انواع گل های زیبای پاییزی ، گل های پاییزی بیشتر در کجا یافت می شوند

زمان مطالعه : 6 دقیقه
آخرین بروزرسانی : 6 آذر 1402
انواع گل پاییزی

_ گل داوودی

گل های داوودی گیاهان علفی هستند ، اما مادران یک ساله هستند یا چند ساله؟ جواب هر دو است. گونه های مختلفی از گل داوودی وجود دارد که بعضی از آنها سخت تر از بقیه هستند. نوع چند ساله داوودی را معمولاً مادر مقاوم می نامند. اینکه گل داوودی شما بعد از زمستان باز خواهد گشت به نوع شما بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید کدام یک را خریداری کرده اید ، بهترین چیز این است که صبر کنید تا بهار سال آینده و ببینید آیا برگ های تجدیدی از خاک جمع می شوند یا خیر.

برای دیدن سبد گل داوودی و باکس گل داوودی کلیک کنید.

گل داوودی

_ گل بنفشه

بنفشه نام نوعی گل است از تیره بنفشگان که بیشتر در نواحی معتدل جهان یافت می‌شود. گلی است با ساقه‌ای کوتاه و رنگ آن بنفش، یا ترکیبی از زرد و بنفش است. این گیاه دارای خواص درمانی و پزشکی است که در قدیم ساختن بلور افشار از آن رایج بوده‌است.

برای خواندن مطالب بیشتر راجع به  گل بنفشه  کلیک کنید.

گل بنفشه

_ گل سیکلامن پرسیکوم

اسم علمی گیاه نگونسار Cyclamen persicum ، از خانواده Primulaceae می باشد. سیکالمن دارای ۱۵ گونه مختلف از گیاهان غده دار است که در کشورها و جزایر مدیترانه ای یافت می شود. گونه موردنظر ما، بومی کشورهای شرقی مدیترانه ای و ایران است. نام سیکلامن در هر منابعی که ذکر شده پسوند پرسیکوم Persicum یعنی ایرانی را به همراه دارد. سیکلامن یک گیاه ملی و ارزشمند ایرانی است.

گل سیکالمن

_ گل مینا

گل مینا، گیاه چندساله‌ای از خانوادهٔ پاناسه آ و از تیره مینا است. گل مینا در شمال ایران رویش فراوانی دارد، ولی در شهر تاریخی کهریزسنگ که از قدمت چند هزار ساله برخوردار است این گل به عنوان نماد کشاورزی شهر بوده و این شهر معروف به شهر گل مینا است.

گل مینا

_ گل جعفری

گل جعفری گیاهی یکساله یا چند ساله‌است، گل جعفری دارای ۵۶ گونه و از خانوادهٔ گل آفتابگردان بوده و بومی آمریکای شمالی و جنوبی است. گل جعفری محل‌های گرم و آفتابی را دوست داشته و بذر آن‌ها را از نیمه اسفند تا آخر فرودین در خزانه کاشته می‌شود. گونه‌هایی از جعفری  در باغها و باغچه‌ها کاشته می‌شوند.

گل جعفری

_ گل زعفران

زعفران گیاهی کوچک و چندساله به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر است. از وسط پیاز یا قاعده‌یِ ساقه، تعدادی برگ باریک و دراز خارج می‌شوند. از وسط برگ‌ها، ساقه‌ای گلدار بیرون‌می‌آید که به یک تا سه گل منتهی می‌شود. گل‌ها دارای ۶ گلبرگ بنفش‌رنگ هستند که ممکن است در بعضی واریته‌ها به رنگ گلی یا ارغوانی باشند. گل‌ها دارای ۳ پرچم و یک مادگی منتهی به کلالهٔ سه‌شاخه به رنگ قرمز متمایل به نارنجی هستند. قسمت مورد استفاده این گیاه انتهای خامه و کلاله سه‌شاخه است که به نام زعفران مشهور است و معطر و کمی تلخ است.

گل گلایل سفید

_ گل گلایل سفید

میتوان بدون اغراق گفت از زیباترین های گلایل سفید است این گیاه تا اواخر تابستان رشد خود را کامل میکند و سپس به گل مینشیند همانطور که از نام آن پیداست شکوفه های سفید رنگی خواهد داشت که در برخی موارد دارای لکه های هست که زیبایی گل را دوچندان میکند.

در کل در پاییز میتوانید از زیبایی این گل لذت ببرید اما توجه کنید که ساقه های حساسی دارد و به هیچ وجه سرمای زمستان را تحمل نمی کند و حتما باید برای نگهداری بیشتر به داخل منزل منتقل شود.

گل گلایل سفید

_ گل شمعدانی

شمعدانی سرده‌ای از گیاهان گل‌دار است و حدود ۲۰۰ گونه ‌دارد. شمعدانی‌ها در واقع، گیاهانی هستند با خاستگاه آفریقایی و استرالیایی. بعضی گونه‌های آن در شمال آمریکا و استرالیا انتشار دارند و عده‌ای نیز به مناطق مدیترانه‌ای وارد شده‌اند.شمعدانی در تابستان و پاییز گل میدهد.

گل شمعدانی

_ گل کوکب

کوکب گل بومی مکزیک، آمریکای مرکزی، و کلمبیا است. دست کم ۳۶ گونه از این گل شناخته شده‌است که بعضی از آن‌ها تا ۱۰ متر قد می‌کشند. گل‌های کوکب در اواخر تابستان و اوایل پاییز ظاهر می‌شوند. کوکب از خانواده گلستارگان است. این گل‌ها به وسیله تقسیم غدد یا قلمه و گاهی بذر تکثیر می‌شوند. غده‌های کوکب تحمل سرمای زیاد را ندارند.

گل کوکب

_ گل سوسن

سوسن نام سرده‌ای از گیاهان زینتی، پایا، پیازدار و بومی نیم کره شمالی است. تاکنون در حدود ۱۰۰ گونه از این گیاه در جهان شناسایی و شمار زیادی گونه جدید تولید و پرورش داده شده است که به ۶۰ دسته تقسیم می‌شوند. سوسن از مشهورترین و رایج‌ترین گیاهان زینتی است که به‌سبب گل‌های زیبایش پرورش داده می‌شود.

گل سوسن چلچراغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *