ایجاد کند.

مسمومیت گل گاو زبان برای کبد و ایجاد سرطان در آن:

گل گاو زبان چون اثرات آرامش بخشی را به همراه دارد، بر روی کبد اثر می گذارد و هنگامی که مصرف گل گاو زبان زیاد شود، مسمویت در کبد ایجاد می کند و اگر این حالت ادامه داشته باشد سبب سرطان کبد در افراد می شود.

گل گاو زبان در ظرف چوبی

مصرف بیش از حد گل گاو زبان و تاثیر آن بر روی معده:

مصرف گل گاو زبان سبب معده درد می شود، و اختلالاتی در دستگاه گوارش به وجود می آورد، همچنین افرادی که سنگ کلیه دارند درد را در آنها افزایش می دهد ،در نتیجه پیشنهاد می شود افرادی که سنگ در کیسه صفرا دارند، از گل گاو زبان استفاده نکنند.

مضرات گل گاو زبان برای زنان باردار:

گل گاو زبان چون دارای آلکالوئید هست به نوزادان آسیب می رساند به همین دلیل به هیچ وجه برای خانوم های باردار مناسب نیست، و باید از خوردن آن در دوران بارداری صرف نظر کنند.

گل گاو زبان در باغ

گل گاو زبان برای کودکان:

به دلیل وجود آلکالوئید که در گل گاو زبان موجود است، خوردن آن برای کودکان و نوزادان مناسب نیست.

نظم در خوردن گل گاو زبان:

مصرف گل گاو زبان بیش از پنج روز متوالی، در زنان باعث عادت ماهانه می شود بنابرین باید پس از هر پنج روز استفاده کردن،سه روز از مصرف آن خود داری کرد و سپس دوباره مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *