تفاوت گل رز ایرانی و رز هلندی چیست؟

زمان مطالعه : 9 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 6 آذر 1402
رز ایرانی

گل های رز تقریبا حدود هفتاد میلیون سال قدمت دارند. اولین بقایای سنگواره ی کشف شده از گل رز مربوط به هفتاد میلیون سال پیش و در ایالت کلورادو آمریکا می باشد. در قرن هجدهم میلادی کاشت گل رز در باغبانی اشرافی کشور فرانسه که خود تحت تاثیر باغبانی سلطنتی انگلیس بود رواج فراوانی پیدا کرد و این در حالی بود که کاشت گل رز در خاورمیانه تنها به دلیل مصارف دارویی و هم چنین به دلیل استفاده از گل رز در ساخت عطر ها، مصرف می شد. گفته می شود که همسر ناپلئون، ژوزفین به کاشت و گردآوری گل رز علاقه ی بسیار زیادی داشت و در ابتدا در حدود 250 گونه رز مختلف را از کشورهای چین و ژاپن و سراسر دنیا گرد آوری نمود. ژوزفین با کمک معروف ترین و بزرگ ترین گیاه شناسان و باغبانان توانست برای اولین بار و از طریق لقاح مصنوعی، گونه های جدیدی از رز ها را به وجد آورد تا جایی که این مجموعه تا پایان قرن نوزدهم میلادی به 2562 رسید. او همچنین با به کار گیری نقاش معروف آن دوره پیر چوزف ردوته رزهای باغ را به زیبایی هر چه تمام به تصویر کشید و این اطلس رز را جاودانه کرد. به پاس خدماتی که ژوزفین در نگهداری گل های رز و رونق بخشیدن به کاشت و شناساندن رز انجام داد به او لقب حافظ رز اهدا شده است. یونانی ها از گل رز به عنوان ملکه ی گل ها یاد میکنند و ملکه کلئوپاترا از گل رز به عنوان عطر استفاده می کرده است. یونانی ها گل رز قرمز را سمبل عشق و زیبایی می دانستند و مسیحیان رز قرمز شکفته شده را به نشانهٔ مادر و رز سفید را به نشانهٔ بکارت و پاکی می‌دانستند به همین سبب این سمبل‌ها به مریم مقدس پیوند داده شد و مسیحیان او را با لقب رز مقدس می دانند.

تفاوت گل رز هلندی با ایرانی

در حال حاضر تولید و کاشت گل رز در صدر جهان قرار دارد و بیشتر از سایر گل ها کاشت می شود. کشور های آمریکا، انگلیس، هلند، کنیا و هند از بزرگترین صادر کنندگان گل رز در جهان هستند. گل فروشی آنلاین شرمیلا برای شرح تفاوت های میان گل های رز ایرانی و هلندی ابتدا به شرح گل ها و تفاوت های ظاهری آن می پردازد. ساقه های گل های رز ایرانی پوشیده از خار می باشد در حالی که رز های هلندی یا اصلا خار ندارند و یا تعداد خارهای موجود در ساقه شان به مراتب کمتر از رز های ایرانی است. گل برگهای رز ایرانی نیز معمولی و قرمز روشن هستند در حالی که رز های هلندی دارای گلبرگ های مخملی و به رنگ قرمز تیره می باشند. خرید اینترنتی گل امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده که در این میان خرید آنلاین گل به خصوص خرید گل رز افزایش فراوانی یافته است. رز های ایرانی در بازار به صورت دسته های 50 شاخه و رز های هلندی به صورت دسته های 20 شاخه یافت شده و خرید و فروش می شوند. گل فروشی آنلاین شرمیلا سعی کرده که با فراهم آوردن مجموعه ای نفیس از سبد گل، دسته گل، باکس گل، جعبه گل و تاج گل و با به کار گرفتن رز های ایرانی و رز های هلندی در این مجموعه، زیبا ترین گل ها را تقدیم هموطنان عزیز خود کند.

گل هلندی رز

یکی دیگر از تفاوت های عمده بین رز های ایرانی و رز های هلندی، مدت زمان عمر گل ها و ماندگاری آنهاست. رز های هلندی دارای طول عمر بیشتر و ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به رز های ایرانی دارند و این مسئله باعث محبوبیت و معروفیت بیشتر این رز ها در جهان شده است. رز های ایرانی به طور متوسط در حدود 3 تا 6 روز طول عمر مفید دارند و این در حالی است که رز های هلندی دارای عمر مفیدی بین 10 تا 20 روز هستند. ماندگاری بالا و طول عمر بیشتر باعث شده تا شرمیلا نیز از رز های هلندی بیشتر در محصولات خود استفاده کند اما هم چنان به طرفداران خرید گل رز ایرانی نیز فکر کرده و محصولات متنوعی از رز های ایرانی را طراحی کرده و به هموطنان خود ارائه می دهد. لازم به ذکر است که طول عمر گل ها و میزان ماندگاری رز ها با دمای محیط اطراف آن ارتباط بالایی دارد. متخصصین گل فروشی آنلاین شرمیلا با سابقه ای طولانی در امر خرید آنلاین گل و ارسال گل به ایران و سراسر جهان معتقدند که بهترین دما برای نگهداری گل رز 5 درجه سانتی گراد می باشد و عمر گل ها بیشترین بازدهی را در این دما خواهد داشت.

باکس حروف با گل رز

پس از طول عمر و مدت زمان ماندگاری رز ها آنچه که رز های هلندی را نسبت به رز های ایرانی متمایز می کند تنوع رنگ ها و رنگبندی مختلف آن می باشد؛ بدین معنی که رز های هلندی در 22 واریته و رنگبندی مختلف در بازار موجود می باشند و این در حالی است که رز های ایرانی تنها داری 3 و یا 4 رنگ مختلف می باشند و تنها رنگ قرمز آن به صورت دائمی در بازار موجود است و در فصل های سرد و زمستان سایر رنگ های آن به دلیل کیفیت پائین اصلا در بازار یافت نمی شود. در این جاست که رز های هلندی به میدان رقابت با رز های ایرانی آمده و با دارا بودن 22 رنگ مختلف گوی رقابت از رز های ایرانی را می ربایند و پیروز میدان می شوند. خرید گل های رز با رنگبندی مختلف در مراسم و جشن ها، معنی و شکل خاصی به سفارش گل می دهند. بدین منظور با خرید دسته گل، سبد گل و یا خرید جعبه گل که حاوی رزهای رنگی باشد شما می توانید پیامی خاص را به مخاطبتان برسانید. با سفارش آنلاین گل های رز رنگی، احساسات خود را به صورت ویژه به عزیزانتان انتقال دهید. چنانچه قصد خرید گل رز دارید می توانید از طریق گل فروشی آنلاین شرمیلا سفارش اینترنتی گل خودتان را به راحتی انجام داده و به دست عزیزانتان برسانید.

عطر و بوی رز های هلندی نیز یک سر و گردن از رز های ایرانی بالاتر است و این مسئله باعث شده تا خرید گل رز هلندی نسبت به رز ایرانی در بین مردم بیشتر باشد. شما با سفارش آنلاین گل های رز هلندی عزیزانتان را به استنشاق عطر و بوی سرمست کننده ی گل ها دعوت می کنید. با خرید اینترنتی گل از فروشگاه اینترنتی شرمیلا شما دسته گل خوشبو و خوش عطری را به دست عزیزانتان می رسانید که برای روز ها و هفته هوای اطراف را عطرآگین می کند.

شرمیلا بزرگترین و انلاین ترین فروشگاه گل ایران

به تفاوت های اصلی رز های ایرانی و هلندی باز گردیم، قیمت یکی دیگر از تفاوت بین رز هاست. البته فصول سال و مراسم مختلف مانند روز مادر، شب یلدا، روز پدر، شب عید و مهمتر از همه ی اینها روز ولنتاین تاثیر فراوانی روی قیمت گل ها دارد و هر چه درخواست خرید گل بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. بدون در نظر گرفتن فصول و مراسم مختلف، رز های هلندی به دلیل تفاوت های ذکر شده در بالا نسبت به رز های ایران گران قیمت تر هستند. تیم طراحی گل فروشی اینترنتی شرمیلا سعی کرده که برای کسانی که قصد خرید گل ارزان دارند و یا چنانچه می خواهند دسته گل لاکچری خریداری نمایند و سفارش گل لوکس بدهند، مجموعه ای فراهم آورد که عزیزان بتوانند با هر بودجه و سلیقه ای خرید آنلاین گل خود را براحتی انجام داده و عزیزانشان را در هر کجای این کره خاکی که باشند سورپرایز کند. سالها تجربه و تخصص در زمینه ی سفارش آنلاین گل و ارسال گل به ایران و سراسر جهان را به کار بسته ایم تا لبخند رضایت را بر لبان شما و عزیزانتان شاهد باشیم.

به طور خلاصه اگر تفاوت های گل رز هلندی و ایرانی را بخواهیم بازگو کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم

گل رزهلندی: ماندگاری بالا بین 10 تا 20 روز، رز های هلندی در 22 رنگ در بازار موجود می باشند، قیمت بیشتر،موجود بودن تمام رنگ ها در تمام سال، عطر و بوی بیشتر، نداشتن خار و یا خارهای خیلی کم
گل رز ایرانی: ماندگاری کمتر حدود 3 تا 6 روز،در چهار رنگ، قیمت گمتر، فقط گل رز قرمز ایرانی در تمام سال موجود می باشد، خار های زیاد
امیدواریم در این مقاله با تفواوت های رز ایرانی و هلندی به طور کامل اشنا شده باشید.

بیشتر بخوانید : معرفی انواع گل رز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *