سود کاشتن گل نرگس چقدر است؟

زمان مطالعه : 4 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 26 فروردین 1402
سود کاشتن گل نرگس

گل نرگس نه تنها شکل خاص و منحصر به فردی که دارد چشم را می نوازد بلکه از زیباترین و خوشبوترین گل‌های موجود در طبیعت بوده، از دسته گیاهان پیازی و جزو گل‌های باغچه‌ای محسوب می‌شود.
گل‌های نرگس در انواع و رنگ‌های مختلفی وجود داشته، معمولا سفید و زرد و یا دو رنگ هستند. برای آشنایی با گونه های مختلف نرگس، مقاله انواع گل نرگس را مطالعه کنید. نرگس از گیاهان حساس بوده، هرچند نگهداری و کاشت آن نیاز به حوصله و مهارت دارد، لیکن از آسان‌ترین گیاهانی است که می‌توان آن را به شکوفه واداشت.

گل نرگس از دسته گیاهان پیازی و جزو زیباترین و خوشبوترین گلهای موجود در طبیعت است که بویش از فاصله ها، انسان را سرمست می کند. این گل زیبا با عطر و بوی فریبنده گل خاطره ها و یادهاست. گلهای نرگس در انواع و رنگهای مختلفی وجود دارند که معمولا سفید و زرد و یا دو رنگ هستند.

گل نرگس

این گل جایگاه ویژه ای در ادبیات، افسانه ها و قصه های ایران زمین دارد و در بسیاری از مناطق ایران مانند شهر بهبهان در استان خوزستان شهر کازرون در استان فارس و حاشیه های دریاچه پریشان، پراکنده شده است.

همچنین خواص درمانی بسیاری دارد. با مطالعه خواص گل نرگس میتوانید با فواید آن به طور کامل آشنا شوید.

اشتغالزایی گل نرگس

چینیان‌پور یک بانوی کارآفرین گلستانی است که در زمینه پرورش‌ گل نرگس در شهرستان آزادشهر توانست بازار گل را در این استان به دست گیرد و جزو یکی از بزرگترین صادرکنندگان گل نرگس در کشور شود و در حقیقت توانست با همت و پشتکار فعل خواستن را به درستی صرف کند.
این بانوی کارآفرین توانست با تولید بیش از 100 هزار شاخه گل نرگس ضمن اشتغالزایی و درآمدزایی برای خانواده خودش با پشتکار و تلاش نیز فعل خواستن را به خوبی صرف کند

این بانوی کارآفرین موجب رونق اقتصادی و درآمد اقتصادی برای خود و افرادی که به عنوان کارگر در این نرگس‌زار فعالیت می‌کنند، شده است.
چینیان ابراز کرد: پرورش گل نرگس را در سال 1380 با مساحت یک‌هزار متر شروع کردیم و خوشحالم که بعد از گذشت 17 سال توانستیم پرورش گل نرگس را به 80 هزار متر مربع (هشت هکتار) برسانیم و همچنین توانستیم خودمان را به عنوان بزرگترین تولیدکننده گل نرگس در سطح کشور معرفی کنیم.

فرماندار بهبهان با اشاره به این‌که بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار نرگس‌زار در این شهرستان وجود دارد می‌گوید: کاشت و برداشت گل نرگس از سوی 120 بهره‌بردار انجام می‌شود و به ازای هر هکتار، 2 فرصت شغلی به صورت مستقیم و 4 تا 6 فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد شده است.

یوسف زمانی اصل با بیان این‌که تولید سالانه گل نرگس در این شهرستان در سال‌های گذشته بیش از 40 میلیون شاخه بوده و امسال افزایش قابل توجهی خواهد یافت، می‌افزاید: هر شاخه گل نرگس از 250 تا هزار تومان به فروش می‌رسد.  وی با تشریح این‌که امسال قرار است درآمد حاصل از فروش گل نرگس در شهرستان یکپارچه محاسبه‌ شود، اظهار می‌کند: جذب سرمایه و گردشگر به منطقه کمک می‌کند تا در آینده بازار گل نرگس بهبهان توسعه یابد.

اگر قصد دارید عکس مزارع گل نرگس ایران و جهان را مشاهده فرمایید، به مقاله مزرعه گل نرگس مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *