عجیب ترین گل های جهان و معرفی گل های شگفت انگیز

زمان مطالعه : 8 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 7 آذر 1402
عجیب ترین گل های جهان

12 گونه گل از غیر معمول ترین گلهای جهان

1_ گل تیتان آروم (Amorphophallus Titanum)

گل تیتان گل خاص که به عنوان مادر همه گل ها توصیف می شود.

گل بدبو یا گل جسد یکی از گیاهان گلدار است که بزرگ‌ترین گل‌آذین بی‌شاخهٔ دنیا را دارد. گل بدبو از تیرهٔ گل‌شیپوریان  از جنس بی‌ریخت‌نَراله است. بلندی این گل می‌تواند به ۳ متر برسد.

گل تیتان به خاطر بویش، که شبیه بوی یک جانور در حال پوسیدن است، به عنوان یک گل جسد توصیف شده و با نام گل جسد یا گیاه جسد هم شناخته شده‌است. به همان دلیل عنوان گل جسد به گونه رافلزیا هم که شبیه تیتان آروم است و در جنگل های بارونی سوماترای اندونزی رشد می‌کند نسبت داده شده‌است.

گل تیتان آروم در جنگل‌های وحشی استوایی سوماترا و اندونری می‌روید و اولین بار توسط گیاه‌شناس ایتالیایی ادواردو بکاری شناسانده‌شد.

این گیاه تقریباً هر یک دهه یک بار می‌شکفد.

گل تیتان اروم

2_گل درخت سمی دریا (Barringtonia Asiatica)

گلهای درخت سمی بسیار شبیه به گلدانهای گلدان تشویقی هستند مخصوصاً وقتی کاملا شکوفا هستند.

گل های درخت سمی دریا در سواحل اقیانوس آرام و هند پیدا می شوند و به دلیل بوی شیرین و مضرشان در بین موجوداتی مانند شب پره و خفاش محبوب هستند.

گل درخت سمی دریا

3_ گل جیدواین (Strongylodon Macrobotrys)

جید واین می تواند تا حیرت انگیز 20 متری ارتفاع رشد کند و کمی شبیه جمع پرده های سنگین است. این گونه خاص توسط خفاش ها گرده افشانی می شود ، به نظر می رسد مجذوب درخشندگی گلهای تاک هستند.

جید واین در فیلیپین یافت شده است ، به دلیل جنگل زدایی گسترده در کشور زادگاهش ، ممکن است مدت طولانی تری وجود نداشته باشد.

جید وین

4_ گل اودومبارا بودایی

گل اودومبارا بسیار نادر ، طبق افسانه بودیسم هر 3000 سال یکبار شکوفا می شود. این نام مستعار “یک گل فرخنده از بهشت” است و در ابتدا توسط یک راهبه چینی در سال 2010 به شکل یک گل سفید 1 میلی متری کشف شد که در زیر ماشین لباسشویی خود قرار داشت.

اگرچه ریز هستند ، این شکوفه ها از رایحه ای قابل توجه برخوردار هستند.

گل اودومبارا بودایی

5_ گل گودال معمولی (گودال گرد برگ)

برخلاف بسیاری از گل ها ، گل گودال به جای گلبرگ هایی که کمی شبیه آتش بازی هستند ، دارای موهای چسبناک دارای غدد است.

گودال چسبناک در آفتاب می درخشد و حشرات را به گیاه فریب می دهد. گیاه گودال از آنزیم ها برای حل حشرات  که به شاخک های غده چسبیده اند استفاده می کند و آمونیاک (از پروتئین ها) و سایر مواد مغذی را از بدن آنها استخراج می کند.  آمونیاک جایگزین نیتروژن است که سایر گیاهان از خاک جذب می کنند و گیاهانی که در یک محیط پر ازت قرار می گیرند کمتر به نیتروژن حشرات دستگیر شده اعتماد می کنند. 

گل گودال معمولی6

6_ گل خفاش صورت کوپه (Cuphea Llavea)

گل خفاش بومی مکزیک است ، این گونه به درستی نامگذاری شده است و دارای چهره بنفش تیره و لوب های سیاه است که شبیه خفاش های شدید است. این بوته رنگارنگ ، به ویژه در ماندگاری طولانی مدت گلها ، به هر باغچه یک ایده آل اضافی می بخشد.

گل های خفاش از دمای بالا لذت می برند و تمایل به جذب حیات وحش از جمله مرغ مگس خوار دارند.

گل خفاش

 

7_ گل راج دریایی  (Eryngium Maritimum)

برخلاف هالی سنتی ، گل راج دریایی دارای مجموعه ای از گلهای استیل آبی و شکوفه های آبی متالیک است.

آنها را در تپه های شنی انگلیس و سواحل شنی می توان یافت. تعداد کمی از گیاهان دیگر رنگ یخی زنده خود را دارند.

گل راج دریایی

8_ گیاه پارچ (Nepenthes spectabilis X ventricosa)

برخی این گونه را ‘گیاه پارچ’ می نامند ، در حالی که دیگران آن را ‘جام میمون’ می نامند.

دلیل این امر این است که گباه پارچ شبیه بطری آب مادر طبیعت هستند و می توانند آب را در گرمای گرمسیری نگه دارند. با این حال ، این شربت شیرین برای پرندگان کوچک ، حشرات و جوندگان بسیار خطرناک است زیرا موجوداتی را که بیش از حد به هم نزدیک می شوند ، دستگیر و حل می کند.

گل پارچ

9_گل ارکیده دمپایی بانو (Cypripedioideae calceolus)

گل  ارکیده دمپایی نفیس به قدری خاص است که در نمایشگاه سالانه گل چلسی محافظ شخصی خود را داشت. به دلیل گلبرگ زرد رنگش ، که کمی شبیه کفش است ، لقب ‘دمپایی بانویی’ را داده است ، گفته می شود یکی از غیر معمول ترین گل های انگلستان است.

گل ارکیده دمپایی

10_ گل قلب خونین(bleeding heart )

گل قلب خونین شبیه شاخه ای از قلب میباشد در شمال چین و کره و ژاپن یافت می شود و در صورت نزدیک شدن حساسیت می دهد.

قلب خونین یا قلب خونین مریم یا نام یک گونه از گیاهان گلدار است. گل این گیاه دو گلبرگ داخلی و دو گلبرگ خارجی دارد که قسمت اصلی گلبرگ‌های خارجی برآمده بوده و به رنگ‌های صورتی مایل به قرمز و سفید در ماه آوریل و ژوئن شکوفا می‌شود.

گل قلب خونین

11_ گل دختر رقصنده

گل های رقاص موسوم به Impatiens bequaertii از نادرترین گونه های گل و گیاه در دنیا به شمار می آیند. این گل ها در نگاه اول مانند دختری به نظر میرسد که با لباس عروس میرقصد و از همین روی به آنها گل های رقاص میگویند.
 گل های دختر رقاص به دو رنگ سفید و صورتی هستند که هر کدام در نوع خود بسیار زیبا هستند. گل های رقاص عمر طولانی دارند و قد این گل ها به هشت متر نیز می رسد.
گل دختر رقصنده

12_ گل لب های جذاب

گلی زیبا به شکل لب های انسان که در مناطق آمریکای مرکزی همچون اکادور و پرو یافت می شود. گل لب های خونین دارای یکسری منافع برای سلامتی میباشد که به دلیل استفاده زیاد از آن درحال انقراض است.
گل لب خونین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *