دشت گل لاله واژگون در کجاها قرار دارد

زمان مطالعه : 4 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 29 آبان 1402

لاله واژگون در چه مناطقی از ایران میتوان یافت؟

دشت لاله های واژگون کوهرنگ

یکی از زیباترین و پرپشت ترین دشت های لاله واژگون را کوهرنگ دارد و یکی از معروف ترین دشت لاله های واژگون ایران است. این دشت در نزدیکی روستای بنواستکی و ۱۲ کیلومتری شهر چلگرد قرار دارد. راه هم چندان سخت نیست. از اصفهان وارد اتوبان ذوب آهن می‌شوید. فولاد شهر، زرین شهر و باغ بهادران در مسیرتان قرار گرفته. از گردنه رخ و تونلش که گذشتید، کوهرنگ پیش رویتان است .برای دیدن دشت لاله‌ها، در مسیر چشمه دیمه به یک سه راهی می‌رسید که راه سمت چپ شما را به روستای بنواستکی می‌رساند، جایی که دشت لاله‌های سرخ و زرد پیش رویتان است.

دشت لاله های واژگون گلستان کوه

در دامنه گلستانکوه خوانسار، یکی از مناطق پرگل‌ دشت‌های لاله واژگون قرار گرفته. این منطقه زیبا در ۱۵ کیلومتری جنوب خوانسار واقع شده و راه رفتن به آن به این صورت است: مسیر فریدونشهر را که شهری است در ۱۴۴ کیلومتری شهرکرد در پیش می‌گیرید. تابلوهای مسیر شما را به سمت خوانسار و گلستان کوه می‌رساند

دشت لاله های واژگون سمیرم

یکی دیگر از منطقه های رویش لاله ‌های واژگون در اردیبهشت ماه سمیرم است. لاله های واژگون را در همه جای سمیرم می‌شود دید مناطقی مثل حنا، وردشت، ونک ، پادنا، ولی سهل الوصل ترین‌شان مهرگرد است.

دشت لاله‌های واژگون فریدونشهر

دشت های لاله واژگون نزدیک سمیرم و فریدونشهر نیز یکی دیگر از جاهایی است که می‌توان با لاله های واژگون دیدار کرد. دشت لاله‌های واژگون فریدونشهر در مسیر چشمه لنگان قرار گرفته ولی به دلیل قرار گرفتن در دامنه‌ها رفتن به آن برای همه آسان نیست. ولی اگر دلتان خواست یکی از پرگل‌ترین دشت‌ها را ببینید، بعد از سه ساعت پیاده روی به منطقه پرگل چال قو می‌رسید. در مسیرتان به فریدونشهر از اصفهان حرکت کرده و در مسیر جاده آتشگاه، نجف آباد، تیران، داران و برف انبار پیش می‌روید تا به فریدونشهر برسید فریدونشهر با اصفهان ۱۷۸ کیلومتر فاصله دارد.

دشت لاله های واژگون الیگودرز

بخشی دیگر از دشت های تماشایی لاله های واژگون در شهرستان الیگودرز واقع شده که از از ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی مرکز الیگودرز شروع و تا فراز دامنه‌های زاگرس ادامه می‌یابد.

دشت دالانی (یکی از مخازن ژنتیکی کشور) در ارتفاعات حفاظت شده اشترانکوه از معروفترین این دشت ها در الیگودرز است که حدود دوهزار و ۹۰۰ هكتار وسعت دارد. کوههای همچون مورزرين، قالي كوه، شاه كول و نسارتخت دشت را در آغوش گرفته و منظره ای فوق العاده زیبا خلق کرده اند و هرسال در اوایل بهار بعد از آب شدن برفها در کوهها، لاله های زیبای واژگون می رویند.

شهرستان الیگودرز از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است که دارای آب و هوایی سرد می باشد

دشت لاله های واژگون خوانسار

دامنه های گلستان کوه خوانسار نیز صاحب یکی از دشت های زیبا و منحصر بفرد پوشیده از لاله های واژگون است. این دشت ها در اطراف فریدون شهر و میاندشت هم قابل مشاهده هستند

از تهران بعد از سه راه سلفچگان، به سمت خمین و گلپایگان ادامه مسیر می دهید تا به خوانسار برسید با طی مسیری 15 کیلومتری به روستای دره بید می رسید. از اینجا به بعد می توانید با توجه به علامت هایی با گل لاله واژگون مشخص شده اند مسیر را ادامه دهید و از صحت مسیری که انتخاب کرده اید مطمئن شوید.

دشت لاله‌های واژگون دره‌بید در روستای دره بید شهرستان خوانسار در غرب استان اصفهان

دشت لاله‌های واژگون افوس در در شهرستان بوئین و میاندشت در غرب استان اصفهان

دشت لاله‌های واژگون خمین در شهرستان خمین در استان مرکزی

دشت لاله‌های واژگون خمبی به رنگ زرد و بنفش در گرمه در استان خراسان شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *