اصول آبیاری گیاهان آپارتمانی

زمان مطالعه : 0 دقیقه
زمان انتشار : 20 اسفند 1401
آبیاری گیاهان

 

یکی از بیشترین دغدغه های افراد علاقه مند به نگهداری گل و گیاه ، چگونگی آبیاری گیاهان است. در واقع آن ها نمی دانند که بهترین زمان و روش صحیح آبیاری گیاهان چگونه است. در صورت نداشتن یک برنامه منظم ، ممکن است گیاه خود را از دست بدهند. باید بدانید که مرز و خاک خیس (drought)  باریکی بین خاک خشک و تشنه وجود دارد.  هر دو حالت برای سلامت (soggy) و اشباع گیاه مضر است. ابزار هایی مانند رطوبت سنج می توانند برای تشخیص زمان آبیاری موثر واقع می شوند. نکته ی مهم در آبیاری گیاهان آپارتمانی ، تنظیم فواصل آبیاری در فصل های مختلف سال است. مطابق با جدید ترین بررسی های انجام شده دلیل مرگ اکثر گیاهان آپارتمانی زیاده روی در آبیاری است.

 

زمان مناسب برای آبیاری گیاهان آپارتمانی :

گیاهان به فرصتی برای استفاده از آب ، قبل از تبخیر شدنش نیاز دارند. به همین علت بهترین زمان برای آبیاری گلها و گیاهان ، اوایل صبح یا اوایل شب می باشد. آبیاری در زمان هایی که هوا گرم است موجب می شود که آب زودتر تبخیر شده و آب کمتری در اختیار گیاه قرار بگیرد.

همچنین تا وقتی که کل خاک گیاهتان خشک نشده به انها آب دهید ، در غیر اینصورت کل خاک خشک شده و برای گیاهتان قابل تحمل نیست.

مراقب برگهای پژمرده و پلاسیده ، شاخه های شل و پوشیده ، ریزش برگهای خشک و تغییر رنگ یافته باشید.

زمانی که هوا گرم و خشک است ، باید حداقل دوبار در روز به گیاهتان آب دهید و مراقب باشد که بیش از حد خشک نشوند.

در اکثر مواقع زمانی که خاک تا یک بند انگشت خشک شده باشد ، بهترین زمان برای آب دادن به گیاه است.

آبیاری گیاهان

نحوه آبدهی :

این قضیه بسته به نوع گیاه متفاوت است. گیاهانی که آبدار و گوشتی هستند ، چون در مقابل خشکی مقاومند به آبیاری زیادی نیاز ندارند. پس شناخت کافی را نسبت به نوع گیاه خود داشته باشید. با مطالعه در خصوص ویژگی انها ، برای رشد هر چه بهتر گیاهتان و برطرف کردن نیازشان تلاش کنید.

گیاهانی که دارای ریشه های محکم و عمیقی می باشند، در مقابل کم آبی مقاوم ترند تا گیاهانی که تازه کاشته اید.

در فصل گرمی مانند بهار و تابستان ، آبیاری به گیاهانی که بیرون از منزل هستند می بایست واجب تر و بیشتر از گیاهانی که داخل منزل هستند ، باشد و ترجیحا دو مرتبه در روز انها را آب دهید.

بهتر است قبل از خرید هر گل و گیاهی در مورد انها جستجو کنیم ؛ اگر با شرایط محیط زندگی ما سازگار بود و قابل پرورش بود ، اقدام به خرید کنیم نه اینکه صرفا ظاهر گل برایتان مهم باشد.

گیاهان زنده هستند و هوش دارند و همانند هر موجودی نیاز به آب و تغذیه به میزان لازم دارند. برخی تصور اشتباهی می کنند که هر چه کود و آب به گیاه داده شود ، گیاه شما سریع رشد می کند و بزرگ می شود ، حتی شاید میوه هم بدهند.

چه بهتر که با آگاهی کامل از پرورش گیاهان لذت ببرید. متاسفانه اغلب اوقات ابتدا گیاه را می خریم و یا از جایی تهیه می کنیم و بدون اگاهی و دانش در مورد گیاه مورد نظر و نحوه آبیاری اش باعث خراب شدن گیاه می شویم. از بین رفتن گل ها فقط بخاطر عدم اطلاعات و دانش مورد نظر می باشد. این امر باعث ناامیدی و دلسردی از نگهداری گیاهان می شود.

برای کسب اطلاعات در خصوص گیاهان خوشبوی آپارتمانی کلیک کنید.

 

 

برای نگهداری رطوبت و جلوگیری از تخم ریزی پشه ها چه باید کرد؟

با ریختن سنگ ریزه ها روی خاک نتیجه لازم را خواهید گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *